Skocz do zawartości

Start akwarium 160l(100×40×40)


Dyzio

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jestem tutaj nowy chciałbym się najpierw serdecznie przywitać?mam zamiar wystartować ze zbiornikiem jak w opisie który dostałem w prezencie od znajomego z obsadą jedno gatunkową Chindongo saulosi. Jeśli chodzi o akwarystyke to jestem kompletnym laikiem lecz trochę poczytałem to forum i mam nadzieję że się do tego odpowiednio przygotowałem. A więc tak filtracja jaką posiadam to unimax 250 zakupiłem do tego prefiltr hw-603 oraz falownik jebao rw-4 złoża biologiczne to standardowa ceramika z filtra oraz Seachem Matrix 500ml zastanawiam się co wsadzić a może to i to. Do tego posiadam z gratisów takie coś jak purigen i phosguard również od Seachem po 250ml czy mi się to przyda? Pozostały sprzęt to grzałka eheim Jager 150w oraz oświetlenie belka led aqualighter 1 zamontowana w pokrywie. Kamień do dekoracji jaki chcę użyć to serpentynit zakupiony w pobliskim składzie pod to oczywiście kratka z zlewozmywaka oraz piasek dekoracyjny kwarcowy kreisler o granulacji 1mn. Start akwarium mam zamiar zrobić sposobem na wodę amoniakalną więc zakupiłem Seachem stability do tego w gratisie dostałem jedną ampułke biodigest prodibio czy ją mogę  użyć również do startu razem z stability? Ustrojstwo do nalewania kranówki oczywiście też już zakupione tak samo jak testy kropelkowe jbl w takiej postaci https://www.plantagarden.pl/zestawy/667-jbl-test-testlab-test-kh-ph-gh-no2-no3-fe-nh4-co2-po4.html?search_query=Testy+&results=174 czy dokupić do tego jeszcze jakieś dodatkowe? To by było chyba na tyle, jeśli macie jakieś uwagi zastrzeżenia lub porady dla początkującego to jestem otwarty na wszelkie propozycje po to założyłem ten wątek. Start mam zamiar zrobić na początku przyszłego tyg więc jest jeszcze czas na jakieś korekty. Jak się uda to zrobię jakąś foto relacje z samego zakładania i być może pojawią się tutaj jakieś dodatkowe pytania z mojej strony? z góry dziękuję za zainteresowanie się tym te