Skocz do zawartości

LedDimmerPro - firma Palabras, sterownik oświetlenia LED.


RomanoLindano

Rekomendowane odpowiedzi

Wyszła nowa wersja firmware i aplikacji. Tak jak pisałem można już będzie wgrywać nowe wersje oprogramowania na sterownik bezpośrednio przez USB, ale niestety żeby wgrać pogram podstawowy (bootloader) potrzeba po raz ostatni użyć programatora USBASP. Następnie będzie już można wgrywać uaktualnienia bez zbędnych komplikacji. Wiem, że to kiepskie rozwiązanie, że jednak programator jest potrzebny ten ostatni raz, ale nie dało się tego inaczej zrobić. Wiem, że znajdą się chętni do przeprogramowania sterownika (tym bardziej, że w najbliższym czasie nowe wersje oprogramowania będą się pojawiały dosyć często). Proponuję, żeby te osoby co nie mają programatora dogadały się z kimś kto ma i użyje go po raz ostatni. Można programator odsyłać do kolejnych osób (za zwrotem kosztów). Ostatni w kolejce może wystawić programator na Alledrogo :)

Przeprogramowanie przeze raczej nie wchodzi w grę, bo musiałbym doliczyć jakieś koszty obsługi (i przesyłkę w obie strony), więc taniej będzie kupić programator.

W tej wersji oprogramowania jest już możliwość testowania oświetlenia, ale na razie tylko poprzez komendy z konsoli. W najbliższym czasie będę dorabiał do tego interfejs użytkownika. Osoby, które na to czekają mają więc czas na zaktualizowanie firmware w swoich sterownikach.

Pozdrawiam
Romek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programator na 5 czy 3,3V?

16 zł z przesyłką na allegro. 1,13$ u chińczyka tylko trzeba czekać na dostawę.
Ktoś z Wawy posiada? Czy może chciałby potem ode mnie odkupić po kosztach ;) Jak by co chyba wezmę u skośnookiego :) Tym bardziej, że oprogramowanie nie ma jeszcze wszystkich funkcji.

Wysłane z telefonu


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z aktualnej partii sterowników zostało 20 szt. Są już przygotowane i wysyłane od ręki.

Następna partia w przygotowaniu. Zmieni się trochę obudowa (będzie trochę szersza).

W elektronice zmiany tylko kosmetyczne:
- poprawiony czujnik baterii (aktualnie czujniki wykazują zaniżony poziom baterii)
- poprawione wykrywanie podłączenia kabla USB (teraz potrafi czasami piszczeć przy podłączeniu jakby kabel był podłączany i odłączany)
- zmieniony czujnik temperatury (nowy czujnik może być dużo częściej odczytywany, aktualny jest odczytywany raz na 5 sekund ze względu na wolny odczyt, nowy może być odczytywany do 10 tyś razy na sekundę, ale jest trochę mniej dokładny)
- zmienione tranzystory sterujące na mocniejsze

Aktualnie dopracowuję oprogramowanie dla nowej wersji oraz obudowę. Prawdopodobnie nie będzie już uchwytów do sterownika, bo nie cieszą się wielkim powodzeniem.

W nowej wersji oprogramowania planuję też udostępnić w końcu podgląd światła na żywo w akwarium. 
Nowe oprogramowanie będzie kompatybilne ze starszymi sterownikami (w wersji 2) i będzie je można wgrać na sterownik (już po kablu USB).

Ostatnio wypuszczona wersja aplikacji zawiera kilka zmian. Sterowniki USB i instrukcja są dostępne po uruchomieniu głównego okna aplikacji (nie trzeba oddzielnie pobierać).

Nie wiem w jakim czasie wyrobię się ze zmianami w programie, więc może być krótka przerwa w dostępności sterowników. 

No i na koniec smutna wiadomość. Nowe sterowniki będą droższe o około 20%. Niestety produkcja automatyczna nie jest tania (za to jakość wyższa). Ostatnie 20 sztuk w takiej cenie jak do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojawiła się kolejna wersja aplikacji. 

Można już testować oświetlenie (pojawił się nowy kafelek). Trzeba mieć firmware 2.3 lub wyższy (jest 2.5 aktualnie). Ustawione kolory można zapisać, ale nie można ich jeszcze użyć podczas programowania. Pracuję nad tym, ale idzie wolniej niż myślałem.

Zrobiłem też drobną poprawkę związaną z kontrolą temperatury. Szczegóły w opisie zmian.

Zaktualizowałem też mocno instrukcję użytkownika, więc jak by ktoś był ciekawy czemu sterownik piszczy i kiedy ;) to zachęcam do zapoznania się (dostępna w głównym oknie programu).

Pozdrawiam serdecznie
Romek

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.