Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najprosciej kontrolowane przerybienie kiedy na 1 mbuna przypada 12 - 15l wody, jej celem jest rozłożenie agresji na wiele osobnikow dodatkowo uzywasz nadfiltracji mech biol 3 x wiekszy zbiornik czyli z odpowiednio duzym złożem czy w przypadku mech wydajnoscia, przy malej dekoracji...po co sie pytac o cos co funkcjonuje od dawna i jest sprawdzonym rozwiazaniem w akwariach typowo dekoracyjnych, nie wszyscy chca obserwowac naturalne zachowania ryb dajac harem 3+7 na 350l i czekac na watache mlodych co w rezultacie tez da Ci zupe rybna, no chyba ze masz czas i checi bawic sie w odlawianie i ciagla redukcje krolikow jakimi sa pyszczaki :wink: .

Opublikowano

Jeśli któryś z ludzi odpowiadających na pytanie kolegi, radząc cokolwiek nie miałby na myśli jakiś przyzwoitych 20l na dorosłą rybkę i akwarium w którym zachowują się one w miarę naturalnie, a nie tylko omijają...to praktycznie możnaby napchać do akwa ile się chce. Albo raczej ile uciągnie wyposażenie techniczne. Widzę,że pojęcie akwarium dekoracyjnego można różnie odbierać :wink: Po prostu, lepiej nie przeginać w żadną stronę, ale co kto lubi.

Opublikowano

Z tego co zauważyłem w moim akwa, to samce starają się wyglądać ładnie również dla samiczek :) Faktem jest że najładniej wyglądają podczas walk ale te często kończą się zgonem jednego z walczących :(

Opublikowano
W okresie tarla na pewno beda wygladac imponujaco,a ze bedzie t o dosc czeste masz odpowiedz.


No to nie powiedziane , muszą mieć dobre warunki i samopoczucie.

A jeżeli kolega w akwa będzie miał bardzo duzo kryjówek to tarła może za często nie ogladać :D

Opublikowano

Co do warunków i samopoczucia to się zgodzę ale ilość skałek na pewno nie przeszkadza. Ja mam ich sporo a zawsze przynajmniej dwie samice noszą, a co najgorsze to małe yello są takie sprytne że z każdego tarła przeżywa w ogólnym po kilka sztuk :mrgreen: (co jakiś czas demolka w akwa aby skubańce odłowić :) )

Opublikowano

Ostateczna już zmiana obsady. Taka pozostanie już do "otwarcia" mej pierwszej malawki :)


Saulosi 3+5 ewentualna redukcja

Acei 1+4

Sprengerae 1+4


Żywieniowo nie powinno być problemu. Agresywność na niskim poziomie. Terytorializm tylko u Saulosi "stały" reszta ma tylko czasowy na czas tarła.

Saulosi i Sprengerae nie rosną duże jedynie Acei troszkę większy ale lubi pływać więc nie powinno być żadnych konfrontacji :)

Tak więc jestem zdania, że przy podłodze 150x50 nie będzie walecznie a rybki będą cieszyć oko :)


Myślę że wystarczy taki układ jak sądzicie?

Opublikowano

Szczerze. Czytałem o gatunku różne informacje na jakie trafiłem ale nigdzie nie wyczytałem owego problemu :?


Haremy to chyba tylko do rozmnażania potrzebne nie?

Źle będzie jeśli ich nie będzie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.