Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odpaliłem swój pierwszy blok z rury 75mm z zatyczkami 76mm. Spiłowałem delikatnie te blaszki w zaslepkach. Dałem pompkę 400l/h i leży teraz na szybach nakrywowych. Tylko że przecieka na styku zaślepki z rurą. U was też tak było?!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam NO3 w kranie na poziome 40 ppm czy po zrobieniu bloku na bazie filtra liniowego 2" i podłączeniu bezpośrednio pod kran mogę to od razu lać do baniaka czy raczej woda musi kilka razy przepłynąć przez złoże by obniżyło NO3 do 0 ?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka




Opublikowano

Danelu zbuduj ustrojstwo wersja II czyli korpus z węglem a po nim ten liniowy 2" wypełniony Purolite A520E - na wylocie będzie ok 0,5-1ppm jeśli przepływ nie będzie zbyt silny tak max 3l/min .

Przy tak dużym poziomie azotanów w kranie taki korpus z 0,5l Purolite zapcha się i będzie wymagał regeneracji po każdych 300-400l wody.

Opublikowano
Danelu zbuduj ustrojstwo wersja II czyli korpus z węglem a po nim ten liniowy 2"

 

Rozumiem że korpus z węglem po to by się pozbyć chloru itp. ? Na ile taki typowy wegiel do korpusów starcza ? Jak nie ma chloru w wodzie to nie muszę stosować tego węgla ? Czy węgiel nie obniży mi PH ?

 

Jeżeli chodzi o baniak czy spięcie dwóch liniowych równolegle (1 l purolite ) zamiast szeregowo nie ( wylot 2 rurki z każdego liniowego osobno do baniaka) nie zwiększy przepływu przez złoże?

W tym przypadku nie chodzi o zbijanie NO3 tylko krystalizacje wody .

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ktoś pytał o zaślepki rury. Ja u siebie zastosowałem zaślepki do rury kanalizacyjnej fi75. Nic nie przecieka, ładnie się trzyma. Jest jeden mały haczyk, nie ma takich krótkich odcinków rury pcv, które były przygotowane do założenia takiej zaślepki z dwóch stron. Trzeba kupić dwa krótkie i zesztukować je obejmą.

IMG_20170325_183638.jpg

IMG_20170325_183738.jpg

IMG_20170325_184044.jpg

IMG_20170325_174800.jpg

Opublikowano (edytowane)

Podobnie ja kolega d3sign przebrnąłem przez cały wątek.  Mając przygotowany blok zrobiony na głowicy Hydor Pico oraz litrowym opakowaniu po złożu pozostają mi 2 pewnie banalne wątpliwości - jeżeli było to mogę tylko wytłumaczyć się ilością materiału i różnych rozwiązań, jakie znalazłem na forum po powrocie do akwarystyki :) po 10 letniej przerwie.

1. Purolite wkładać do pończochy/worka na wkłady czy zaryzykować tylko gąbkę 45 ppi po obu stronach?

2. Jeżeli opcja pończocha/worek - czy do formatowania/regeneracji wyciągać czy tylko przepłukać z zewnątrz  i formatować w worku.

Edytowane przez marcinc
Opublikowano

ad1 - dasz pończochę to woda pójdzie między ścinką i pończochą omijając złoże.

ad2 tak zrób byś mógł wyjmować gąbki z obu stron do płukania a wszystko resztę czyli formowanie wstpne a potem regeneracje rób bez wyjmowania złoża z pojemnika. Wypełnienie gąbkami musi zlikwidować wolne przestrzenie w pojemniku ale nie może ścisnąć złoża.

Opublikowano

Jak myślicie czy dałoby radę wykorzystania inżektora http://allegro.pl/inzektor-gz-1-do-pobierania-plynnego-nawozu-i6765755502.html do napędzenia bloku purolite ? Mam dopiero co zakupioną pompę Tunze 1073.06. Wydajność 5000l/h. Myślę, że może mieć ona lekką nadwyżkę mocy do kaseciaka i ten nadmiar mocy chciałbym wykorzystać. Kaseciak będzie miał gąbkę o powierzchni 250x480.

Opublikowano

Zrobiłem sobie mały blok na purolite na bazie korpusu liniowego (320 ml żywicy )do wody wodociągowej ( 70-80 mg/l) po trzeciej regeneracji zauważyłem spadek wydajności żywicy. Na początku zwalała NO3 z 70-80 mg/l do 0 mg/l a teraz bezpośrednio po regeneracji daje 5 mg/l .Dodam że wspniany korpus jest bezpośrednio podpięty po wodociągi i przepływ ustawiam kropelkowy lub ledwo cieknący ok 5l na 30 min.
Czy to jest ok że tak szybko purolite zaczyna się kończy ?


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Zrobiłem sobie mały blok na purolite na bazie korpusu liniowego (320 ml żywicy )do wody wodociągowej ( 70-80 mg/l) po trzeciej regeneracji zauważyłem spadek wydajności żywicy. Na początku zwalała NO3 z 70-80 mg/l do 0 mg/l a teraz bezpośrednio po regeneracji daje 5 mg/l .Dodam że wspomniany korpus jest bezpośrednio podpięty pod wodociągi a przepływ ustawiam kropelkowy lub ledwo cieknący ok 5l na 30 min.
Czy to jest ok że tak szybko purolite zaczyna się kończy ?


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka






Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.