Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zgadzam sie z marsem to wcale nie sa takie malutkie milimetry szczegolnie jesli szafka stoi w blokach z tzw wielkiej plyty przy ktorych budowie o katach prostych jeszcze nie slyszeli :) a poziomica to byl towar deficytowy.


Nie za bardzo chyba się zgadzasz bo mars właśnie wyżej sugerował że użycie przezemnie sformułowania "pare milimetrów" było dużo zawyżone.

Opublikowano

Darjush - żle mnie zrozumiałeś :wink: przeczytaj jeszce raz.

W dodatku widzę ze niezbyt się nie rozumiemy bo Ty piszesz o wielkiej płycie o nierównych podłogach itd. Tu owszem w budownictwie zwłaszcza jak wspomniałes wilekopłytowym podłoga jest często bardzo nierówna i do poziomu jej dalego, ale styropian pod akwa nie takie nierówności ma niwelować. Jak masz podłoge która nie tzryma poziomu to tu musisz ten poziom wyregulowac np regulując nózki i podstawe szafki. Jak na szafce która lewą strone ma niżej o np 1 cm od prawej położysz nawet 5 cm styropianu i na to akwa z woda to zaręczam Ci ze tafla wody dalej poziomu trzymac nie będzie no chyba że ten styropian zeszlifujesz.

Styropian, korek, mata od paneli jest potrzebna aby niwelowac niewielkie nierównosci na blacie aby nie było niepotrzebnych naprężeń

Opublikowano

no co bedzie.. totalna demolka akwa :lol: wyciaganie kamieni, piasku itd...

hehe..ale tak na powaznie styro daje komfort lepszego snu oraz pobytu w pracy,nie musisz sie martwic ze ryby podkopaly kamien i wywalil sie odkopane dno, uszkadzajac strukture szkla...

Opublikowano

niestety :/

wcześniej czy później czeka Cię wyciąganie z akwrium wszystkiego :/

jak pysie tak podrosna że zaczna kopać na tyle głęboko pod kamieniami że te zaczną sie same obsuwać - to albo zareagujesz przed pęknięciem dna - albo po pęknięciu

wybór pozostawiam Tobie

Opublikowano
niestety :/

wcześniej czy później czeka Cię wyciąganie z akwrium wszystkiego :/

jak pysie tak podrosna że zaczna kopać na tyle głęboko pod kamieniami że te zaczną sie same obsuwać - to albo zareagujesz przed pęknięciem dna - albo po pęknięciu

wybór pozostawiam Tobie


No to ładnie ;(

Opublikowano

a trzeba było poczytać ;) zanim się zrobiło.

nie ma 100% pewności ze tak się stanie, ale jednak jest większe prawdopodobieństwo jednak że moze się stać niż że nic się nie stanie - a samo to nie pozwalało by mi w spokoju spać.

Opublikowano
Darjush - żle mnie zrozumiałeś :wink: przeczytaj jeszce raz.

W dodatku widzę ze niezbyt się nie rozumiemy bo Ty piszesz o wielkiej płycie o nierównych podłogach itd. Tu owszem w budownictwie zwłaszcza jak wspomniałes wilekopłytowym podłoga jest często bardzo nierówna i do poziomu jej dalego, ale styropian pod akwa nie takie nierówności ma niwelować. Jak masz podłoge która nie tzryma poziomu to tu musisz ten poziom wyregulowac np regulując nózki i podstawe szafki. Jak na szafce która lewą strone ma niżej o np 1 cm od prawej położysz nawet 5 cm styropianu i na to akwa z woda to zaręczam Ci ze tafla wody dalej poziomu trzymac nie będzie no chyba że ten styropian zeszlifujesz.

Styropian, korek, mata od paneli jest potrzebna aby niwelowac niewielkie nierównosci na blacie aby nie było niepotrzebnych naprężeń



No to chyba jednak sie minelismy;) u mnie szafka o pol cm nie stoi w poziomie ale dalem styropian stopniowo zgrubiany o te pol cm i tafla jakos jest w poziomie moze nie w idealnym ale napewno nie przechylona o 0.5cm wiec chyba nie jest najgorzej

Opublikowano

To ja mam pytanie dotyczące właściwości styropianu, czy nie wchodzi w reakcje z wodą? (zapewne nie skoro większość stosuje, ale pytam z ciekawości bo w tym temacie nie padło takie stwierdzenie), czy steropian zabezpieczacie w jakiś dodatkowy sposób, mam na myśli zmiejszenie jego wyporności.......

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.