Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
to w takim razie jakie oświetlenie? Co w zamian wapienia filipińskiego???


sama sobie w tym momencie odpowiedzialas ze jestes zupelnie "zielona" osoba jesli chodzi o nasz biotop. zamiennikow w twym pytaniu jest multum :

tematu swietlowek nawet nie poruszam, bo jest to temat rzeka...

a co do kamieni..nie wiem czy mowia ci cos takie nazwy jak : piaskowiec, wapien, serpentynit.. ? mozna tak wymieniac w nieskonczonosc...

btw...wlasnie skonczylismy FAQ dla POCZATKUJACYCH- taka osoba jestes w 100%.. wiec zachecam do lektury : viewtopic.php?f=55&t=4181

wlozylismy w to naprawde duzo pracy wiec mysle ze sie skusisz :)

Opublikowano
to w takim razie jakie oświetlenie? Co w zamian wapienia filipińskiego???Skoro przez to ryby się chowają?

pozdrawiam



pytasz z przekory, czy na prawdę nie wiesz?

Opublikowano
to w takim razie jakie oświetlenie? Co w zamian wapienia filipińskiego???Skoro przez to ryby się chowają?

pozdrawiam


A co ma tu piernik do wiatraka? proponuje koleżanko FAQ dla POCZĄTKUJĄCYCH tak jak napisał mój poprzednik lub zakładkę PODSTAWY, a jak byś chciała zupełnie zgłębić swoją wiedzę na ten temat to proponuje www.klub-malawi.pl (zakładka artykuły). Miłej lektury.


A wracając do tematu posta ja zawsze używam styro na całej długości i szerokości baniaka powiedzmy z kilku centymetrowymi przerwami od szyby przedniej i ścian bocznych . Obojętnie gdzie pyski kopały nigdy nie widziałem prześwitującego styro, i skały tez były zawsze na swoim miejscu.

Opublikowano

...a wracając do styropianu, to swojego czasu miałem tak:

snocho.jpg

czyli docięte kawałki styropianu pod skałami. Później przyszedł na to piasek i styropianu więcej nie widziałem choć dno było przekopywane przez Placidochromisy, a samiec C. verduini z uporem maniaka próbował sobie zrobić grotę pod jednym z kamieni.


Jeśli komuś wybór 'podkładki' pod kamienie urasta do rangi problemu, to proponuje rozwiązanie super lux - rastry (takie białe kratki, co się kiedyś nimi świetlówki osłaniało, do kupienia w firmach handlujących płytami pcv). Amortyzują świetnie, ryby ich nie wyskubią i nie reagują nawet z morską wodą.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ja tam mam zamiar na calosc polozyc styropian tyle ze popodcinam po 3 cm z kazdego wymiaru zeby go wida nie bylo ...


natomiasy wg was minimalna grubosc sytorpianu pod akwa przy 120x40x50 to ??

a w srodku ??


dzieki bdzo pozdrawiam

Opublikowano

natomiasy wg was minimalna grubosc sytorpianu pod akwa przy 120x40x50 to ??

a w srodku ??


1 cm i pod i do - cieńszego chyba niema

Opublikowano

Pod akwa nawet daj 2cm dla pewnosci a do akwa 1 cm w zupelnisci wystarczy, mozna jeszcze do srodka kupic takie cos jak kasetony one sa grubosci 0,5cm ale chyba nie ma sensu sie bawic tak bardz w przycinanie ich.

Opublikowano
Pod akwa nawet daj 2cm dla pewnosci

Dla pewności czego? Jedyny powód dawania pod akwa styropianu, filcu, gąbki itd to wyrównanie nierówności, zlikwidowanie większych naprężeń. Są to małe nierówności rzędem paru milimetrów. Nie ma sensu kłaść czegoś tak grubego i szpecącego

Opublikowano
Są to małe nierówności rzędem paru milimetrów.

Eee przesadziłeś - raczej ciężko dostać blat lub płytę nawet z odpadów gdzie nierównosci były by parumilimetrowe - jak by takie były to faktycznie styro 5 tzreba by było - inna jednostka miary potrzebna :wink::D

Opublikowano

Zgadzam sie z marsem to wcale nie sa takie malutkie milimetry szczegolnie jesli szafka stoi w blokach z tzw wielkiej plyty przy ktorych budowie o katach prostych jeszcze nie slyszeli :) a poziomica to byl towar deficytowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.