Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Myślicie, że 10 white + 10 rgb wystarczy na baniak 180x60x60? Mówię o 3 ledowych modułach.


ja myślę , ze za mało , chyba , że dołozysz do tych RGB jeszcze moduły blue end red ... bo np. jak bedziesz chciał mieć barwę "ala morskie" , to z 10 RGB masz tylko 10 diod niebieskich i nie przebijesz tych 30 białych, gdzie będziesz miał 30 diod mocniejszych vs 10 słabszych :) ja mam 26 modułów białych i 13 niebieskich, czyli w diodach 78 do 39 ( ale białe są znacznie mocniejsze) i szału nie ma :)

Opublikowano

Są zdecydowanie mocniejsze więc brał bym te 4 diodowe. Zapewne masz wzmocnienie na środku więc ja to widzę tak:

Kup 6 sztuk białych zimnych 5630 4 diodowe i daj po 3 sztuki na bokach tak, aby moduł nie wypadł na wzmocnieniu. Później po 5 Rgb na stronę w drugim rzędzie też aby nie leżały na wzmocnieniu. Ja to tak widzę. Do tego 2 osobne zasilacze i po ptokach.

Opublikowano

Ok dzięki wszystkim za rady. Zamówiłem w końcu 3 diodowe - białe, niebieskie i czerwone. Sterować będzie tym tc420, więc powinno to pozwolić na zabawę barwą i jasnością bez konieczności stosowania modułów rgb. Za jakiś miesiąc pokaże efekt.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy może mi ktoś potwierdzić lub wyprowadzić z błędu :)

Według specyfikacji na stronach najmocniejsze są moduły 3 SMD 5630 (czyli 5730), później czwórki 5050 i dopiero trójki 5050 (5630).

Czy ktoś mógłby zmierzyć odległość miedzy modułami 5730? Tutaj tez spotkałem się z różnymi danymi.


I jeszcze jedno pytanie.

Subiektywnie oświetlenie złożone z białych i niebieskich ledów jest takie sobie. Nie najgorsze ale jednak...

Chyba uderzę w kierunku RGB, ewentualnie dodam przy każdym niebieskim pasku dodatkowy czerwony.

Czy lepiej iść w moduły, czy może niebieski i czerwony dać na taśmach w rurach tak aby ładnie się mieszały. Rury mogę przekręcać - to zapewni kolejną regulację światła.

Opublikowano

Nie rozumiem po co takie kombinacje oświetleniowe. Masz do dyspozycji moduły białe,niebieskie i czerwone....jak ma być taniej to dajesz ręczne ściemniacze do niebieskiego i czerwonego,wówczas masz regulację świecenia. Jak ma być drożej, ale bardziej automatycznie to stosujesz sterowniki omawiane na forum i temat z głowy, bo każdym kolorem sterujesz osobno i w dowolnej konfiguracji.

Co do zalet pasków RGB nie będę się wypowiadał,ponieważ ja mam całe oświetlenie na modułach i od pół roku zero problemów.O paskach różne opinie i dochodzi zabezpieczenie przed wilgocią.

Opublikowano

Neosternik,

zależy mi na dobrym wymieszaniu kolorów, to żadne kombinacje, jeżeli mogę skorzystać z PRAKTYCZNYCH obserwacji to będę wdzięczny. Przy glębokości ponad 90 cm a z drugiej strony przy wystających nad powierzchnię skałach mieszanie kolorów ma kluczowe znaczenie. O rybach nawet nie wspominam...

Opublikowano

Mam moduły 5630 białe zimne i mam Samsungi RGB. 5630 dają naprawdę czadu i z tego co pamiętam są niemal identyczne jak 5730. Różnica w opisach nie jest prawdziwa i nie ma się nią co sugerować. To chyba Sławek Meszek dzwonił do któregoś ze sklepów i wyjaśniono mu, że 5630 a 5730 to te same lumeny i moc ale poprawiono nieco diodę czy coś takiego. W każdym razie jeden pies.

Co do RGB to już tak mocno nie jest. Mam 60cm wysokości i 150 długości. 8 modułów daje sobie rade wystarczająco dobrze a barwę mieszają wyśmienicie. Nie ma żadnych efektów zanikania kolorów na rybach czy czegoś podobnego.


Co do mocy modułów to tu też w specyfikacjach jest błąd. Najmocniejsze są poczwórne 5630 lub 5730 (o ile występują). Pamiętaj jednak, że poczwórne 5630 mają IP65 a nie 68 ale testujemy już je jakiś rok może półtora i nie ma większych problemów. Mi nawala w tej chwili jeden moduł ale nie mogę stwierdzić, że to od wilgoci bo innym nic nie jest a u kolegi moja lampa świeci już drugi rok pod pokrywą i nic się nie stało.


Sorry ale dopiero teraz sprawdziłem, że 5630 poczwórne są jednak IP68:

http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-4x5630-150-stopni-Bialy-Zimny/731

W tej sytuacji nie ma co myśleć i jak moduły to tylko te. Kupiłem ostatnio LG 5050 potrójne i obawiam się, że przy Twojej głębokości nie poradzą sobie.


Edit.

To chyba jednak błąd specyfikacji bo pisze w niej, że moduły 5050. Cofam to o IP68 dla 5630. 5630 poczwórne tylko IP65.

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.