Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jest jeszcze jedno proste rozwiązanie, które sam u siebie obecnie stosuję. Heniu złapie się za głowę ale co tam...

Ja obecnie nie mam żadnej przegrody w kaseciaku. Jest tylko zasys, prowadnica dla gąbki i komora pompy. Tak, bez żadnych komór i dolnych przepływów. Za gąbką jest pompa a na niej leży woreczek z ceramiką, jest też grzałka i blok adsorbera.



Heniu nie złapie się za głowę Sebciu bo sam mi to napisałeś na pw albo padło w rozmowie telefonicznej dawno dawno temu:D :D . a pamiętam co mi ktoś zapoda.

Z perspektywy czasu i twoich cennych dociekań ( korek od wina w ścianie kaseciaka:D ) w zakresie modyfikacji kaseciaka to cenne co napisałeś.

Kolejny raz potwierdza się co od dawna wiemy, że wystarcza 0,5l złoża na każde 200l pojemności baniaka, a złoże może być najtańsze nawet to po 6zł/l jak lawa wulkaniczna czy najtańsze rurki ceramiczne. Bakterie nitryfikacyjne zupełnie nie doceniają czy wydaliśmy na złoże 60 zł czy tylko 6 zł:D:rolleyes:

Teraz wynika z twoich doświadczeń że jak tylko w złożu kręci się woda albo płynie liniowo tak powyżej 100l/h to i biologia super. - to teraz też wiemy.

Jedynie mam zastrzeżenia do tej konstrukcji jakby chcieć zastosować biopolimery bo tam musi ostro płynąć przez całe złoże pod 1000l/h by skutecznie ruszyło. W twojej konfiguracji raczej tego nie ma jak położysz na pompie drugi worek z TMBT na tym z biologią.

Dostrzegam też zaletę twojego rozwiązania - nawet mocno przytkane gąbki czy złoża nie spowoduje siorbania pompy:D więc zaglądać nie trzeba wcale.

Dla mnie osobiście to że po pół roku złoże się przytka syfem i pompa siorbie zmuszając mnie do wypłukania tego syfu i pozbycie się tego z obiegu w akwarium to akurat zaleta kaseciaka z przegrodą .:D

Opublikowano

Cześć wszystkim, kolejny progres w CP2. Dziś w zamian za żonę, która nie mogła się zebrać z wycinaniem pianki, sam się podjąłem zadania. Jeśli chodzi o talent, to wiadomo trening czyni mistrza, przy 3 na pewno będzie już akceptowalnie :).

Niestety wystąpiły nieprzewidziane problemy, z którymi mam nadzieję w Waszą pomocą jakoś wspólnie wybrnę.

Otóż piankę jak wiecie pompowałem do przygotowanej skrzynki z pcv, pianka niestety rosnąc wypchnęła plecy i te teraz są pięknie wypukłe, różnica na dole i górze względem środka to ~2cm. Trzeba jakoś to zniwelować... czekam na Wasze sugestie. Nie chcę zostawiać wolnej przestrzeni za tłem, bo będzie to kopalnia kupsk.


No ale samo tło mi się podoba, bo już widzę jak pewne niedociągnięcia zostaną zamaskowane cementowym lukrem, a miejsca przecięć ukryte częściowo kamieniami: poniżej mała fotorelacja


Pierwsze sznyty ;)

27230363194_9fc22567e1_k.jpg


Nie pokazujcie balkonu żonie !

27230349954_ea484e7df2_k.jpg


Troszkę grube - w najszerszym miejscu nie licząc miejsca przy kaseciaku 15cm (ale miejscami wybrane do samego końca)

27766293711_20179ca89d_k.jpg


Efekt końcowy

27843336745_c358ef2b83_k.jpg

Opublikowano

Maluj ceresitem i na na nic nie patrz. I tak już po ptokach...

Co do uwypuklenia tyłu to masz problem...

Szlifierka może pomóc. Zedrzeć środek i przykleić boki szczelnie. Nawet jak zetrzesz pcv i trochę pianki na wylot to ceresit załatwi sprawę.

Opublikowano

Szlifierką poszarpię temat, to musi być czymś wypełnione, tylko głowię się czym, może dać to na wylewkę samopoziomującą, i potem dociąć po prostu cienkie 3mm pcv na szybę żeby jej nie porysować ?

Opublikowano

Przespałem się z problemem i wymyśliłem opcję wymagającą dużo mniej zachodu, ale są dwa uda, albo się uda albo nie uda :) niczym nie ryzykuję. Słuchajcie.

Przygotuję z prostych desek równe plecy 60x70, do nich przykręcę wkrętami moje moduły, one pomimo wygięcia są dość elastyczne. Tak przygwożdżone pokryję kilkoma warstwami Cr65 z pominięciem dziur po wkrętach. Jak wszystko zaschnie, wykręcę wkręty i zakryję otwory zaprawą. Po czym przeniosę formy do baniaka i wkleję je na soudal fix all turbo.

Wydaje mi się że 3-4 warstwy Cr65 powinny wytrzymać tendencję powrotu pianki i pcv do pierwotnego garbu.

Opublikowano

Polemizował bym z tym, że ceresit utrzyma piankę... Już Ci wspominałem, że u kesseya pianka wchłonęła wodę i całe tło popękało. Tu może być podobnie...

Ja bym pokrył piankę ceresitem, włożył do formy tyłem do góry, wydłubał piankę do równego lub nawet więcej i zalał betonem na równo.


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Zgodzę się z Piotrem. Ja robiłam taką ściankę w terrarium i mimo tego, że wszystko było klejone bezpośrednio na szybie to są miejsca w których zaprawa popękała. Mogło to być właśnie przez zaciągnięcie wody przez piankę. Myślę Rafale, że zaprawa nie utrzyma Ci tych naprężeń.

Opublikowano

Pisałem do Kesseya, czekam co mi odpisze, bo ciekawi mnie jak Wam to popękało. Małgosiu masz może jakieś foto ? Bo jak popęka ładnie to będzie wyglądało jak naturalna skała ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.