Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak, dokladnie, z tym że ja będę korpusy montował zalane wodą po czyszczeniu a dodatkowo za korpusami zamontuje kranik do spuszczania wody i będę nim odpowietrzał układ

Opublikowano
1 godzinę temu, Oman napisał:

Tak, dokladnie, z tym że ja będę korpusy montował zalane wodą po czyszczeniu a dodatkowo za korpusami zamontuje kranik do spuszczania wody i będę nim odpowietrzał układ

Wolałbym jednak na wszelki wypadek zostawić dostęp do odpowietrzników w korpusach. Nawet w tej chwili nie ma z tym problemy wystarczy zrobić takie małe wcięcia w tym aluminiowym profilu, a łatwiej to zrobić teraz jak później demontować i przerabiać to jak już to zamontujesz i odpalisz w akwarium. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
Wolałbym jednak na wszelki wypadek zostawić dostęp do odpowietrzników w korpusach. Nawet w tej chwili nie ma z tym problemy wystarczy zrobić takie małe wcięcia w tym aluminiowym profilu, a łatwiej to zrobić teraz jak później demontować i przerabiać to jak już to zamontujesz i odpalisz w akwarium. 
Dokładnie. Wkręcanie zalanego wodą klosza nic nie da, bo przecież zostanie powietrze w samym korpusie (w tej niebieskiej części) tam wody nie nalejesz

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Z własnego doświadczenia wiem, że nalewanie wody do korpusów przed ponownym ich zamontowaniem sprawdza się. W przypadku mojego filtra gdzie mam trzy równoległe mechaniki przed pompą jeżeli po czyszczeniu zamontuję pusty korpus z wkładem pompa sobie nie poradzi. Efekt będzie taki, że wyciągnie wodę z pozostałych korpusów w efekcie czego muszę wspomóc się zassaniem wody poprzez wylot z filtra aby układ ruszył ponownie.

Rozwiązaniem jest właśnie montowanie korpusu wypełnionego wodą.

Nie wiem dlaczego w mojej instalacji tak się dzieje. W chwili obecnej przychodzą mi do głowy dwa rozwiązania tego problemu:

  1. montaż pompy przed sekcją mechaniczną
  2. zasys wody poprzed rozwiercone dno co pozwoli na grawitacyjne zasilenie układu wodą

 

Edytowane przez rekawiczka
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, rekawiczka napisał:

Nie wiem dlaczego w mojej instalacji tak się dzieje. W chwili obecnej przychodzą mi do głowy dwa rozwiązania tego problemu:

  1. montaż pompy przed sekcją mechaniczną
  2. zasys wody poprzed rozwiercone dno co pozwoli na grawitacyjne zasilenie układu wodą

1) Wydaje mi się że to może działać, ale w 100% nie potwierdze ani nie zaprzecze bo nie testowałem takiego rozwiązania, może osoby na forum które tak mają (pompa przed sekcją mechaniczną) się wypowiedzą czy układ się sam odpowietrza. 

2) Czy masz zasy przez dno czy rura idzie górą akwarium to nie ważne grawitacja i tak zadziała i powinny się korpusy zalać. Oczywiście do tego konieczne jest odpowietrzenie jeżeli nie masz jak,, wypuścić,, powietrza z filtrów woda nie jest w stanie do nich napłynąć mówiąc w dużym uproszczeniu poporostu nie ma w korpusie miejsca na wodę bo jest zajęty powietrzem. Później to powietrze pociąga pompa i się zapowietrza i dlatego to się dzieje. Po założeniu korpusów najpierw trzeba je odpowietrzyć wtedy do niego napływa woda, a później włączamy pompę. 

Edytowane przez aro600
Opublikowano
8 godzin temu, rekawiczka napisał:

 

Nie wiem dlaczego w mojej instalacji tak się dzieje. W chwili obecnej przychodzą mi do głowy dwa rozwiązania tego problemu:

  1. montaż pompy przed sekcją mechaniczną

 

Ktoś na forum kiedyś pisał o takim rozwiązaniu i je stanowczo odradzał. Pompa mieliła mu kupy w drobny pył który mechanik nie był w stanie wyłapać.

Opublikowano
8 godzin temu, rekawiczka napisał:

zasys wody poprzed rozwiercone dno co pozwoli na grawitacyjne zasilenie układu wodą

Nie ma takiej potrzeby, przez rury pociągnięte górą nad krawędzią akwarium, też działa grawitacja. U mnie po czyszczeniu wkładów w mechanikach, jak tylko otworzę zawory i odkręcę kranik spustowy, korpusy momentalnie zaczynają napełniać się wodą. Nie wiem, dlaczego u Ciebie to nie działa 🤔

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Hej. Dobrze, że wrzuciłeś zdjęcie bo podpowiem Ci w innej kwestii niż pytasz. Nie o parametrach ale też o komforcie dla ryb. Śnieżno biały piasek plus białe kamienie to nie najlepszy pomysł. Każdemu podoba się coś innego, wiadomo gusta są różne ale niestety rybą to się na pewno nie spodoba. Takie kolory będą odbijały mocno światło co wywoła stres u ryb. Nie będą się wybarwiać i na pewno nie będą się czuły dobrze w takiej aranżacji. Kolejna  ważną kwestią jest ułożenie skał. Masz ich za mało i są ułożone zbyt płasko Ryby z grupy mbuna żyją pośród skał, w grotach i na dużych powierzchniach skalnych. Pooglądaj naszą galerię, może będzie dla Ciebie inspiracją do stworzenia czegoś co będzie dla Ciebie ładne a dla ryb funkcjonalne i chociaż trochę będzie przypominać naturę w której żyją. Trzymam kciuki👍
    • Dzięki za odpowiedź, wstawiam zdjęcie dla lepszego oglądu sytuacji.   Jeżeli chodzi o parametry to NO2  i NO3 niewykrywalne w testach, GH*d około 14, KH*d około 10, ph bliżej 7,6 niż 7,8 i CL2 zero.   Jeżeli chodzi o dojrzewanie to cykl biologiczny raczej się zaczął, bo to o czym nie wspomniałem to na początku wrzuciłem dwa sumiki tymczasowo aby produkowały minimalne odchody i też były bakterie w płynie na początku. BTW sumiki się mają dobrze, ale wiadomo suma nic nie zajedzie i nie jest miarodajny.   Kamieni nie chciałbym usuwać raz, że mi się podobają, dwa że dojechałem do końca budżetu. Więc jeżeli nie będę pewien, że są toksyczne to wolałbym ich nie usuwać.   W sobotę jestem umówiony z hodowcą na odbiór gromadki saulosi. Jak oceniacie ryzyko, jeżeli mierzalne parametry wody są ok, węgiel aktywny zainstalowany w filtrze wewnętrznym działa i sumy wyglądają normalnie? Z góry dzięki za pomoc!        
    • Wieczorową porą: Od zalania zbiornika minęło niecałe 2 m-ce. Ryby pływają już miesiąc, nawet nie wiem kiedy to minęło...😉 Podopieczni rosną w oczach. Są żarłoczni jak piranie. Mam wrażenie, że zjadły by ile bym im nie dał... Ładnie się wybarwiają, pojawiają się już dominujące samce które zaczynają się stroszyć między sobą i samicami. Na chwilę obecną wszystko hula bez problemu🙂 jak widać na zdjęciach udało się wychodować zielony dywan z którego ryby są zachwycone🙂 mam nadzieję, że pokryje większą powierzchnię modułów, wtedy efekt będzie super. Oczywiście nie wszystko zawsze musi być kolorowo... Po zarybieniu i nauce karmienia, różnych próbach, lepszych i gorszych zdarzało się, że część karmy spływała do komina. Kilka razy i w różnych ilościach😕. Skutkiem czego niestety pojawiło się zachwianie parametrów. Testy Kropelkowe JBL. (wzrost NO2 do wartość ok. 0,3). Na szczęście sprawdzałem wyniki codziennie i szybko zareagowałem podkręceniem stałej podmiany wody. Potem wlałem bakterie Prodibio. Zwiększenie podmiany wody niestety spowodowało spadek temp. w zbiorniku do niecałych 20°C. Zasilanie mam bezpośrednio z sieci i w zimie ma ok 8°C. Nie chcąc już obniżać temperatury wody w akwarium, przy stanie N02 na poziomie 0,2 zastosowałem trzymane w pogotowiu Sachem Prime. N02 wróciło do niewykrywalnego poziomu (<0,01) Także, było stresu przez dwa dni ale udało się obyć bez żadnych strat w rybach.  Jeszcze jedną, rzeczą z którą się borykam to ocieranie się ryb. Po przeczytaniu kilku wątków i zastosowaniu chyba już wszystkiego.  Zmiana pokarmu, mocne ograniczenie karmienia, w końcu głodówka, zastosowanie soli akwarystycznej, miałem też preparat Preis Carely Coly-podejrzewajać pasożyty. Nic nie pomogło i ocierały się wszystkie gatunki. Co dziwne nie było to od razu po wpuszczeniu do zbiornika (do nowych parametrów wody) lecz po jakimś czasie. Już teraz nie pamiętam ale pewnie zbiegło się to z wahaniem N02, obniżeniem temp i prawdopodobnie mogło to wywołać u nich stres i rozwój pasożytów. Nie chciałem od razu wlewać lekarstw, więc próbowałem wszystkie lżejszego co tylko wyczytałem w innych wątkach. Jednak pomimo poprawnych odchodów ryb, idąc w stronę pasożytów kończę leczenie Capisolem/Protosolem podawanym w karmie naprzemiennie rano/wieczór. Z tego co obserwuje to pomogło. Odbieranie występuje już rzadziej i nie z taką "natarczywość" jak wcześniej.  Oprócz w/w problemów wszystko śmiga, żyje, rośnie i ma się dobrze. Gratuluję dotarcia do końca lektury😉
    • Cześć kupiłem rybki pod tą nazwą z hodowli od Pana z czech jest ktoś mi wstanie powiedzieć czy jest to rzeczywiście ten gatunek ? Wiem że zdjęcie nie jest najlepsze spróbuję wieczorem przy innym świetle zrobić lepsze. Kupiłem 15 maluchów z myślą o redukcji ale teraz się zastanawiam czy to w ogóle będzie to 😅
    • Czyli jeszcze start biologiczny mógł się nie zacząć. Co to znaczy w normie? Podaj konkretne wyniki bo samo pH akurat jest OK.  Błąd. W trakcie dojrzewania wody w akwarium nie rób podmian. Może faktycznie te kamienie są przyczyną nieprzyjemnego zapachu. Kamienie gipsowe faktycznie podnoszą pH  wody. Sprawdź pH wody w kranie.  Trudno mi to ocenić .  Może jednak warto dać inne kamienie  ? Choćby serpentynit ? Lub otoczaki?
    • Witam! Jestem w trakcie zakładania nowego malawi 100x40x40. Będzie tam dziesięć saulosi. Akwarium zalałem 2 tygodnie temu, wrzuciłem bakterie, mam dobrą filtrację (1400l/h kubełek z lampą UV, filtr kaskadowy jako mechaniczny + filtr wewnętrzny z węglem jako biolog). Chciałem za tydzień jechać po rybki, ale woda mimo, że kryształ to ma dosyć nieprzyjemny zapach. Podstawowe parametry NO2, NO3 w normie, pH 7,8. Zacząłem mieć podejrzenia co do kamieni czy to nie są one przypadkiem źródłem zapachu. Kamloty przywiozłem kiedyś z plaży z Chorwacji, są prawie białe. Może to głupie pytanie, ale czy kamienie mogą być źródłm zanieczyszczeń i czy mogą być groźne dla rybek? Zapach trochę przypomina gips. Kamienie przed włożeniem do baniaka wymyłem i odmoczyłem 24h. Wodę zmieniłem dwa razy po 30%. Proszę o radę bo nie chciał być wrzucić rybek w jakieś g...   Z góry dzięki za pomoc!!!
    • Dokładnie chodzi mi o ten  https://www.akwarystyczny24.pl/produkt/tlo-slim-line-50a-river-l-50-x-h-45-cm  Ale znalazłem mniej więcej bo w szarościach podobny tylko że w całości 200x50 to może w tym kierunku pójde , zobaczymy 👍💪
    • https://allegro.pl/oferta/backtonature-slimline-basaltgneiss-60b-50x55cm-tlo-8918085538 https://allegro.pl/oferta/back-to-nature-slim-line-sand-60a-50x55cm-tlo-8918087361 https://allegro.pl/oferta/back-to-nature-slim-line-sand-50b-50x45cm-tlo-8918077604
    • Dzięki 💪 znalazłem coś takiego chyba najbardziej podobne do Twojego tła no ale cena nie mała https://www.akwarystyczny24.pl/produkt/background-modul-grey-m-50x55cm Filmiki obejrze jak z trasy wróce 👍
    • Dziękuje 👍 Niestety nikt już nie sprowadza modułów BTN ponieważ ceny u producenta powalają 🙁. Na tą chwilę to pewnie bym zrobił czarne tło i moduły ATG które można fajnie poustawiać na dole i kilka podwiesić. Z tej serii jest tylko kilka modułów ale można naprawdę coś fajnego ułożyć. https://www.youtube.com/@EasyAquarium Tutaj nagrałem kilka filmików z modułami BTN i ATG które są samo-zatapialne natomiast z BTN trzeba kombinować jeśli nie chciałbyś ich kleić.  Powodzenia 👍
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.