Skocz do zawartości

start 21 XI 2011 300l -parametry


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prezentacja zawiera istotne przekłamania. Zasadniczo w granicach pH 7- wzrost pH o jednostkę istotnie zmniejsza stężenie około 5x, ale podnosi stężenie NH3 jedynie o ~0,5%. Cytując z prezentacji "Podwyższenie pH o jednostkę podwyższa koncentrację NH3 około dziesięciokrotnie". Nijak ma się to rzeczywistości. Rozważanie wpływu pH na stężenie NH3//NH4+ można zacząć w granicach pH od 5.5 w dół. Dla uściślenia stopień dysocjacji NH3 w pH 5.5 wynosi raptem 15%, z czego wynika, że 85% amoniaku występuje w bardziej toksycznej formie tj. NH3.

Opublikowano
Prezentacja zawiera istotne przekłamania.
Rozumiem że ściągnąłeś ją sobie z netu i oceniłeś całość?

Rozważanie wpływu pH na stężenie NH3//NH4+ można zacząć w granicach pH od 5.5 w dół. Dla uściślenia stopień dysocjacji NH4 w pH 5.5 wynosi raptem 15%, z czego wynika, że 85% amoniaku występuje w bardziej toksycznej formie tj. NH3.

Jeśli dobrze zrozumiałem, to twierdzisz że jest odwrotnie niż w tabeli i im niższe ph tym większe stężenie NH3 ?

Opublikowano

Im niższe pH tym stopień dysocjacji NH3 większy, lub jak kto woli, maleje stopień hydrolizy jonów NH4. wartość dla pH 5.5 to tylko przykład, aby pokazać iż nawet w tak niskim pH większość amoniaku w ośrodku ma formę niezdysocjowaną.

Opublikowano

Tak abyśmy się dobrze zrozumieli ta tabela z postu #108 jest OK czy do d.... (nie chodzi o szczegóły tylko zasadę). Jeśli do d... to proszę podaj jak to powinno wyglądać?

--------

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=wp%C5%82yw%20ph%20na%20amoniak&source=web&cd=2&ved=0CCMQFjAB&url=http%3A%2F%2Fc.wrzuta.pl%2Fwo7366%2F46de08460026596c4dc979db%2F0%2Famoniak_do%2520wydruku.ppt&ei=AHXzTvnlLMmaOqb0pKsB&usg=AFQjCNHnjyKJtKZbCr-s0_rPPLQQszYpSA&sig2=b3I2D2OQ2rF43Mt_AQSWMw&cad=rja

Przez ten link można pobrać całość prezentacji.

Opublikowano

Jeśli stosujemy wzór z 103. postu, przy warunkach normalnych to tabela z 108 postu mija się z rzeczywistością, oraz wcześniej przyjętymi założeniami.

Opublikowano

Może inaczej :) Czy w warunkach nienormalnych ;) wynik pomiarów standardowym testem na NH3/4 wskazuje obecność związków amonowych, bezpiecznie możemy podnosić Ph (ryby w akwa)? Według mojej wiedzy w naszym biotopie jest to ryzykowne, bodajże Ad Konings w którejś książce ostrzegał przed podnoszeniem Ph bez podmiany wody. Chodziło właśnie o to aby zminimalizować ryzyko zamiany NH4 w toksyczne NH3 (podczas podmiany rozrzedzamy związki amonowe które w sytuacji nienormalnej mogą pojawić się w akwa).

Opublikowano

W nieustabilizowanym zbiorniku stanowi to duże zagrożenie. W dojrzałym akwarium powolne podnoszenie nie powinno stanowić istotnego problemu, przy założeniu stężenia amoniaku ~0. Mimo to problem jest bardzo złożony np: zagrożenie stanowi NH3 w wodzie a ryby truje jon amonowy NH4 w ich organizmach.

Opublikowano

Czyli co do zasady się zgadzamy :). Jakby ci się chciało przystosować tą prezentację do naszych potrzeb, to nie tylko ja byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam i do usłyszenia po świętach, bo wybywam w miejsce bez netu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.