Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poszukaj w w necie Regał Przemysłowy i na aukcjach w necie tu maż przykład http://www.allegro.pl/item822381668_reg ... netto.html

tu poszukaj, są i inne o większej nośności i co najważniejsze są regulowane,(spawany odpada) dostosujesz sobie to swoich potrzeb spokojnie wytrzymują nawet około 500kg na jednej półce tylko poszukaj odpowiedni daj zapas 50-100kg na jedna półkę i jakaś podstawa na ziemie pod spód z płyty OSB 20mm i będzie git. :D

Opublikowano

Ja przychylam sie do prośby o rozwinięcie tematu stelaża z szyb.

CO do regałów przemysłowych to są ok tylko zwracaj uwagę na półki - niektóre są z blachy i potrafią się wyginać pod ciężarem. Teoretycznie spełniają normę bo nic z nich nie spadnie, ale jak położysz na czymś takim akwarium to dno pójdzie w kawałki.

Opublikowano
Ja przychylam sie do prośby o rozwinięcie tematu stelaża z szyb.

CO do regałów przemysłowych to są ok tylko zwracaj uwagę na półki - niektóre są z blachy i potrafią się wyginać pod ciężarem. Teoretycznie spełniają normę bo nic z nich nie spadnie, ale jak położysz na czymś takim akwarium to dno pójdzie w kawałki.



Dlatego chyba pewniejszy jest regał metalowy,spawany,bo do tych regałów to nie ma wielkiego przekonania żeby stało 300kg :wink:

Dzięki za rady

Opublikowano

Regał drewniany, z kantówek 100/50. Sam sobie skręcisz i wyjdzie grosze. Mam takie kantówki powyliczane dla dużo większych obciążeń niż metrowe baniaczki.

Opublikowano

Tak, regały przemysłowe robią też z blaszanymi półkami ale jaki wariat by kupił z blaszanymi półkami pod akwa???????? to jest dobre do warsztatu a nie wiem czy takie tanie jest drewno, kantówka 12x12mm kosztuje 34zł metr surówki nie wspomnę o reszcie albo o wysuszonej i oheblowanej kantówce.

Poza tym przemysłówki możemy sobie regulować wysokość jakie chcemy a na spawany już jesteśmy skazani na jeden wymiar akwa. w przemysłowym regale są półki na wspornikach wokoło i płyta drobno mielona OSB 20-30mm takie rzeczy wytrzymują naprawdę wiele kg.


Jak po taniosci możemy nic nie robić i postawić na glebie w około pokoju na cegłach hahahah. Zawsze można też pomalować nóżki od regału albo czymś obrobić bedzie ładnie . Nie po to je konstruują żeby się załamywały pod byle czym. Jak masz baniak 300L poszukaj takiego co ma wytrzymałość po 400kg na jedna półkę!

Opublikowano

Andrew , a dlaczego taki sceptyczny jesteś co do drewna?

Na takich stelażach stoją akwaria po kilka tyś. litrów i ludzie śpią spokojnie:)

Opublikowano

Mało tego, stoją na tym całe chałupy, dachy itp. Może chodzi o strach przed wilgocią/rozsychaniem, że zacznie się paczyć i wykręcać jak ta szafka u Szula. A moim zdaniem płyty są lepsze, jeśli akwarium ma być pięknym meblem.Wytrzymałościowo niezłe, łatwe w obróbce i montażu. Jedyny minus jaki widzę to wrażliwość typowych płyt meblowych na wodę. Chociaż przy bardzo dużych akwariach stelaż metalowy wydaje się praktyczniejszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.