Jump to content

F.Wewnętrzny do 160l-który z podanych?


sision

Recommended Posts

Muszę kupić filtr wew. do 160l zbiornika szybciej, niż myślałem. Przeglądałem dziś allegro i to jest to, nad czym się zastanawiam:


http://allegro.pl/item421153974_turbo_f ... szawa.html


http://allegro.pl/item422597677_filtr_w ... 00l_h.html


http://allegro.pl/item422597699_filtr_w ... 00l_h.html


Jeszcze gdzieś zapodziałem link do Tetry In1000 i myślałem nad Szutem 1000. Nie ukrywam, że chodzi mi też o prąd - np Weipro ma znacznie powyżej 10W. A szkoda :(


Co o tym myślicie?


Aha, obsada na razie jednogatunkowa - 11 sztuk małych Caeruleusów. Będzie drugi gatunek koło października myślę. Wtedy Caeruleus pójdzie do redukcji.

Link to comment
Share on other sites

Jasne, że możesz :D

Poczytałem sobie dane na Waszej stronie. 1000l i 10W + dobra opinia to jest sensowny wybór. Poczekam do jutra, może ktoś ma jakieś propozycje, inne zdanie, opinie? jak nie, to pewnie zamówię powyższą pompę.

Link to comment
Share on other sites

Dziś doszła do mnie paczka z pompą. Oczywiście od razu zabrałem się za oglądanie i sprawdzanie wszystkiego, co tylko było w pudełku. Chyba jakaś choroba... :twisted:


Po zamontowaniu pompy zauważyłem:

- przy długości zbiornika 100cm i pierwszym dniu chodzenia pompy, jej przepływ jest trochę za mocny. Przydałaby się regulacja :( Uważam, że to jest max - 1000l/h przy 160l zbiornika.

- Przy podłączonym napowietrzaniu cały zbiornik roi się od bąbelków, jest ich tyle, że nic nie widać. Chwilowo muszę mieć takie "cuś" bo kubełek jeszcze nie jest odpalony.

- Plastik wydaje się być gorszy, niż np w Atmanach, które posiadam, ale może to nieistotne...

- Nie potrafię się dostać do wirnika, przy czym zaznaczam, że nie robię niczego na siłę. Bo chyba da się jakoś to rozebrać? na rysunku było osobno :oops:


Reszta pewnie wyjdzie w praniu (dosłownie i w przenośni :mrgreen: ) Założyłem pompę z koszykiem, zobaczymy, jak będzie zbierać syf, którego w sumie na razie za dużo i tak nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak kiedyś pisałem - u mnie Blumodular 03 (1300l/h) w zbiorniku 110cm wylewał wodę na drugim końcu a , że akwa nie wysokie to sie niżej go nie dalo schowac :) Teraz z powodzeniem pracuje tam Aquaszut 750 ok.6W :)! Uwazam to za złoty środek .

Link to comment
Share on other sites

Tego Szuta, o ktorym piszesz, lubię. Mam jego słabszą wersję, tzn 550 i chwalę sobie, bo nie jest taki zły, radzi sobie dobrze a pobór prądu chyba 4 czy 5W... Zastanawiałem się nad 750, ale bałem się, że przepływ będzie za mały. A ja lubię, jak jest większy, niż pewne minimum dla jakiegoś zbiornika :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Tomasz jesśli odczyt jest poprawny to mam ponad 100 i nie zdychają, normalnie tarło, samice z ikrą w pyskach.
    • A ile wyjdzie po 2 minutach wstrząsania? 
    • No jak nie zaniża, przecież musi być podany konkretny czas wstrząsania a nie 10 sekund do zniknięcia szarego proszku. Po 10 sekundach wstrząsania wyjdzie mi 5,10 NO3 - tyle to nie możliwe przy tak dużej obsadzie. Jestem pewny że ryby zdechły przez wysokie NO3. No to jak w starej instrukcji było 1 minuta wstrząsania a w nowej bez czasu wstrząsania sugerując 10 sekund do czasu zniknięcia szarego proszku, przecież wyniki będą biegunowo różne.
    • Tomku, ale nie masz 100% pewności, że ryby zdechły przez NO3. Powiem więcej, poziom NO3 50 czy nawe 60 nie spowoduje smierci ryb, nawet gdy przez długi czas będą narażone na takie warunki. Nie masz żadnego punktu odniesienia w postaci wiarygodnego i profesjonalnie wykonanego testu swojej wody. Nie możesz więc z pewnością twierdzić, że test wykonany według instrukcji zaniża wynik. A może jest odwrotnie? Test wykonany nieprawidłowo da nam zafałszowany wynik w tym przypadku zawyżony. Tak czy inaczej zbyt dużo tu pytań. Nie bronię producenta, ale uważam że najpierw powinno się uzyskać wiarygodny wynik testu wykonanego w profesjonalnym laboratorium, a następnie metodą prób i błędów wykonać test JBL tak aby wyniki były zbliżone do siebie. Tylko wtedy będziesz miał pewność ile czasu należy wstrząsać próbkę, aby uzyskać prawidłowy wynik. 
    • Wstrząsać trzeba intensywnie przez 1 minutę. Po 10 sekundach będziesz miał 5 mg/l a tak naprawdę może być 50! Po 10 sek kolor nie rozwinie się taki jak po minucie wstrząsania. Kolor rozwija się do 10 minut, po tym czasie już się nie rozwija. Przez to zbyt krótkie wstrząsanie zdechły mi cenne okazy bo mi wychodziło że mam 5,10 mg/l NO3 a tak naprawdę było 50,60 mg/l przez wiele tygodni aż ryby zaczęły chorować i zdychać a ja nie wiedziałem jaki jest powód bo przecież parametry wzorowe. Nie radzę sugerować się wpisem żeby wstrząsać 10 sekund do zniknięcia szarego proszku, bo się możecie zdziwić, będziecie się doszukiwać różnych chorób a przyczyna będzie prozaiczna - zbyt wysokie stężenie NO3.
    • Może ilości odczynników, może są bardziej reaktywne. Nie będę usprawiedliwiał JBL, ale moim zdaniem błędem jest wstrząsanie przez minutę testów z nowej serii, równie dobrze można wstrząsać dwie minuty, albo podgrzać fiolkę, w kontekście spotęgowania reakcji, wtedy wyjdzie 250. 😉 Jeżeli proszek rozpuszcza się w kilka sekund i jeżeli o tym mówi instrukcja, to trzeba wg mnie wstrząsać przez nie więcej, niż 10 sekund, góra 15 i zostawić na te 10 minut, jak instrukcja wskazuje, potem dopiero zrobić odczyt. Zauważyłem szereg razy, że intensywność koloru wzrastała wraz z upływającymi minutami.
    • Przeczytaj dokładnie instrukcję, coś tam się zmieniło jeśli chodzi o ilości odczynników. 
    • 2 Testy JBL i 2 różne wyniki. Jeden 5 drugi 40 mieszane ok 10s. Po dłuższym mieszaniu wyniki jeden 30 drugi 120. Chyba jednak wolałem nie wiedzieć.
    • U mnie to samo - mieszałem kilka sekund i wynik 5-10. Dzisiaj zakupiłem nowy, mieszałem minutę i wynik hoho. Jutro wyjmę ze śmietnika ten stary i sprawdzę wynik przy 1min mieszaniu.
    • Dlatego napisałem, że to taki mały eksperyment 😉  Jak nie, zauważę żadnej różnicy, to wrócę do wody po zmiękczaczu. Twardością nawet lepiej pasuje, bo mam ustawione na 5dh.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.