Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lubią wysokie Kh i silny prąd wody czyli nasza woda dla niech idealna :mrgreen: . Możesz spróbować usunąć mechanicznie ale pewnie i tak wrócą. Kiedyś w ogólnym pozbyłem się dopiero chemią (miałem troszkę inny gatunek czarne i dłuższe, bez szans na usunięcie mechaniczne.) Zmieniłem oświetlenie i zwiększyłem podmiany (niskie KH w kranówie) i przez pół roku nie wróciły.

Opublikowano

Nestor, jakie masz NO3 w tym akwarium? Prawdopodobnie gdy zmniejszysz NO3 o połowę wzrost krasnorostów też się zmniejszy o połowę a to może oznaczać ich całkowite zniknięcie.

Przy niskim NO3 na poziomie 5-10mg glony prawie nie maja prawa istnieć, jednak takie NO3 jest ciężko osiągnąć :( Jedynie denitryfikator albo hydroponika albo bardzo częste podmiany wody. A jak nie to pozostaje do walki tylko kombinowanie ze światłem, twardością itp. ale to marne szanse.

__________________

Oprogramowanie sklepów internetowych Sklep internetowy program

Opublikowano

Wczoraj mierzyłem NO3 i miałem na wskaźniku Sery między 25, a 50 (i chyba bliżej 50). Dotychczas nie przekraczało mi w najgorszym momencie 25. Nie wiem dlaczego tak podskoczyło. Spróbuję jeszcze zmienić gąbkę na wewnętrznym i prefiltr do kubła. Może już za bardzo zapchane (czyszczę je gruntownie co 2-3 tygodnie).

Opublikowano
]jednak takie NO3 jest ciężko osiągnąć :( Jedynie denitryfikator albo hydroponika albo bardzo częste podmiany wody

Albo mniej ryb, chociaż mało kto się na to odważy.

Opublikowano

Co to za czarne paskudztwo wychodzi mi cały czas na tle i kamolach? Akwa funkcjonuje ponad rok, ale wystarczy tydzień, dwa i po gruntownym wyczyszczeniu tła osiadają jakby okrzemki a następnie przekształcają się w zielone i czarne osady.

post-7755-14695712695447_thumb.jpg

Opublikowano

Ładne, ja bym z tym nie walczył ;)

Jeśli chcesz się pozbyć postaraj się zmniejszyć długość, intensywność lub źródło światła, zbij jak najbardziej NO3 np. instalując hydroponike.

Nikt Cie jednak nie zapewni że nie wrócą, ja proponuje polubić, akwarium nabierze naturalnego wyglądu.

Opublikowano

No właśnie problem z tym, że wcale długo nie świece (około 4-6h). Moc światła tez jest mała bo tylko jedna NARVA Oceanic Nature 18W. Może problemem jest zbyt mała ilość światła? Co do NO3 to jest niewykrywalne ponieważ pływa tam tymczasowo tylko jeden Yellow.

Tło wcale już tak ładnie nie wygląda. Zdjęcia tylko takie na jakie stać aparat ;)

post-7755-14695712698072_thumb.jpg

post-7755-14695712698741_thumb.jpg

post-7755-14695712699237_thumb.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.