Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Morganelo napisał:

Co do kultury pracy DCP-5000 miałem ja okazję na sucho usłyszeć i jest dosłownie cichutka...

Jest różnica między pracą na sucho a pod obciążeniem...

Opublikowano
12 minut temu, Bartek_De napisał:

Jest różnica między pracą na sucho a pod obciążeniem...

Ale pytanie w którą stronę, bo na sucho było cichutko jedynie lekki szum wirowania, więc w wodzie powinno być to bardziej wygłuszone... Na filmikach i opiniach też potwierdzają bardzo cichą pracę owych pomp??? Użytkujesz DCP-3000 lub 5000??? Chętnie poznam opinie o jej pracy....

Opublikowano
Ale pytanie w którą stronę, bo na sucho było cichutko jedynie lekki szum wirowania, więc w wodzie powinno być to bardziej wygłuszone... Na filmikach i opiniach też potwierdzają bardzo cichą pracę owych pomp??? Użytkujesz DCP-3000 lub 5000??? Chętnie poznam opinie o jej pracy....
Nie, nie używałem, ale używałem AquaNowa N-RMC 4000 i też na sucho była cicha, jednak pod obciążeniem było ją słychać. Pompy AquaNowa to praktycznie to samo co Jebao. Sprawdzisz, zobaczysz jak będzie

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ok jutro postaram się rozrysować układ zasilania i cyrkulacji w 2 wersjach, bo tutaj tez da nam to podgląd na wybór ostateczny...

Jak na razie DCP-3000 lub 5000 + Falownik/Cyrkulator Tunza 6045 + Pompa do hydroponiki ok. 700-1000l/h byle cicha...

Opublikowano

Falownik 2500l/h nie załatwi ci cyrkulacji w tym zbiorniku chyba że z małą ilością kamieni. W swoim niezbyt zagruzowanym musiałem wspomóc się dodatkowym o którym pisałem. Na twoim  miejscu dałbym większy no może nie 6500 bo musiałbyś robić naprawdę spory grzebień aby dostarczał to co pompa wypompuje z modułu ;) ale te 4500 powinno być w sam raz . Przy montażu w module spróbuj zrobić możliwość delikatnej regulacji nachylenia wylotu, tak abyś mógł co nieco pokombinować góra  dół (może ci zdmuchiwać piasek).

Opublikowano
W dniu 12.10.2019 o 21:08, Morganelo napisał:

U mnie będzie to wyglądało tak:...

  • 2x - Dioda 1W lub 3W - Cool White 15000K-20000 BRIDGELUX biała zimna
  • 2x - Dioda 1W lub 3W - Cool White 9000-12000K BRIDGELUX biała zimna
  • 2x - Dioda 1W lub 3W - White Full Spectrum 6500K + 400-840nm pełne widmo

Widzę, że już postanowiłeś. Napisałeś, że chcesz mieć glony, a tu w maksymalnej wersji (3W) planujesz 18W...i to głównie zimnego oświetlenia. Przy 440l.

W dniu 12.10.2019 o 21:08, Morganelo napisał:

Wersja 2 oświetlenia - Panel LED 18W White Full Spectrum Royal Blue MALAWI można zmienić na życzenie diody na jakie kto ma ochotę.

Tu masz też 18W, ale głównie to full spectrum 6500K. Zimne światło jest uzupełnieniem. Masz tu oświetlony tylko środek akwarium, a akwarium ma tylko 240l. 

Nasz kolega Tomek ( @Aqua-Dreams) zamieścił film z oświetleniem do akwarium 700l. 116W skręcone na 40%, czyli ok. 40W. Oświetlony też tylko środek akwarium. Głównie to też full spectrum. 

Nie wiem, jaki efekt chcesz osiągnąć, ale nie spodziewałbym się glonów przy tak zimnym i słabym świetle. Tyle ode mnie. Powodzenia. 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, eljot napisał:

Falownik 2500l/h nie załatwi ci cyrkulacji w tym zbiorniku chyba że z małą ilością kamieni. W swoim niezbyt zagruzowanym musiałem wspomóc się dodatkowym o którym pisałem. Na twoim  miejscu dałbym większy no może nie 6500 bo musiałbyś robić naprawdę spory grzebień aby dostarczał to co pompa wypompuje z modułu ;) ale te 4500 powinno być w sam raz . Przy montażu w module spróbuj zrobić możliwość delikatnej regulacji nachylenia wylotu, tak abyś mógł co nieco pokombinować góra  dół (może ci zdmuchiwać piasek).

Z opini, waszej pomocy i kilku filmików z działania cyrkulatora Tunze wybór padł ostatecznie na 6045 (4500l/h)... Lepiej więcej niż za mało... Na sztywno też nie chcę montować cyrkulacji, jeśli dobrze policzyłem i sprawdziłem to Cyrkulator będzie zamocowany do szyby a wylot idealnie zrówna się z modułem więc będzie można regulować kierunek. W planach jest nie za duża ilość kamieni, raczej kilka sztuk z czego tylko 2 duże a reszta małe lub średnie...

 

4 godziny temu, pozner napisał:

Widzę, że już postanowiłeś. Napisałeś, że chcesz mieć glony, a tu w maksymalnej wersji (3W) planujesz 18W...i to głównie zimnego oświetlenia. Przy 440l.

Tu masz też 18W, ale głównie to full spectrum 6500K. Zimne światło jest uzupełnieniem. Masz tu oświetlony tylko środek akwarium, a akwarium ma tylko 240l. 

Nasz kolega Tomek ( @Aqua-Dreams) zamieścił film z oświetleniem do akwarium 700l. 116W skręcone na 40%, czyli ok. 40W. Oświetlony też tylko środek akwarium. Głównie to też full spectrum. 

Nie wiem, jaki efekt chcesz osiągnąć, ale nie spodziewałbym się glonów przy tak zimnym i słabym świetle. Tyle ode mnie. Powodzenia. 

Oświetlenie będzie opierać się na 2 lampach z diodami Power LED 1 W

  • 6x  15000-20000K
  • 6x  9000-12000K
  • 4x  6500K
  • 4x  full spectrum white

Ja na ilość watów nie patrzę, najważniejsze tutaj są diody full spectrum w ilości 4 sztuk które dostarczają odpowiednie światło dla glonów. Ich możliwości sam widziałeś w hydroponice choć tam są 2 x COB10W dla kwiatów i to rozproszone. Tutaj mogę w razie potrzeby dołożyć jeszcze ze 2 sztuki dla wzmocnienia efektu... W sumie nie siła watów tutaj ma znaczenie a właśnie odpowiednie widmo światła. Te 20 watów Power LED u mnie z full spectrum white na pokładzie będą wystarczające dla glonów. Nie ma potrzeby robić tutaj lampy do roślinnego, w którym miałem ledwo 40W na 250L z diodami full i rosło wszystko jak głupie...

Aquadreams jak sam napisałeś ma oświetlenie skręcone na około 40W na 700L a u mnie 20W na 400L... Wychodzi na to samo hehehe...

Edytowane przez Morganelo
Opublikowano (edytowane)

Zamieniłbym te 4x6500 na dodatkowe 4 WFS, bo wizualnie to samo, a skuteczność większa.

Według mnie ilość w sam raz. 

Ja w 500 świecę 14x1W WFS + 14x1W Royal Blue, ale mam to skręcone teraz na 80%, latem na 50%. Niebieskie nawet jeszcze niżej, zależnie od pory dnia.

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Morganelo napisał:

Oświetlenie będzie opierać się na 2 lampach z diodami Power LED 1 W

  • 6x  15000-20000K
  • 6x  9000-12000K
  • 4x  6500K
  • 4x  full spectrum white

To trochę inaczej wygląda, niż to co zacytowałem. Ja bym na Twoim miejscu jednak zrobił zapas, gdyby okazało się, że to za mało. Dokładanie będzie kłopotliwe. Możesz kupić tego typu zasilacz;

https://allegro.pl/oferta/driver-led-hlg-120h-c700b-150w-700ma-sciemn-7873998443

Do tego taki regulator lub podobny

https://allegro.pl/oferta/potencjometr-obrotowy-b100k-100kohm-100k-liniowy-7242023876

i masz swobodę w regulacji natężenia. 

2 godziny temu, Morganelo napisał:

Ja na ilość watów nie patrzę, najważniejsze tutaj są diody full spectrum w ilości 4 sztuk które dostarczają odpowiednie światło dla glonów. Ich możliwości sam widziałeś w hydroponice choć tam są 2 x COB10W dla kwiatów i to rozproszone. Tutaj mogę w razie potrzeby dołożyć jeszcze ze 2 sztuki dla wzmocnienia efektu... W sumie nie siła watów tutaj ma znaczenie a właśnie odpowiednie widmo światła.

Ilość watów też jest ważna. Zwróciłem też uwagę na widmo światła. W lampie zalinkowanej przez Ciebie i w oświetleniu @Aqua-Dreams diody full spectrum stanowią podstawę oświetlenia. U Ciebie jest odwrotnie. Czy to wystarczy? Zobaczymy.

2 godziny temu, Morganelo napisał:

 

 

Edytowane przez pozner
  • Dziękuję 1
Opublikowano
17 godzin temu, Morganelo napisał:

A znasz jakiś model pompy CO lub innej pompy obiegowej zewnętrznej o wydajności ok. 5000l/h i z ceną nie z kosmosu? Bo kilka w głowie było ale większość to okolice 2500 do 3000 l/h a to będzie za słabe na zasilanie 3 układów.

Miałem dcp 3000, AC 2000 i słyszałem jak pracuje dcp 5000 w sumpie u kolegi i wciąż poziom hałasu - a właściwie jego braku jest na korzyść pompy CO. Pompy "plastikowe" jak to je nazywam, generują harakterystyczny świst powyżej 60% obciązenia na mokro.
Dlatego jak chcesz absolutną ciszę w rozsądnych pieniadzach to tylko pompa CO :)

Same przepływy to nie wszystko, ważna jest również "siła pompy", a coś co podniesie słup wody na 6m jest zawsze silniejsze niż to co podnosi na 2,5.
Ludzie uzywają pomp CO klasy 25-60 do pełnych narurowców i w litrarzach 600-700 i się sprawdzają, dlatego zastanawiam się skąd Twój uraz do ich wydajności, bo my tu mówimy o samej pompie, która ma pracować bez dodatkowych obciążeń korpusami.

Pompa CO klasy 25-60 vs dcp 3000 , to uważam nie ma o czym rozmawiać i wciaż myślę, że bedziesz miał odpowiednie podciśnienie, żeby dobrze to zasysało odchody do 2 modułów (oczywiscie szczelnych modułów). Jak uznasz że to mało, to sobie możesz zafundować dwie IBO beta w cenie 1 DCP 5000 :P - moim zadaniem to by już 1000 l baniak ogarniało na 2-gich biegach spokojnie, no i jest zapas w razie awarii.

Ja używam IBO bety 25-60 od ponad 3 lat i nie zamienie narazie pompy CO na żadną inną w słodkiej wodzie - wciąż czekam na konkurencję w tych pieniadzach jesli chodzi o "plastikowe" obiegówki, ale chyba jeszcze nie te czasy, bo nawet ktoś na forum testowal droższe Tunze z serii mocniejszych Silence i też szału nie było.

Wszystko jest względne i subiektywne, ale do litrażu poniżej 500l wydaje mi się to najcichsze i najwydajniejsze w porównaniu do kosztów rozwiązanie, jeśli odpuścisz sobie idee zamkniętego obiegu.

p.s.: Hydroponika na DCP + falownik to już też ma sens dla mnie ;)

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @Tomek_F u mnie nie ma jakiegoś gruzowiska i Protomelasy pływały sobie w toni po prostu. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy tak ma ten gatunek ale mam wrażenie że samiec jest wyjątkowo delikatny w obejściu z samicami. Towarzysko pływa wśród nich i nie widać jakiejś nachalności z jego strony co jest bardzo miłe w oglądaniu. Jeśli chodzi o więcej samców to niestety nie mam doświadczenia.   Zaciekawiła mnie wzmianka o szałasie nad Orinoko 🙂 Nie chcę podpuszczać ale może jakiś nowy temacik do rozmów w odpowiednim dziale? 😉  Pozdrawiam 
    • Nie musisz się obawiać, że mbuna nie będzie widoczna. Podałem Ci gatunki, które dorastają do 15-17cm. Pochowane w skałach też nie będą.  Co prawda to będzie bardzo duże akwarium, więc to pewnie nie będzie miało znaczenia, ale muszę Ci zwrócić uwagę na jedną kwestię. Mbuna jest bardziej dynamiczna i agresywna od non mbuny, więc non mbuna powinna dostać pewne fory w postaci większych rozmiarów. Są dwa wyjścia, kupno maluchów i podchowanie ich i dopiero dokupienie mbuny, albo kupno od razu podrośniętej non mbuny i mniejszej mbuny. Ten drugi sposób jest oczywiście lepszy. Tak jak napisałem, u Ciebie może to nie mieć znaczenia, jeśli tym bardziej oddzielisz wyraźnie świat mbuny od świata non mbuny, ale zwracam na to uwagę. No I jeśli zdecydujesz się na mix.
    • Mój 17cm samiec, kiedy miał ponad 7 lat (wtedy zrobiłem zdjęcie). Był szczuplejszy niż mdoki na większości zdjęć  funkcjonujących na naszym Forum. Wiek najlepiej widać po wydatnych ustach.  
    • Jestem po wymianie korpusu , okazało się ,że w środku wyglądał jeszcze gorzej. Po uruchomieniu okazało się , że musiałem zmniejszyć bieg z 3 na 2 bo tak poprawiła się wydajność, że teraz na trójce był za duży przepływ.  Zdziwiłem się , że mocno zardzewiały korpus ma aż taki wpływ.  Polecam zajrzeć do środka jeśli ktoś ma  w narurowcu taką pompę
    • Na wstępie, jeżeli zły dział to proszę moderatora o przeniesienie do prawidłowego działu.   Witam, co nieco poczytałem odnośnie różnych mediów filtracyjnych do kubełków. Planuje obsadę 25 mbuna takich nie za dużych (dorosłe max do 10cm) w akwarium 375L . Zakupiłem już Ultramaxa BT (ze względu na dużą energooszczędność oraz cichą pracę) i od początku planowałem wypełnić 4 kubełki różnymi rodzajami ceramiki ( Aquaforest Life Bio, BioMatrix i Biocera max ). Prefiltr oczywiście gąbka , a w ostatnim kubełku gąbka 20ppi. Jednak trochę poczytałem na forum i nie wiem na co się już sam zdecydować , dużo osób korzysta z pociętej gąbki zamiast ceramiki. Chciałbym się dopytać czy faktycznie taka gąbka jest lepsza niż ceramika oraz ile ewentualnie mieć ppi żeby się nadała ? Pytam też również z tego względu , że część tematów które czytałem były z poprzedniej dekady i być może się zmieniły już techniki prowadzenia akwariów Malawi . Drugie pytanie: czy potrzebuje jeszcze filtra wewnętrznego ? Jeżeli tak to jaki powinien być, na co zwrócić uwagę. Trzecie pytanie: planuje cyrkulator o mocy 3000l/h. Myślę, żeby kupić z firmy sunsun, tylko słyszałem że są dosyć głośne? Czy to prawda ? Nadmienię, że akwarium będzie docelowo stało w salonie także zależy mi na tym, żeby było jednak było jak najciszej. Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi i wszelkie rady.
    • @Tomasz78 Czym Ty karmiłeś tą mdoke? Kotletami z obiadu? 😁😁 kawał ryby. Cenie takie zdjęcia, bo niestety większość dostepnych fotek to młode ryby, a wiadomo ze właśnie większość życia ryba wygląda tak jak w dojrzałym stadium. Nie możesz (możecie) wrzucać takich klipów z jeziora, bo zaraz będę pakował walizki 😅 jak się zajarałem rybami z Ameryki to wylądowałem nad Orinoko w szałasie, jak tu złapie klimat to skończy się podobnie... @pozner na tą chwilę jednak bez gałęzi. Od lat w kółko tylko Ameryka, potrzebuje urozmaicenia, a nie robić kolejny baniak z kamieniami i korzeniami, tylko wodą z kranu zamiast ro 😉 zaskoczyłeś mnie aż takim przeglądem gatunków, w sensie zeby do tego malawi mix dodać aż tyle mbuny. Z drugiej strony to będzie brutto 2400 litrów, ludzie często mają większą zupę rybną w kilkukrotnie mniejszych pojemnościach. Kilka małych ryb w takich skałach to może być taka sama frajda jak wypatrywanie jakichś małych zbrojnikow w korzeniach. Crabro były moim faworytem od czasu jak jeszcze myślałem o mniejszym malawi, typowo mbuna. Jeżeli znawcy tematu uważają że nadałby się do takiej obsady, to jestem na tak 😁 a jak jest z tym wybarwieniem? Jest szansa na taką głęboką barwę? Metriaclima fainzilberi, samce to dla mnie ścisła czołówka malawi jeśli chodzi o urodę, jednak w kwestiach żywieniowych nie idę na kompromis 😉 musi zaczekać na roślinożerną obsadę. Astatotilapia caliptera - na każdym zdjęciu wygląda inaczej i nie mam pojęcia czego się spodziewać. Na jednych ładna, na innych nic mnie w niej nie urzeka... zamiast niej już chyba postawiłbym na oklepanego yellow. Melanochromis to bardzo ciekawa propozycja. Na plus poziome pasy, bytowanie w skałach... zaopatrze się w dużą lupę i może uda się go czasami wypatrzyć wśród skał gdzieś pod tylną szybą 😄 @Vrzechu racja z tym oznaczaniem, od 20 lat nie rozpisywałem się na forach, nawet nie wiedziałem że są takie możliwości jak na discordzie itp 😅 Twoje protomelasy trzymały się raczej bliżej czy dalej skał? Ciekawe jak poradziłby sobie w większej grupie z kilkoma samcami. @yarowrzucałeś zdjęcia takiego dużego akwarium mbuna? Próbowałem jakoś wejść w twój profil i wyszukać, ale coś mi nie idzie. Może pora dnia już nie taka 😉 Pomału się to klaruje, na tą chwilę mam 9 gatunków, w tym 3 mbuna. Będzie coś kopiącego, wyjadającego, coś w toni i coś w skałach, czyli tak jak chciałem. Dzięki waszej pomocy pojawiły się gatunki o których sam bym nigdy nie pomyślał. W innych mnie utwierdziliscie, a jeszcze inne (czasem nawet te ktore mkalem za pewniaki) odpadają bo zwyczajnie nie można mieć wszystkiego w jednym akwarium... Wiecznie malo🤯 A młoda zaczęła mnie teraz kusić tanganiką 🤫😅 
    • Uzupełnię może trochę swój wpis. W tej części skalnej (powiedzmy ok. 1m.) Twojego akwarium widział bym jeszcze np. Metriaclima estherae, Iodotropheus sprengerae, Cynotilapia sp. "hara" Gallireya Reef.  Do tej części piaszczystej, oprócz acei, mogłyś dodać Gephyrochromis lawsi lub Metriaclima sp."patricki". One żyją w środowisku piaszczystym, więc mogłyby sobie zająć ten dolny poziom. Kilka kamieni by im wystarczyło. Drugi pomysł nie różni się od pierwszego w kwestii aranżacji. Może gałęzi bym nie dał. Co do obsady, to proponuję mix mbuny I non mbuny. Non mbuna to wspomniane przez Ciebie Fossorochromis rostratus i mdoki, albo Cyrtocara moorii. Do tego Exochochromis anagenys lub Dimidiochromis strigatus/compressiceps, Copadichromis borleyi i może ten Protomelas z tematu, ale nie wiem, czy to już nie za dużo. Mbuna to Pseudotropheus crabro, Melanochromis kaskazini, Astatotilapia caliptera i może Metriaclima fainzilberi Maison Reef, choć tu kiepsko mogłoby być z dietą. Może ktoś coś innego dorzuci. Może yellow.
    • A ja powiem, że w tak dużym akwarium mbuna nie jest chaotyczna, a najlepszą rzeczą jaką widzę to wymiana pokoleniowa, w moim akwarium, oprócz śmiertelnych pojedynków widzę również ukrywające się małe, kolejne pokolenia które dorastają. Minusem dużej ryby jest to, że nawet machając ogonem trzy razy, jest już na końcu akwarium.
    • @Tomek_F dla ułatwienia prowadzenia wątku fajnie jakbyś przy wzmiance o konkretnych osobach najpierw wpisał "@" 🙂 Wtedy jak zaczniesz wpisywać nazwę użytkownika to Ci się wyświetla lista i z niej wybierasz osobę. Wtedy ta osoba dostanie powiadomienie że została "wywołana" i łatwiej dopilnować swojej korespondencji 😉 A wracając do Protomelasów to te Labrosusy u mnie pływały ciągle razem. Myślę że jakby było ich więcej to pływałyby grupą. To jest naprawdę piękna ryba. Jeśli chodzi o Dimidiochromis Strigatus to tak jak piszesz, jest w nich coś takiego czego nie da się uchwycić aparatem. Mam je u siebie i dominujący samiec, który jest jeszcze "szczawiem" jak zacznie opalizować to mam wrażenie że jest jednocześnie niebieski, złoty, różowy i srebrny 😅 Płetwy pięknie podkreślone kolorem czerwonym 🙂  Jeśli myślisz o P. Acei to w 100% zgadzam się z @pozner 🙂 Miałem grupę bodajże 7 sztuk w poprzednim zbiorniku. Co prawda ta grupa była za mała żeby pływać w stylu ławicy ale czasami zbijała się w taką gromadę i wtedy robiło to wrażenie. 
    • Tu masz acei w akwarium z gałęziami. https://youtu.be/lTuHhQLRAdo?is=yyj6NZzqNPKMvJsb Ja bym widział gałęzie na całej wysokości akwarium 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.