Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jest ok, ale ilość korpusów na złożę biologiczne jest moim zdaniem nie potrzebnie  za duża. Jeżeli zastosujesz np matrixa to według zaleceń stosuje się 500ml ma każde 200 litrów wody w akwarium w twoim akwarium będzie pewnie netto około 300 litrow wody, czyli 0,75 litra matrixa wystarczy, a to pojemność 1 korpusa 10 cali. Nawet jeśli chcesz dać więcej to 2 korpusy to już dwa razy więcej jak potrzebujesz, a ty planujesz 6. Moim zdaniem daj na biologie 3 korpusy równolegle i będzie aż za dość. 

Edytowane przez aro600
Opublikowano (edytowane)

Ten Matrix jest taki dobry? Do wkładu zasypowego go dać i później do korpusu?

 

 

Czyli sugerujesz zestaw jak poniżej:

 

schemat_6.jpg

Edytowane przez Oman
Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem spokojnie wystarczy taki układ. Matrixa nie trzeba dawać do wkładu zasypowego, ale wtedy musisz dać korpus w kierunku przeciwnym do kierunku pracy mechaników (jakby pod prąd) i dorobić rurkę aby woda szła od dołu korpusa i wracała przez medium filtracyjne np. Matrix. 

Tu masz to ładnie pokazane około 18 minuty filmu

 

Ja robiłem u siebie tą rurkę nie z peszla tylko ze sztywnej rurki  na dole naciętej i podgietej do góry a na to wycięty krążek z plastikowej siatki. Jak na filmie dobrze też w przypadku matrixa na górę dać jakąś cieższą ceramikę bo matrix jest lekki i lubi wypływać a to może spowodować przytkanie filtracji. Ja mam u siebie na matrixa wsypaną ceramikę JBL. 

Edytowane przez aro600
  • Lubię to 1
Opublikowano
20 minut temu, aro600 napisał:

Ja robiłem u siebie tą rurkę nie z peszla tylko ze sztywnej rurki  na dole naciętej i podgietej do góry a na to wycięty krążek z plastikowej siatki.

20190206_192208.thumb.jpg.5a47ec5fa62068f0d3eb05be471054b2.jpg

20190206_192414.thumb.jpg.93740234124be6ee84c5cba85fe752cc.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Panowie bo my tutaj prowadzimy akademickie rozważania, a tak naszła mnie jeszcze jedna myśl - A MOŻE SUMP?

Z tym że bez wiercenia otworów w szkle - tak samo na wężu 3/4 oparta filtracja.

 

Co Wy na to?

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Oman napisał:

Panowie bo my tutaj prowadzimy akademickie rozważania, a tak naszła mnie jeszcze jedna myśl - A MOŻE SUMP?

Z tym że bez wiercenia otworów w szkle - tak samo na wężu 3/4 oparta filtracja.

 

Co Wy na to?

Każda rodzaj filtracji ma swoje wady i zalety jak i swoich miłośników i przeciwników, poczytaj o rodzajach filtracji i wybierz który jest dla Ciebie najlepszy, a my postaramy się Ci pomóc radą. Do takiego akwarium masz wiele możliwości. Wspomniane już narurowiec lub sump, ale równie dobrze może to być filtr kasetowy lub Hamburg. W takim litrażu zwłasza jak nie potrzebujesz dużej cyrkulacji wody równie dobrze poradzi sobie jakiś duży kubełek (rozwiązanie najprostrze czy najlepsze to zależy jak w każdym przypadku są zwolennicy i przeciwnicy). 

Edytowane przez aro600
Opublikowano (edytowane)

A może tak?Może ja za bardzo kombinuje a tak było by najprościej :

2 niezależne systemy, które w razie awarii / konserwacji jednego z nich pociągną resztę biologii.

Na jednym wylocie tzw spray bar, na drugim deszczownica - daje to możliwość takiej konfiguracji cyrkulacji by cały syfek z dna był spychany do zasysu.

Wloty schowane za korzeniem by nie szpeciły aranżacji.

 

Prawie 12 L Matrixa i ceramiki będzie odpowiadać za biologię - myślę że powinno dać radę.

2 równoległe korpusy mechaniczne z gąbkami na zasysie każdej linii zapewnią oczyszczanie mechaniczne, a taki układ zaworów sprawi, że podczas czyszczenia jednego nie trzeba będzie wyłączać filtracji.

2 korpusy wypełnione SZAT Clear Water postarają się o to by woda była przejrzysta a NO3 - do 20 :)

CO O TYM MYŚLICIE? DA TO RADĘ W AKWARIUM 170 x 45 x 60 CM ?

Dzięki i Wesołych ŚWIĄT ! :)

 

ps. Jeśli ta filtracja wg Was będzie wydajna to skłaniałbym się ku temu rozwiązaniu.

 

 

schemat_2217.jpg

Edytowane przez Oman
Opublikowano
2 godziny temu, Oman napisał:

Na jednym wylocie tzw spray bar, na drugim deszczownica ...

To akurat 2 określenia tego samego. Jaki wylot miałeś na myśli?

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, suricade napisał:

To akurat 2 określenia tego samego. Jaki wylot miałeś na myśli?

Albo typu lilly pipe, albo splaszczony gdzie woda wyplywa pod wiekszym cisnieniem tzw kaczka. kojarzysz?

co myslisz o tym schemacie wyzej?

Edytowane przez Oman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.