Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odpaliłem swój pierwszy blok z rury 75mm z zatyczkami 76mm. Spiłowałem delikatnie te blaszki w zaslepkach. Dałem pompkę 400l/h i leży teraz na szybach nakrywowych. Tylko że przecieka na styku zaślepki z rurą. U was też tak było?!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam NO3 w kranie na poziome 40 ppm czy po zrobieniu bloku na bazie filtra liniowego 2" i podłączeniu bezpośrednio pod kran mogę to od razu lać do baniaka czy raczej woda musi kilka razy przepłynąć przez złoże by obniżyło NO3 do 0 ?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka




Opublikowano

Danelu zbuduj ustrojstwo wersja II czyli korpus z węglem a po nim ten liniowy 2" wypełniony Purolite A520E - na wylocie będzie ok 0,5-1ppm jeśli przepływ nie będzie zbyt silny tak max 3l/min .

Przy tak dużym poziomie azotanów w kranie taki korpus z 0,5l Purolite zapcha się i będzie wymagał regeneracji po każdych 300-400l wody.

Opublikowano
Danelu zbuduj ustrojstwo wersja II czyli korpus z węglem a po nim ten liniowy 2"

 

Rozumiem że korpus z węglem po to by się pozbyć chloru itp. ? Na ile taki typowy wegiel do korpusów starcza ? Jak nie ma chloru w wodzie to nie muszę stosować tego węgla ? Czy węgiel nie obniży mi PH ?

 

Jeżeli chodzi o baniak czy spięcie dwóch liniowych równolegle (1 l purolite ) zamiast szeregowo nie ( wylot 2 rurki z każdego liniowego osobno do baniaka) nie zwiększy przepływu przez złoże?

W tym przypadku nie chodzi o zbijanie NO3 tylko krystalizacje wody .

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ktoś pytał o zaślepki rury. Ja u siebie zastosowałem zaślepki do rury kanalizacyjnej fi75. Nic nie przecieka, ładnie się trzyma. Jest jeden mały haczyk, nie ma takich krótkich odcinków rury pcv, które były przygotowane do założenia takiej zaślepki z dwóch stron. Trzeba kupić dwa krótkie i zesztukować je obejmą.

IMG_20170325_183638.jpg

IMG_20170325_183738.jpg

IMG_20170325_184044.jpg

IMG_20170325_174800.jpg

Opublikowano (edytowane)

Podobnie ja kolega d3sign przebrnąłem przez cały wątek.  Mając przygotowany blok zrobiony na głowicy Hydor Pico oraz litrowym opakowaniu po złożu pozostają mi 2 pewnie banalne wątpliwości - jeżeli było to mogę tylko wytłumaczyć się ilością materiału i różnych rozwiązań, jakie znalazłem na forum po powrocie do akwarystyki :) po 10 letniej przerwie.

1. Purolite wkładać do pończochy/worka na wkłady czy zaryzykować tylko gąbkę 45 ppi po obu stronach?

2. Jeżeli opcja pończocha/worek - czy do formatowania/regeneracji wyciągać czy tylko przepłukać z zewnątrz  i formatować w worku.

Edytowane przez marcinc
Opublikowano

ad1 - dasz pończochę to woda pójdzie między ścinką i pończochą omijając złoże.

ad2 tak zrób byś mógł wyjmować gąbki z obu stron do płukania a wszystko resztę czyli formowanie wstpne a potem regeneracje rób bez wyjmowania złoża z pojemnika. Wypełnienie gąbkami musi zlikwidować wolne przestrzenie w pojemniku ale nie może ścisnąć złoża.

Opublikowano

Jak myślicie czy dałoby radę wykorzystania inżektora http://allegro.pl/inzektor-gz-1-do-pobierania-plynnego-nawozu-i6765755502.html do napędzenia bloku purolite ? Mam dopiero co zakupioną pompę Tunze 1073.06. Wydajność 5000l/h. Myślę, że może mieć ona lekką nadwyżkę mocy do kaseciaka i ten nadmiar mocy chciałbym wykorzystać. Kaseciak będzie miał gąbkę o powierzchni 250x480.

Opublikowano

Zrobiłem sobie mały blok na purolite na bazie korpusu liniowego (320 ml żywicy )do wody wodociągowej ( 70-80 mg/l) po trzeciej regeneracji zauważyłem spadek wydajności żywicy. Na początku zwalała NO3 z 70-80 mg/l do 0 mg/l a teraz bezpośrednio po regeneracji daje 5 mg/l .Dodam że wspniany korpus jest bezpośrednio podpięty po wodociągi i przepływ ustawiam kropelkowy lub ledwo cieknący ok 5l na 30 min.
Czy to jest ok że tak szybko purolite zaczyna się kończy ?


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Zrobiłem sobie mały blok na purolite na bazie korpusu liniowego (320 ml żywicy )do wody wodociągowej ( 70-80 mg/l) po trzeciej regeneracji zauważyłem spadek wydajności żywicy. Na początku zwalała NO3 z 70-80 mg/l do 0 mg/l a teraz bezpośrednio po regeneracji daje 5 mg/l .Dodam że wspomniany korpus jest bezpośrednio podpięty pod wodociągi a przepływ ustawiam kropelkowy lub ledwo cieknący ok 5l na 30 min.
Czy to jest ok że tak szybko purolite zaczyna się kończy ?


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka






Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.