Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jutro robie kaseciaka.Mam okazję kupić jecod dct 6000.Powiedzcie czy ta pompa nie będzie za mocna?Czy jeśli okaże się za mocna jeśli będzie pracować na połowie obrotów wydluzy się jej żywotność czy skróci?Macie jakie doświadczenia?

Opublikowano

Ja mam DC 3000 w moim 325...

Im mniejszy bieg tym cichsza i raczej też dłużej podziała, jak by się okazało że jest za mocna to zblokujesz np wprowadzając trójnik 90stopni

Opublikowano
W dniu 19.10.2017 o 19:22, RavenPl napisał:

Jutro robie kaseciaka.Mam okazję kupić jecod dct 6000.Powiedzcie czy ta pompa nie będzie za mocna?Czy jeśli okaże się za mocna jeśli będzie pracować na połowie obrotów wydluzy się jej żywotność czy skróci?Macie jakie doświadczenia?

Witaj! 

Ja mam DCT12000 w zbiorniku 840 L. Pompa chodzi na pół gwizdka i jak wspomniał @Dziubek. Przez to jest cicha. Czy żywotność się wydłuży? Teoretycznie tak, ale wszystko okaże się w praniu. Mój baniak funkcjonuje od maja zeszłego roku, więc ciężko stwierdzić jeszcze cokolwiek. Jeśli budżet ci na to pozwala, to dawaj tą 6000 śmiało. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Stelaż uztoi w sypialni.Sam go zrobiłem.Jesli kogoś interesuje to koszt materiału z robota ok 250zl(nie tysiące jak wołają na Olx itp).

IMG_20171022_101307.jpg

IMG_20171022_101332.jpg

Tutaj też mam pytanie.

Gdziedalibyscie akwarium?Czy tam gdzie stoi na komodzie(tylko podmiana na stelaż)? czy tu gdzie postawiłem stelaż? Obawiam się wysypu glonów jeśli akwarium będzie stało tam gdzie stoi.

IMG_20171022_101422.jpg

Edytowane przez RavenPl
Opublikowano
44 minuty temu, RavenPl napisał:

Jesli kogoś interesuje to koszt materiału z robota ok 250zl

Z kotem czy bez?:D

45 minut temu, RavenPl napisał:

Tutaj też mam pytanie.

Gdziedalibyscie akwarium?Czy tam gdzie stoi na komodzie(tylko podmiana na stelaż)? czy tu gdzie postawiłem stelaż? Obawiam się wysypu glonów jeśli akwarium będzie stało tam gdzie stoi.

Ja bym spytał żony czy to co stoi na komodzie może zostać a na stelaż zamówiłbym drugi baniak:D

Oba umiejscowienia są mocno oświetlone słońcem a to doskonale wróży na przyszłość że będzie moc glonów dla ryb które te glony skubią z rozkoszą.

Pamiętaj - pierwsze dobro ryb a potem twoje widzimisie.;) Jesteś na Malawi a nie na roślinnym forum.

Opublikowano (edytowane)

 

36 minut temu, deccorativo napisał:

Z kotem czy bez?:D

Oddam gratis, to żony wredne zwierzatko :P

36 minut temu, deccorativo napisał:

Ja bym spytał żony czy to co stoi na komodzie może zostać a na stelaż zamówiłbym drugi baniak:D

Według mnie komoda jest dysproporcjonalna do tego akwarium.Nie sądzę też aby wytrzymała cięzaru,kiedy dodam skały,a będzie ich dużo bo to mbuna w koncu będzie.

36 minut temu, deccorativo napisał:

Oba umiejscowienia są mocno oświetlone słońcem a to doskonale wróży na przyszłość że będzie moc glonów dla ryb które te glony skubią z rozkoszą.

Nasłonecznienie to nie problem bo na dzień będą rolety zaciągane(w koncu to sypialnia).

36 minut temu, deccorativo napisał:

Pamiętaj - pierwsze dobro ryb a potem twoje widzimisie.;) Jesteś na Malawi a nie na roślinnym forum.

Doskonale wiem na jakim forum jestem i od począktów mojego zamilowania posiadam tylko malawi.

Nie mam doświadczenia w kwestii glonów bo zawsze miałem minimlanie oswietlone akwaria w najciemniejszych pomieszczeniach.

Właśnie żona powiedziała, że będzie stało tam gdzie jej się podoba więc niepotrzebnie pytam :D

 

 

Edytowane przez RavenPl
Opublikowano (edytowane)
W dniu 21.10.2017 o 09:38, Dziubek napisał:

Ja mam DC 3000 w moim 325...

Im mniejszy bieg tym cichsza i raczej też dłużej podziała, jak by się okazało że jest za mocna to zblokujesz np wprowadzając trójnik 90stopni

Dct,dcp,dcs mają regulację więc tu nie ma się o co obawiać że może być za mocna.

 

W dniu 21.10.2017 o 12:27, przemo-h napisał:

Witaj! 

Ja mam DCT12000 w zbiorniku 840 L. Pompa chodzi na pół gwizdka i jak wspomniał @Dziubek. Przez to jest cicha. Czy żywotność się wydłuży? Teoretycznie tak, ale wszystko okaże się w praniu. Mój baniak funkcjonuje od maja zeszłego roku, więc ciężko stwierdzić jeszcze cokolwiek. Jeśli budżet ci na to pozwala, to dawaj tą 6000 śmiało. 

Budżet to nie problem do puki żona nie wie co ile kosztuje;)

Z rzeczy które muszę jeszcze kupić to ledy na swiatlo, grzałka i właśnie pompa reszta jak w temacie :)

Różnice w cenach nowych pomp są małe jeśli chodzi o 4000,6000 i 8000.Chce aby na długości 180cm mieć jednak ten zapas i moc podkręcić przy podmianie lub spuszczaniu wody i żeby rybki czasem poczuły się jak na bierzni.

 

Ps.Mod może by temat przenieść do Diy.?Może będą tu jakieś porady dla innych kolegów.Teraz dopiero zacznie się robota wlasna...

Edytowane przez RavenPl
Opublikowano
3 hours ago, RavenPl said:

Nie sądzę też aby wytrzymała cięzaru,kiedy dodam skały,a będzie ich dużo bo to mbuna w koncu będzie.

Kamienie też wypierają wodę; baniak ze 100kg skały nie będzie o całe 100kg cięższy od takiego wypełnionego samą wodą bo mniej się jej do środka zmieści.  :)  

Opublikowano
1 godzinę temu, hilux napisał:

Kamienie też wypierają wodę; baniak ze 100kg skały nie będzie o całe 100kg cięższy od takiego wypełnionego samą wodą bo mniej się jej do środka zmieści.  :)  

Hehe no racja ale jak by to ująć...litr kamienia(serpentynit) jest dużo cięższy od wody.

Godzinka roboty i powstał filter. Odjalem 3 cm na piasek i będzie dochodził na zero do wzmocnienia.Trzeba jeszcze kupić pompe,gąbkę ,ceramikę ,przyssawki i do szyby go zamocować.Do czyszczenia będę go musialodpiac z przyssawek.

IMG_19711022_171106.jpg

IMG_19711022_171115.jpg

IMG_19711022_171139.jpg

Opublikowano
2 hours ago, RavenPl said:

Hehe no racja ale jak by to ująć...litr kamienia(serpentynit) jest dużo cięższy od wody.

Wbrew pozorom nie aż tak dużo, mniej więcej 2.5 razy cięższy. Zresztą w Twoim wypadku to i tak nie ma znaczenia, wypowiedziała się Żona, jeśli fizyce z nią nie po drodze, to tym gorzej dla fizyki. :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.