Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, że pytanie jest dosyć niepoważne ale takim być nie musi, chciałem zapytać czy komuś udało się nakarmić pyszczaki aby już nie chciały jeść? Kiedy bym do szyby nie podszedł to one są głodne, z 2 metrów jak zobaczą ruch to już proszą o paszę. Tylko proszę o poważne odpowiedzi i bez szydzenia.

Opublikowano

Oczywiscie, ze da sie. Bardzo czesto konczy sie to bloatem, a co za tym idzie zgonami ryb.

Pyszczaki mozna porownac do takiego 10latka w stanach, ktory na widok fast jedzenia jest w stanie zejsc z lozka by siegnac po wiecej. Pyski sa wieczne glodne, ile im nie sypniesz tyle zjedza. Optymalnie karmimy 2-3 razy dziennie malymi porcjami. Pamietaj, ze ryba glodna to ryba zdrowa.

Opublikowano

do pełna = do śmierci

niestety nie widziałem jeszcz pysia który by przestał jeść pokarm który mu smakuje

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

pfff co wy tam wiecie wsyp cala wielka puche suchego pokarmu i zobaczymy czy zjedza wszystko


wydaje sie wam ze istnieje jakies stwozenie na siemi ktore nie ma umiaru w jedzeniu ?


sam doswiadczylem a raczej moje ryby , pare lat temu jak tylko zaczynalem przygode z malawi moj brat wsypal 110g/600 ml pokarmu do 200l akwa i niezjadly przyszedlem do domu po paru godzinach od incydentuu i poprostu wiekszosc zebralem odmulaczem

Opublikowano

Moje jedzą wszystko co pływa po akwarium, a jak juz opadnie to nie tykają się tego chyba że są bardzo głodne.

Myślę że to jest dobry wyznacznik tego ile Pysiom dawać jeść. Dawać im dwa razy dziennie tyle ile sa wstanie zjeść zanim pokarm opadnie na dno.

Czasem robic dłuższe przerwy - przyspiesza to np. proces przebarwiania się samców.

Opublikowano
Czasem robic dłuższe przerwy - przyspiesza to np. proces przebarwiania się samców.
a to bardzo ciekawa teoria. Na jakiej zasadzie miałoby sie to odbywać?
Opublikowano
tyle ile sa wstanie zjeść zanim pokarm opadnie na dno.

No gdybym tak karmił to te najniżej w hierarchii zdechły by z głodu :wink: Karmię granulatem który bardzo szybko opada na dno a na dodatek mam sporą cyrkulację i pokarm jest rozrzucany po całej długości przy przedniej szybie. Ryby bardzo chętnie wybierają pokarm z dna i każda się załapie na swoją część.

Moje jedzą wszystko co pływa po akwarium, a jak juz opadnie to nie tykają się tego chyba że są bardzo głodne

Moje ryby z kolei nie pobierają praktycznie pokarmu pływającego na powierzchni więc moim zdaniem jest to uzależnione od rodzaju pokarmu jaki im podajemy (po prostu się przyzwyczajają) jako dowód może świadczyć to że ostatnio dokupiłem dwie samice saulosi karmione płatkami i na początku miały problem z granulkami.

Opublikowano

Dla moich bez różnicy czy pływa, tonie, rusza się czy nie.

Żrą wszystko bez opamiętania (całe szczęście) i czasami nawet nie mogę spokojnie testów zrobić bo pipetę chcą zażreć.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.