Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Popelnilem dzisiaj lampe do baniaka. 48 led 3w. 6 kanalow. Royal blue, blue, full spectrum na osobnych nitkach, do tego biale zimne 6500k 8500k i 10000k zmiksowane w kolejnych 3 osobnych nitkach. Wiem ze mocna ale zawsze mozna skrecic a ze mam kilka roslinek to przyda się czasem dopalic. Sterownik bluetooth w drodze. Takze jak wszystko dobrze pojdzie to aquael plant 32w bedzie na handel.

Jutro artroskopia kolanka wiec czeka mnie troche odpoczynku od robot.
Ps. Sorry za balagan na stole roboczym ;)a1692b6eba7379eb685a3011a48fe2f2.jpg

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 4
Opublikowano

Nie lubie reklamowac ale... sterownik z aqma.pl drivery ldd700l sztuk 6.
Nawet mnie naszlo zeby samemu cos na arduino wystrugac ale elektronika nie chce mi się już elektroniki uczyc

Jak się bedzie za bardzo grzac bo w koncu 700ma na diode to przelutuje driverki na ldd500l albo biale dam w szereg

Mam do tego jeszcze kolimatory 60 st na biale diody co by po galach nie dawaly zbytnio. Moze dokupie tez na pozostale.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka









  • Lubię to 2
Opublikowano

Woda się wyklarowala elegancko. Dzisiaj w koncu dotarl sterownik do lampy i ta trafila na swoje miejsce. Jest pole do popisu...na razie testuje kolorki i wschody i zachody. Do baniaka trafila pierwsza obsada zeby cykl nakrecic. 7 szt aulonocara firefish oraz placidochromis mdoka white lips sztuk 8.
Podnieniam codziennie 50l wody zeby poprawic im samopoczucie. Ph mam 8.5. Jest tez pare roslinek jak widac kryptokoryna kilka anubiasow i jakies mikrozorium. Dodalem tez kilka kamieni serpentynitu zeby groty porobic. Pozdrowki dla Was!!

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka





8b0645855b3da33d73c3ba9e5614c7dc.jpg89261123f35a00791551e0cbf5470d63.jpg25f7a38b50c3f45994a254b8836e8f91.jpg

  • Lubię to 8
Opublikowano

No to u mnie maly update.
Trafila do baniaka ostateczna obsada. Aktualnie jest :
- metriaclima msobo magunga 7 szt
- aulonocara firefish 8 szt
- placidochromis mdoka white lips 8 szt
- Labidochromis hongi Sweden / Super Red 8 szt

W sumpie usunalem kilka przegrod i wypelnilem wszystko gabkami, na jedna z rur powrotu dolozylem filtr przeplywowy z wkladem sznurkowym 5mikron, dolozylem przede wszystkim wiecej kamieni zeby bylo duzo grot dla rybek. Roslinki jakos tam rosna ale chyba bardziej wegetuja... ph mam wg sondy 8.6 nie wiem czy to troche nie za duzo. Ma wrazenie ze dragon stone je podbija.

W lampie na wszystkie diody zalozylem kolimatory 60stopni.
Dzisiaj mierzylem parametry no2- 0,1 nh3-0 no3-20.
Podmieniam codziennie duzo wody przez filtr 1 mikron. Czekam wcisz na zabudowe...db9469d203b8ab056be01042a01d03ad.jpg88823681334937d808fe2cf1ec7cf20b.jpg0d4e5c340fa11f3d1afba3113c906612.jpg1a0cedc58786136e63393011eb4aeadd.jpgb0f154ed304595660003c5c1018a4cbb.jpg9e4766a760593274fb2e9a0e08c83e37.jpg
Zeby poprawic cyrkulacje w akwa zrobilem takie triko na powrocie. Cyrkulator tunze wlacza się 2 razy na dobe na pol h zeby pozamiatac. Filtr z gąbka wkrotce wyleci z baniaka bo mi szpeci.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka





e95cf02587dd3b768dace4d43498afc0.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Dałbyś filtr na prawą stronę to by zasłoniła go ta wysoka konstrukcja. Notabene konstrukcji będzie to raj dla narybku. 

Edytowane przez Bezprym
Opublikowano

Wczoraj zagościł nowy sump. Poprzedni średnio mi się podobałdefault_wink.png jednak co szklane przegrody to szklane. Jak widać wypchany głównie gąbkami i część biologiczna tez jest. Najważniejsze jednak jest dolewka automatyczna. Wygospodarowałem na nią 20 litrów. W poprzednim sumpie w momencie gdy spadał poziom wody w komorze pompy to od razu zaczynało chlupać w kominie. W końcu to system naczyń połączonych. Teraz Dzięki automatycznej dolewce poziom w komorze pompy jest utrzymywany cały czas taki sam i nie muszę już bawić się ciągle zaworem Na spływie. Zacząłem też do akwarium dolewać wódeczki w ilości 2 ml na dzień. Z akwarystyki morskiej pamiętam że pomagała klarować wodę. Zobaczymy jak będzie w tym przypadku.0e0c5b6ec05a1b5fe96ff60e7c6975a4.jpg

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka



Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.