Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

chcialabym zalozyc akwaium z pyszczakami. Nie mialam nigdy stycznosci z takim biotopem. Przejadly mnie się roslinne. Zrzsta po dwoch dniach obserwacji tych rybek uwazam się się fajnie prezentuja.

Chcialabym wiec prosic Was o przyklad obsady do mojego zbiornika. Czy skaly Dragon Stone, korzenie i mech mozna uwzgladnic? 

Ogladalam zdjecia i pojawiaja się  tez i korzenie. Mam brazowe tlo strukturalne i fajnie się komponuja :)

Mysle tez, ze nie chcialabym rybek, ktore mogly by się pozabijac, gdyz nawet za Neonkiem kreci się lza... 

prosze o porade 

 

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano

Dragony jak najbardziej, pod warunkiem, że będzie ich odpowiednia ilość, a korzenie? mogą w niewielkim stopniu zakwaszać wodę i na pewno będą ją barwić, więc potrzebowałabyś coś do absorbcji, a mchy bardzo możliwe, że będą zjedzone przez ryby.

Co do obsady i agresywności - nie ma absolutnie żadnej reguły na bezkonfliktowe malawi.
450L - więc można poszaleć na 4-5 gatunków w zależności od ilości i wielkości. Teoretycznie im więcej tym łagodniej choć absolutnie to nie jest żadna reguła. Na start kupujesz po 8-10 szt z każdego gatunku i po kilku miesiącach obserwujesz postępy krystalizacji obsady, a jak trzeba to korygujesz.
Jedyny konieczny warunek to dieta i tak albo decydujesz się na rybki wege, wszystkożerne lub mięsożerne. Wg mnie najlepsza i najbardziej uniwersalna opcja to wege z tolerancją urozmaiconej diety + wszystkożerne z przewagą pokarmu roślinnego. Przykładem pierwszego jest np. Labidochromis Hongi (osobiście posiadam i osobiście bardzo polecam), a drugiego Maylandia estherae Red Red, którego też posiadam i również polecam.
Zatem kryterium nr 1 to dieta, następne to wielkość i charakter, a na końcu barwy. Chociaż moim zdaniem jeśli chodzi o charakter to obsadę powinno dobrać się na zasadzie piramidy, czyli na szczycie jeden gatunek dominujący (ale nie terroryzujący), następnie 2-3 uległe temu pierwszemu, ale w miarę równe względem siebie. Czyli jeśli zdecydujesz się na 4 gatunki to jeden gatunek może być średnioagresywny lub średnio, ale trochę bardziej :D, kolejny trochę mniej, ale mimo wszystko nie powinien być lalusiowaty i kolejne dwa raczej łagodne z możliwością pokazania pazurka. To bardzo ogólnikowa teoria, bo łagodny Saulosi może okazać się kawałem drania, podobnie jak Iodotropheus sprengerae, który z natury jest aniołkiem, a potrafi pogonić nie jednego i większego od siebie osobnika. Z kolei opisywane jako charakterne i mocne gatunki potrafią żyć w zgodzie ze wszystkimi, okazując się bardzo potulnymi i towarzyskimi barankami.
ja w 300L posiadam obecnie 5 gatunków po 6-8 ryb, z czego cztery gatunki to te raczej charakterne i mocne, a jeden właśnie Iodotropheus sprengerae, który niczym nie odstaje od pozostałych. Co mogę powiedzieć o takim układzie? gdyby nie fakt, że mały baniak to bym je sobie został, a tak muszę zrezygnować na pewno z jednego ( Iodotropheus sprengerae ze względów estetycznych), a pozostałe uszczuplić. Ryby mają po 3-6cm i ogólnie rzecz biorąc żyją w wielkiej komitywie. Dokładnie obsada to: Labidochromis Red Top, Iodotropheus sprengerae, Cynotilapia Hara, Maylandia estherae Red Red i Pseudotropheus Johanni. Gdybym zarybiał jeszcze raz na pewno bym wybrał
Hongi, Hara i Red Red (lub Johanni lub  Melanochromis Interruptus lub Metraclima msobo magunga lub saulosi) i dołożył coś niebieskiego i pasiastego czyli Melanochromis cyaneorhabdos maingono (jeśli nie wziąłbym Johanni, bo samce są prawie identyczne) lub Demasoni (jeśli nie wziąłbym Saulosi gdyż samce saulosi są takie jak demasoni)

Kombinacji jest bardzo wiele, na początek polecam poczytać, pooglądać i znów poczytać. Wybrać 5-8 gatunków i kręcić się w ich obrębie, biorąc pod uwagę dostępność oraz możliwość zakupu, bo ten czynnik jest dość lekceważony, a bardzo mocno powoduje komplikacje przy realizacji wymarzonej obsady :)

Opublikowano

Witaj.

56 minut temu, cyganeczka napisał:

Mysle tez, ze nie chcialabym rybek, ktore mogly by się pozabijac

Niestety nie ma takich pyszczaków. Są gatunki spokojniejsze z powodu mniejszego terytorializmu. Innym powodem mniejszej agresji mogą być cechy indywidualne danego osobnika.

Z gatunków mniej agresywnych (mniej terytorialnych) mogę wymienić Pseudotropheus acei. To powinna być podstawą Twojego akwarium. Masz wysokie akwarium, a to jest gatunek przebywający raczej w toni wodnej i stadny. Są trzy odmiany barwne tego gatunku; P. acei Luwala lub Msuli, P. acei itungi i P. acei Ngara. Ten ostatni teraz nazywa się Pseudotropheus elegans Ngara, ale często jeszcze w sprzedaży występuje pod starą nazwą.

Drugi gatunek to Iodotropheus sprengerae (potocznie rdzawy) i jako trzeci Labidochromis caerulleus (potocznie yellow). Oczywiście i u tych gatunków może trafić się wariat, ale są to relatywnie spokojne gatunki.

Cała reszta to loteria. Proponuję żebyś weszła w ofertę hodowli (współpracujemy z kilkoma) i wybrała kilka...kilkanaście gatunków, które Ci się spodobają i wpisała tutaj. Nie wiem ile chcesz przeznaczyć kasy na ryby, ale może to też być kryterium wyboru. W ofercie hodowli znajdziesz też ceny ryb. Postaraj się kupować ryby w polecanych hodowlach. Łatwo jest trafić na złe jakościowo ryby, przez co gdy dorosną robi się problem.

Jest jeszcze jeden dylemat. Czy chcesz trzymać mbunę, czy non-mbunę. Non-mbuna jest mniej agresywna i zabójcza.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ojojoj. Jest tego tyle ! A u mnie w wielkim zoologicznym nie maja żadnych chyba tu opisanych. Byłam wczoraj żeby zobaczyć na żywo i nic. Jutro rozejrzę się w jeszcze jednym sklepie. Mam tu tylko dwa zaufane, kiedyś miałam paletki i żadnych problemie nie było. A w sieciówkach to boje się Neona kupić. ☹️

Na razie pooglądam te, które mi polecacie.

Co do kasy to nie wiem ile może będę kupować sukcesywnie bo znając tu ceny to nie będę w stanie kupić 5 grup po 8 sztuk zresztą najpierw akwarium muszę zrobić, Wiec mam jeszcze czas a do tego synek, który nie pozwala mamie czasem na dużo

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Opublikowano (edytowane)

Wszystko Ameryka Południowa, więc absolutnie nie ten biotop ;)
Jedynie barwniak czerwonobrzuchy to Afryka, ale to i tak nie malawi ;)

Edytowane przez Deadi
Opublikowano (edytowane)

W jeziorze żyje coś koło 800 gatunków pyszczaków, więc jest z czego wybierać:P

To co tu przeczytałaś, to wierzchołek góry lodowej. O mbunie i non-mbunie Ci tylko wspomniałem.

Rozejrzyj się za hodowlą. Tam ryby powinny być tańsze niż w sklepie. Na niektóre gatunki może być promocyjna cena. Może w Holandii, albo w Niemczech. Powinni bez problemu Ci je przysłać.

Edytowane przez pozner
Opublikowano

Byłam w drugim zoologu tu sprawdzonym. Facet za tydzień będzie miał dostawę. Na dzień dzisiejszy widziałam znów Amerykę
apistogramma agassizii fire red 36
apistogramma hongsloi red 22
pielęgnica akara electric blue cena 21
apistogramma viejita rio meta 38 para
Jack dempsey te ostatnie miał fajne ale już większe i żółte a nie niebieskie. I tu przy okazji pytanie : lepiej małe czy duże brać ? Mówił ze te rybki albo same albo z astronotus ocellatus i flowerhorn cichlid. Te ostatnie to najbrzydsze rybki jakie widziałam. Zobaczę za tydzień po dostawie i zobaczycie czy znajdzie się coś ciekawego. A wieczorem przeglądne Wasze propozycje jak znajdę chwilkę. Dzięki !


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Cyganeczko  nie zawracaj sobie głowy sklepami w Belgii - najpierw wybierz obsadę czyli ile rybek i jakie gatunki z jeziora Malawi  wybrałaś i nie pokazuj innych :lol:( bo Andrzej czuwa i w ręku trzyma gumkę myszkę)  potem omów te wybrane wersje z kolegami którzy się na tym znają i jak już będziesz zdecydowana  co dla kobiety i blondynki jest trudną sprawą to w międzyczasie przeczytaj to i napisz tu - jak oni widzą wysłanie rybek do Gandawy a może i do Waardamme.

https://busy.info.pl/2,9855,49443,gorzow-wielkopolski,gandawa.html

http://tan-mal.pl/

może się uda wysłać ryby z jednej z najlepszych hodowli w Polsce - to by była najlepsza opcja.

Napisz maila albo zadzwoń i pogadaj z panią Moniką Wisz  -  ja u niej i obsadę dogadywałem i wszystkie rybki kupowałem. Poproś o wysłanie tobie oferty z cenami to zobaczysz jaki my tu w kraju mamy wybór ryb i z Malawi i z Tanganiki.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.