Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 minuty temu, Bartek_De napisał:

Stability jest bez pożywki. Myślę, że kolega@Dyzio wlał za dużo WA. 13 kropel na 128l ok, pytanie tylko czy faktycznie jest netto 128l, zapewne jest mniej i oto efekt

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
 

No może masz rację nie liczyłem ile wody wlałem tylko tak jak na szablonie jest napisane policzyłem z 80% objętości akwarium 

Opublikowano
1 minutę temu, egon44 napisał:

 

@darkon nie jestem pewny tego czy Stability to bakterie z pożywką czy bez niej...

Na WDA 2017 rozmawiałem wraz z kolegą deccorativo przeszło godzinę z przedstawicielem Seachem na Polskę na temat tych bakterii i jeszcze raz powtórzę Seachem Stability nie służy do inicjowania cyklu azotowego. Został stworzony po to aby sprzedawca w sklepie nie musiał mówić: "panie jak pan dzisiaj założysz akwarium to trzeba czekać z wpuszczeniem ryb ..." Preparat podobno nie zawiera typowych szczepów bakterii nitryfikacyjnych, tylko jakieś inne bakterie tlenowe oraz beztlenowe i powinno się go używać zgodnie z opisem na opakowaniu w połączeniu z Seachem Pristine.

 

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Pomiary zrobione 

Nh4 1

No2 0,1

Zastanawiam się czy mi rzeczywiście coś w tym akwarium nie gnije lub czy coś mogło być nie tak z tą ampułką biodigest prodibio 

21 minut temu, Dyzio napisał:

Pomiary zrobione 

Nh4 1

No2 0,1

Zastanawiam się czy mi rzeczywiście coś w tym akwarium nie gnije lub czy coś mogło być nie tak z tą ampułką biodigest prodibio 

Tak też teraz sobie spojrzałem na swoje posty i zauważyłem że w poście nr 17 test wody kranowej nh4 0.05 wczoraj taki sam wynik kranówki, a w poście nr 38 czyli jakieś 16h po zalaniu akwarium nh4 0.1 czy taki wzrost to normalne?

Edytowane przez Dyzio
Opublikowano

Ja proponuję żebyś zrobił sobie trochę przerwy w robieniu testów. Zbiornik zalałeś 24-07, wa + bakterie dodałeś 25-07, na obecną chwilę to świeżyzna. Test na NH4 do szafy na stałe, już do niczego nie będzie potrzebny, najbliższy test na NO2 w niedzielę, następnie co trzy dni test tylko NO2, kiedy NO3 zacznie spadać możesz wprowadzić test na NO3. wodę badaj co 3 dni i nic do niej nie wlewaj, nie dosypuj i nie podmieniaj wody, zostaw zbiornik w spokoju. Cykl ruszy i się zamknie wtedy kiedy biologia będzie gotowa i żadne gmerania i kombinacje tego nie przyspieszą. Jedyne co możesz dodać i to nie zaszkodzi to ampułka Prodibio Biodigest albo Equo Bacterya, są to czyste bakterie bez pożywki. Osobiście polecam na start najpierw ampułkę Prodibio a po 4-5 dniach ampułkę Equo, sprawdzone i działa.

  • Lubię to 3
Opublikowano

Witam!

Tak jak kilka osób mi pisało zrobiłem dłuższą przerwę od robienia testów aż do dzisiaj ?

Oto wyniki dzisiejszych badań 

Nh4 0,6

No2 ciężko określić bo wychodzi poza skalę jest tak różowy chyba że to ja mam problem w odróżnieniu koloru

No3 10 bo z tego co wyczytałem czytamy wynik do biotopu Malawi z dolnej linii chyba że się mylę to 15 ?

Opublikowano

Coś się zaczyna dziać, następny test za 3 dni, i żeby cię nie kusiło coś robić z tym NO2, tak ma być, samo przejdzie ?

Dla akwarium słodkowodnego czytamy test z 2 linii, obok narysowana jest paletka, z trzeciej linii czytamy dla oczka wodnego obok rysunek karpia koi.

  • Lubię to 1
Opublikowano
17 minut temu, darkon napisał:

Coś się zaczyna dziać, następny test za 3 dni, i żeby cię nie kusiło coś robić z tym NO2, tak ma być, samo przejdzie ?

Dla akwarium słodkowodnego czytamy test z 2 linii, obok narysowana jest paletka, z trzeciej linii czytamy dla oczka wodnego obok rysunek karpia koi.

Nic nie mam zamiaru już z niczym robić co ma być to będzie następny test w piątek?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.