Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Muszę Cię kolego zmartwić w temacie zasilania hydroponiki z odgałęzienia pompy. To nie ma szans działać jak opisujesz. Woda nie pójdzie w górę mając główny wypływ na niższym poziomie  wysokości. Aby popłynęła w w górę to musiałoby się wytworzyć ciśnienie ją popychające tzn na niższym poziomie musiałaby mieć większe opory przepływu czyli np dużo mniejszą średnicę niż tego węża w górę.

Ja po pompie DCP-5000 mam trójnik który odgałęzieniem podaje wodę do chłodzenia oświetlenia led. Aby to działało musiałem podnieść kolanko z głównym wypływem wyżej o ok 3 cm .Gdy oba były na tym samym poziomie woda przez profil nie leciała.

 

Opublikowano
28 minut temu, amad napisał:

Muszę Cię kolego zmartwić w temacie zasilania hydroponiki z odgałęzienia pompy. To nie ma szans działać jak opisujesz. Woda nie pójdzie w górę mając główny wypływ na niższym poziomie  wysokości. Aby popłynęła w w górę to musiałoby się wytworzyć ciśnienie ją popychające tzn na niższym poziomie musiałaby mieć większe opory przepływu czyli np dużo mniejszą średnicę niż tego węża w górę.

Ja po pompie DCP-5000 mam trójnik który odgałęzieniem podaje wodę do chłodzenia oświetlenia led. Aby to działało musiałem podnieść kolanko z głównym wypływem wyżej o ok 3 cm .Gdy oba były na tym samym poziomie woda przez profil nie leciała.

 

Dziękuję za zwrócenie uwagi... Jakoś nie przyszło mi do głowy, że woda poleci mniejszym oporem :) a faktycznie może być problem aby podnieść ciecz... To będzie osobna pompka dla hydro :)...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Powstał kolejny pomysł w głowie, ale na wszelki wypadek wole przedstawić jego zarys oraz uzyskać waszą opinię na jego temat...

Co powiecie na ukrytą zabudowę korony a dokładniej jej brak w postaci spienionego PVC... O co chodzi :)???

Mam tą możliwość, że szkło na akwarium 160x55x50 cm (440L) zamawiam bezpośrednio w firmie zajmującej się handlem szkłem :)... W głowie powstała myśl ukrycia korony we wnętrzu owego szkła :)... Czyli zamówienie wyższego szkła o powiedzmy 5-6cm czyli wysokość nie 50 a 55/56cm. W tych 5-6 cm dodatkowego szkła ukryte będą wszystkie przewody, oświetlenie i rurki. Całość zwieńczy tylko sama pokrywa z  Płyta komorowa z poliwęglanu bezbarwna 6mm.

Oczywiście wewnątrz szkła zostaną wklejone dodatkowe kawałki szkła lub kątownika w celu podparcia samej pokrywy. Wzmocnienia wzdłużne i jedno poprzeczne będą wklejone niżej na poziomie powiedzmy 50cm i do tego poziomu będzie woda. Pozostała przestrzeń tylko i wyłącznie na infrastrukturę...

Oczywiście akwarium po sklejeniu zostanie na około obklejone czarną lub w kolorze mebli okleiną ukrywającą całość infrastruktury. Wysokość okleiny zależna od przestrzeni nad taflą wody... Tak samo pokrywa komorowa zostanie oklejona lub pomalowana...

Plusem owego rozwiązania jest brak połączenia standardowej korony ze szkłem, gdzie lubi cieknąć woda a i koszt wykonania jest mniejszy :). Różnica 200zł PVC a 50zł te parę centymetrów szkła...

 

Czy pomysł warty wykonania??? Czy przysłowiowe problemy jak znalazł będą???

 

Opublikowano
Aquaell glossy ma podobne rozwiązanie. Trzeba przewidzieć miejsce na kable czy węże.
Dokładnie. Żeby to miało ręce i nogi musiałbyś wiercić otwory w górnej części akwa.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

U mnie nie będzie problemu z wężami :) bo cała filtracja będzie tylko i wyłącznie wewnętrzna... Zero kubełków czy zewnętrznych filtracji... No prócz hydroponiki ale tutaj będzie tylko wąż silikonowy 10mm i 2 rurki 20mm - wyjścia z pokrywy nie ze szkła... Dodatkowo będą tylko kable od pomp, grzałki i oświetlenia...

Zastanawiam się czy puszczać je przez pokrywę od tak po krawędzi szkła i od razu za szkłem czy wykonać powiedzmy wycięcie w szkle na wysokość około 1.5 x 5cm. Tutaj by ukryło się całe okablowanie (Pompa DCP, cyrkulator SOW, Pompa hydro, oświetlenie i grzałka)...

Aha czyli nowości nie wymyśliłem :) - muszę podpatrzeć w takim razie rozwiązania Aquaell glossy ...

 

Mała edycja :) - Glossy = ciekawe rozwiązania warte zaczerpnięcia do własnego zbiornika...

Edytowane przez Morganelo
Opublikowano

Byłoby dobrze żeby kable nie stykały się z przykryciem, jeżeli się stykają wibracje przenoszą się na płytę nakrywową. Musisz przemyśleć mocowanie tej płyty i miejsce na kabel.

Opublikowano

Czyli przewody warto odizolować od szkła i pokrywy w celu uniknięcia niepotrzebnych wibracji... Ok. Dziękuję za wskazanie kolejnego problemu... Rozwiązaniem może być wklejenie miękkiej uszczelki lub coś ala szczotka na kable... Czyli już w razie cięcia w szkle to muszę zwiększyć wymiary do 2 x 5cm...

Opublikowano

Właśnie sobie kalkuluje czy lepiej wycinać w szkle wycięcie czy po prostu wyciąć miejsce na kable w samej pokrywie co oczywiście jest prostsze do wykonania dla mnie we własnym zakresie... Chyba w pokrywie będzie bezpieczniej dla szkła które nie będzie uszkodzone i w razie zmiany koncepcji zostanie w całości...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.