Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Among reed stands & Vallisneria beds in sediment-rich bays: Siedliska skaliste położone w zatokach bogatych w osady, drobne nanosy skalne i drobne kamienie, gęsto obrośnięte trzciną i vallisnerią.

Deep Intermediate Habitats: Głęboko występujące siedliska w strefie przejściowej.

Deep sandy habitat: Głęboko występujące piaszczyste dno.

Dwels among beds of Ceratophyllum: Zamieszkują pomiędzy gęsto rosnącymi rogatkami (ceratophyllum).

Edge of the rocky habitat: Siedliska na krawędziach skał.

Gently sloping sandy habitats along rocky coasts: Delikatnie pochylone piaszczyste dno wzdłuż skalistego wybrzeża.

Gently sloping sandy habitat along the rocky coast: Delikatnie pochylone piaszczyste dno wzdłuż skalistego wybrzeża.

Intermediate zone among extensive beds of small pebbles: Strefa przejściowa, pośród rozległych połaci małych otoczaków.

Muddy bottoms: Muliste dna.

Muddy bottom bay: Zatoki z mulistym dnem.

Open water and shallow, rocky habitat: Otwarta woda oraz płytkie skaliste środowisko.

Open water and steep sloping sandy habitat along rocky coast: Otwarta woda oraz stromo pochylone piaszczyste dno wzdłuż skalistego wybrzeża

Open water over rocky habitats: Otwarta woda nad skalami.

Open water over sandy floor: Otwarta woda nad płaskim piaszczystym dnem.

Over sand in the intermediate or sandy habtiats: Strefa przejściowa nad piaskiem albo środowisko piaszczyste.

Rocky and intermediate zones: Strefy skaliste oraz przejściowe.

Sandy bottom bay: Piaszczyste dna zatok.

Sandy habitat & sometimes intermediate habitat to hunt: Środowisko piaszczyste i czasami w trakcie polowania przejściowe.

Sandy intermediate habitat: Piaszczyste, przejściowe środowisko.

Sandy sections of the intermediate habitats in shallow water: Piaszczyste odcinki strefy przejściowej w płytkich wodach.

Sandy section of the intermediate habitat: Piaszczyste odcinki strefy przejściowej.

Sediment-free rocky habitat or rock-sand interface: Siedliska skaliste bez osadów, drobnych nanosów skalnych i drobnych kamieni albo granica pomiędzy skałami i piachem.

Sediment-rich biotope where rocks meet the open sand floor: Siedliska skaliste bogate w osady i drobne nanosy skalne i kamienie, gdzie skały stykają się z płaskim piaszczystym dnem.

Sediment-rich shallow water: Płytko występujące siedliska skaliste bogate w osady i drobne nanosy skalne i kamienie.

Shallow inshore habitat: Przybrzeżne płycizny.

Shallow muddy bays, sandy habitat, and intermediate habitat: Płytkie zatoki z mulistym dnem, środowisko piaszczyste i strefa przejściowa.

Shallow muddy habitat: Muliste płycizny.

Shallow sand-muddy bottoms and upstream of river mouths: Płytkie piaszczysto-muliste dna oraz powyżej ujścia rzek.

Shallow sandy habitat: Płytkie środowisko piaszczyste.

Shallow sandy habitat near rocks: Płytkie środowisko piaszczyste niedaleko skał.

Shallow vegetated habitats & the intermediate zone: Płytkie gęsto porośnięte siedliska oraz strefa przejściowa.

Steep rocky shores: Przybrzeżne urwiska skalne.

Wave-washed upper habitat at steep rock coasts: Siedliska na górnym skraju urwisk skalnych, obmywane przez fale.


Oczywiście inne propozycje tłumaczeń oraz wyłapywanie błędów (o ile są) mile widziane.

Opublikowano

Wrzuciłem sporo zdjęć aulonek i non-mbuny i mam propozycje zablokowania dodawania zdjęć przez przypadkowe osoby, może to w przyszłości zaoszczędzić wiele niejasności i problemów. I jeszcze taka mała propozycja, żeby w typ: Peacocks zmienić porostu na aulonocary, a Haplochromines na non-mbuna.

Opublikowano

Jeśli chodzi o Martriaclima Callainos to większość źródeł podaje rozmiar 12 a nie 15 cm i coś w tym jest bo mój prawie 2 letni samiec jest jakieś 2 cm większy od samca saulosi coral. Agresja wewnątrzgatunkowa jest raczej duża a nie średnia. Preferencje żywieniowe to wszystkożerca z przewagą zielska :wink:

Jeśli u kogoś jest inaczej to proszę o sprostowanie.

Co do całości to świetna robota :) .

Opublikowano
Wrzuciłem sporo zdjęć aulonek i non-mbuny i mam propozycje zablokowania dodawania zdjęć przez przypadkowe osoby, może to w przyszłości zaoszczędzić wiele niejasności i problemów. I jeszcze taka mała propozycja, żeby w typ: Peacocks zmienić porostu na aulonocary, a Haplochromines na non-mbuna.

Mam przygotowane logowanie ale wciaz czekam na administratora serwera az zrobi dostep... Juz tak z 2 tygodnie czekam...


Widziałem że dodałeś możliwość logowania, ale wyskakuje LOGIN FAILED

O co chodzi?


W tej chwili logowanie jest tylko dla osob ktore dodam recznie. A ma byc na podstawie danych z forum. Ale aby to uaktywnic to - patrz wyzej....

Chętnym moge konta zalozyc od reki...

Opublikowano
Wrzuciłem sporo zdjęć aulonek i non-mbuny i mam propozycje zablokowania dodawania zdjęć przez przypadkowe osoby, może to w przyszłości zaoszczędzić wiele niejasności i problemów. I jeszcze taka mała propozycja, żeby w typ: Peacocks zmienić porostu na aulonocary, a Haplochromines na non-mbuna.

Mam przygotowane logowanie ale wciaz czekam na administratora serwera az zrobi dostep... Juz tak z 2 tygodnie czekam...


Widziałem że dodałeś możliwość logowania, ale wyskakuje LOGIN FAILED

O co chodzi?


W tej chwili logowanie jest tylko dla osob ktore dodam recznie. A ma byc na podstawie danych z forum. Ale aby to uaktywnic to - patrz wyzej....

Chętnym moge konta zalozyc od reki...



Jeśli czekasz na sysgone'a, to uzbrój się w cierpliwość :) . W sobotę wyjechał na zasłużony urlop i wróci za dwa tygodnie :) . On jest w KM jedną z osób, które najbardziej zasłużyły sobie na odpoczynek od serwerów, kodów i innych informatycznych dupereli :) .

Opublikowano

Dotarlem juz wyzej... :)

Tylko u Vodera wystapily niespodziewane problemy i bedzie opoznienie...


A chcialbym dorobic dodawanie artykulow, komentarzy itp itd. ale bez logowania to jest jak strzal we wlasna noge.. :]

Opublikowano
Wrzuciłem sporo zdjęć aulonek i non-mbuny i mam propozycje zablokowania dodawania zdjęć przez przypadkowe osoby, może to w przyszłości zaoszczędzić wiele niejasności i problemów. I jeszcze taka mała propozycja, żeby w typ: Peacocks zmienić porostu na aulonocary, a Haplochromines na non-mbuna.


Tak na szybko to zdjecie przy aulonocara kandensis przedstawia jacobfraibergi :wink:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.