Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Dnia 8.01.2017 o 18:01, pozner napisał:

Jak bym widział swojego Stefana. Protki takie są ;). Widać gdzie obrał sobie terytorium. Ładny baniak.

Ten mój  był łagodny jak baranek i do wczoraj trzymał się bardziej lewej części baniaka. Od rana "głupieje"

Edytowane przez jaras
Opublikowano

U Ciebie jest od niedawna więc dopiero zapoznaje się z otoczeniem. Poza tym jest jeszcze młody. Nie chcę być złym prorokiem, ale swój charakterek to dopiero pokaże. Jak dojdzie do 15 w porywach 17cm. to przynajmniej połowa akwarium będzie jego.

  • Dziękuję 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Minęło 3m-ce od zalania baniaka. Nie dawno zakupiłem sterownik od Romka - rewelacja

Dołożyłem trochę skał oraz wywaliłem całą ceramikę z turbo kasety.

Wniosek - moim zdaniem żadne złoża ceramiczne, matrixy, lawy ect. W dojrzałym baniaku nie są w ogóle potrzebne. Całą filtrację mam opartą na gąbce 45ppi o wymiarach 15x5x38cm wspomaga to falownik oraz blok z litrem purolite. Przez cały ten czas wodę podmieniałem 2 razy w grudniu 50l. i dzisiaj 80l. 

Parametry bdb.

Ph 7,6-7,8

No3 5-10

Jedyne co mnie wkurza to film bakteryjny na tafli wody. Zauważyłem, że duży wpływ na niego ma falownik - gdy jest skierowany w górę na taflę wody (więcej odchodów trafia do filtra) wtedy skimer w kasecie słabo go wyłapuję.Jak skierowany bardziej na wprost film nie istnieje  ale farfocli w toni więcej pływa. Na czystość wody nie mogę narzekać.

 

Tak wygląda na chwilę obecną oraz zdjęcie moim zdaniem najładniejszego mieszkańca- niestety nie mam lepszego aparatu

20170205_211942.jpg

20170205_211913.jpg

20170205_195234.jpg

Edytowane przez jaras
Opublikowano
9 godzin temu, jaras napisał:

Wniosek - moim zdaniem żadne złoża ceramiczne, matrixy, lawy ect. W dojrzałym baniaku nie są w ogóle potrzebne.

 

9 godzin temu, jaras napisał:

Jedyne co mnie wkurza to film bakteryjny na tafli wody.

A moim zdaniem to jest ze sobą połączone, do spółki ze zbyt małą cyrkulacją... Akwarium to jednak nie otwarty zbiornik wodny i jakie by dojrzałe nie było to jakąś filtrację biologiczną powinno mieć... Ale to tylko moje zdanie, ja się nie znam ;) 

Opublikowano

Moim zdaniem nie wiele wiemy Jaras.;)

Podaj przyczyny dlaczego usunąłeś złoże ceramiki z kasety turbo - czy psuła pracę filtracji? czy tylko by udowodnić że bez tego biologia też jakoś tam pracuje.?

Podaj NO2 JBLem ale nie dziś tylko tak po tygodniu od tej podmianki i wtedy dopiero możemy sądzić czy biologia jest bez tej ceramiki tylko na piasku i gąbce wystarczająca czy jednak nie jest takie halo jak piszesz.

Reszta - miodzik:D

rybcie, clear wody, kamole - podoba mi się.

Z filmem bakteryjnym powalcz albo wycinając drugą szczelinę skimmera w kaseciaku albo daj wodę z kasety by pompa wylewała ciut nad taflą wtedy topi ten film - możesz też zrobić obie te rzeczy :).

Jak masz stale NO3 -srednio 7,5 ppm to zainteresuj się poziomem PO4 żebyś się z sinicami nagle nie zapoznał, bo fajnie jak nie musimy stale co tydzień podmieniać po 20-50% wody ale wtedy wszystko się kumuluje w takim bezobsługowym baniaku.

Ciekawe jak ML Clarifier poradziłby sobie u ciebie z tym filmem bakteryjnym?  może taka fotka a może widzę leciutką mgiełkę przez te 170cm :D?

 

 

Opublikowano

Henio. Sam przecież przewidziałeś prace turbo kasety na samej gąbce ? Przecież ta gąbka ma objętość prawie 3l. Ceramikę wywaliłem bo zbyt szybko malał poziom wody w kasecie i obawiałem się o grzałkę.

Co do mgiełki w akwarium to na moje oko nie występuje- to wina zdjęcia i czarnego tła z pcv na bocznej ścianie. Akwarium ma 200cm a nie 170 jak piszesz:) No 2 zmierzę i podam wyniki po tygodniu.

Matik- Ale ja się znam w końcu akwarystyką zajmuje się już prawie 30 lat:) Filtracja biologiczna jest-  chociażby na gąbce o piachu i dekoracji nie wspomnę

Opublikowano

Wiem, że jest w piachu i na gąbkach, nie musisz mnie uświadamiać. Gratuluję stażu, niemniej jednak coś musi być nie tak, skoro film powstaje. Moim zdaniem to właśnie przez niewystarczającą filtrację...

Opublikowano
3 godziny temu, MatiK napisał:

 

 Akwarium to jednak nie otwarty zbiornik wodny i jakie by dojrzałe nie było to jakąś filtrację biologiczną powinno mieć... 

Właśnie dlatego uświadamiałem

Opublikowano

Skrót myślowy, zapewne zresztą się domyślasz tylko czepiasz się słówek. Chodziło mi oczywiście o dodatkową filtrację biologiczną, ale skoro piszę z osobą o takim doświadczeniu, nie dodawałem jak żółtodziobowi.

Opublikowano

Dobra. Nie ma co Matik. Po tygodniu zrobię test No2 i wtedy się zobaczy- czy może tak zostać czy nie. Co do filmu bakteryjnego to przestawiłem trochę falownik i wyciąłem drugą szczelinę w kasecie. Flm już zdecydowanie zmalał. Falownik lepszy na pewno by się przydał ale na razie nie uwzględniony w budżecie domowym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.