Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Myślicie, że 10 white + 10 rgb wystarczy na baniak 180x60x60? Mówię o 3 ledowych modułach.


ja myślę , ze za mało , chyba , że dołozysz do tych RGB jeszcze moduły blue end red ... bo np. jak bedziesz chciał mieć barwę "ala morskie" , to z 10 RGB masz tylko 10 diod niebieskich i nie przebijesz tych 30 białych, gdzie będziesz miał 30 diod mocniejszych vs 10 słabszych :) ja mam 26 modułów białych i 13 niebieskich, czyli w diodach 78 do 39 ( ale białe są znacznie mocniejsze) i szału nie ma :)

Opublikowano

Są zdecydowanie mocniejsze więc brał bym te 4 diodowe. Zapewne masz wzmocnienie na środku więc ja to widzę tak:

Kup 6 sztuk białych zimnych 5630 4 diodowe i daj po 3 sztuki na bokach tak, aby moduł nie wypadł na wzmocnieniu. Później po 5 Rgb na stronę w drugim rzędzie też aby nie leżały na wzmocnieniu. Ja to tak widzę. Do tego 2 osobne zasilacze i po ptokach.

Opublikowano

Ok dzięki wszystkim za rady. Zamówiłem w końcu 3 diodowe - białe, niebieskie i czerwone. Sterować będzie tym tc420, więc powinno to pozwolić na zabawę barwą i jasnością bez konieczności stosowania modułów rgb. Za jakiś miesiąc pokaże efekt.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy może mi ktoś potwierdzić lub wyprowadzić z błędu :)

Według specyfikacji na stronach najmocniejsze są moduły 3 SMD 5630 (czyli 5730), później czwórki 5050 i dopiero trójki 5050 (5630).

Czy ktoś mógłby zmierzyć odległość miedzy modułami 5730? Tutaj tez spotkałem się z różnymi danymi.


I jeszcze jedno pytanie.

Subiektywnie oświetlenie złożone z białych i niebieskich ledów jest takie sobie. Nie najgorsze ale jednak...

Chyba uderzę w kierunku RGB, ewentualnie dodam przy każdym niebieskim pasku dodatkowy czerwony.

Czy lepiej iść w moduły, czy może niebieski i czerwony dać na taśmach w rurach tak aby ładnie się mieszały. Rury mogę przekręcać - to zapewni kolejną regulację światła.

Opublikowano

Nie rozumiem po co takie kombinacje oświetleniowe. Masz do dyspozycji moduły białe,niebieskie i czerwone....jak ma być taniej to dajesz ręczne ściemniacze do niebieskiego i czerwonego,wówczas masz regulację świecenia. Jak ma być drożej, ale bardziej automatycznie to stosujesz sterowniki omawiane na forum i temat z głowy, bo każdym kolorem sterujesz osobno i w dowolnej konfiguracji.

Co do zalet pasków RGB nie będę się wypowiadał,ponieważ ja mam całe oświetlenie na modułach i od pół roku zero problemów.O paskach różne opinie i dochodzi zabezpieczenie przed wilgocią.

Opublikowano

Neosternik,

zależy mi na dobrym wymieszaniu kolorów, to żadne kombinacje, jeżeli mogę skorzystać z PRAKTYCZNYCH obserwacji to będę wdzięczny. Przy glębokości ponad 90 cm a z drugiej strony przy wystających nad powierzchnię skałach mieszanie kolorów ma kluczowe znaczenie. O rybach nawet nie wspominam...

Opublikowano

Mam moduły 5630 białe zimne i mam Samsungi RGB. 5630 dają naprawdę czadu i z tego co pamiętam są niemal identyczne jak 5730. Różnica w opisach nie jest prawdziwa i nie ma się nią co sugerować. To chyba Sławek Meszek dzwonił do któregoś ze sklepów i wyjaśniono mu, że 5630 a 5730 to te same lumeny i moc ale poprawiono nieco diodę czy coś takiego. W każdym razie jeden pies.

Co do RGB to już tak mocno nie jest. Mam 60cm wysokości i 150 długości. 8 modułów daje sobie rade wystarczająco dobrze a barwę mieszają wyśmienicie. Nie ma żadnych efektów zanikania kolorów na rybach czy czegoś podobnego.


Co do mocy modułów to tu też w specyfikacjach jest błąd. Najmocniejsze są poczwórne 5630 lub 5730 (o ile występują). Pamiętaj jednak, że poczwórne 5630 mają IP65 a nie 68 ale testujemy już je jakiś rok może półtora i nie ma większych problemów. Mi nawala w tej chwili jeden moduł ale nie mogę stwierdzić, że to od wilgoci bo innym nic nie jest a u kolegi moja lampa świeci już drugi rok pod pokrywą i nic się nie stało.


Sorry ale dopiero teraz sprawdziłem, że 5630 poczwórne są jednak IP68:

http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-4x5630-150-stopni-Bialy-Zimny/731

W tej sytuacji nie ma co myśleć i jak moduły to tylko te. Kupiłem ostatnio LG 5050 potrójne i obawiam się, że przy Twojej głębokości nie poradzą sobie.


Edit.

To chyba jednak błąd specyfikacji bo pisze w niej, że moduły 5050. Cofam to o IP68 dla 5630. 5630 poczwórne tylko IP65.

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @jarasdzięki za informacje w takim razie wyleczę się z mdok, a zrobię mbunarium oparte na 1 gatunku z non mbuny czyli: 1) Protomelas steveni taiwan reef  2) Pseudotropheus acei luwala lub itungi jakaś większa grupa  3) Metriaclima fainzilberi maison reef  4) Maingano lub perlmutt lub rdzawy
    • Moi mili potrzebuję porady krótkiej i treściwej na  niżej zamieszczony temat do rzeczy. Mam obecnie 2 kubły Sunsun 304 i ikola 600maxx chcę zastąpić sunsun drugą Ikola drugą ikole już mam w domu i teraz sunsun ma być oddany kumplowi ale zażyczył sobie cały z wkładem filtr pracuje już ponad miesiąc jeden i drugi pytanie czy jak pójdę na skróty do drugiej ikoli włożę nową ceramikę,matrix i purigen mocno to zachwieje biologią w akwarium akcja ma być szybka, dlaczego chcę wymienić Ikola ciągnie 17W czyli 2 zużyją tyle co jeden sunsun on tacha 34 Warty i tylko dlatego chcę wymienić sam filtr jest ok pompuje zdrowo i po miesiącu zrobił się znośny w zamkniętej szawce można spać przy nim dzięki za pomoc 
    • @Bartek_De dawaj tutaj swoją opinię odnośnie Chindongo Demasoni  W sensie dlaczego wg Ciebie nie jest polecany dla osób rozpoczynających przygodę z Malawi? Może powstanie w tym wątku jakaś lista gatunków, na które początkujący Malawiści powinni zwrócić uwagę  
    • Cześć wszystkim   Inny wątek na forum zachęcił mnie do rozpoczęcia tego tematu. Utarło się, że pewne gatunki malawijskich pielęgnic nie są polecane dla początkujących malawistów. Ciekawi mnie skąd taka opinia się wzięła i czym jest spowodowana. Zakładam, że jeśli ktoś rozpoczyna dopiero przygodę z akwarystyką jako taką i na pierwszy baniak wybrał właśnie biotop jeziora Malawi, to niektóre gatunki mogą być problematyczne. Mam na myśli bardziej bezmyślne łączenie niektórych gatunków z innymi czy to pod kątem diety, czy zachowania. Czy natomiast jakiś gatunek może być nie polecany dla osoby, która ma już jakąś świadomość akwarysty i wie co to jest cykl azotowy, wie że do zbiornika 100l nie wpuszcza się dużych ryb albo dużo ryb, poczytał trochę o wymaganiach poszczególnych gatunków ale wcześniej nie miał do czynienia akurat z biotopem Malawi? @Bartek_De nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku, a pomyślałem, że może wyjdzie z tego ciekawa dyskusja  
    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.