Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie ,

Nie dzielmy wlosa na czworo. Za 70 zlotych dostajemy jasne i bardzo energooszczedne oswietlenie do 300 litrowej banki. Akurat brak mozliwosci sciemniania uznaje tu za ceche,a nie wade. Przy malejacej z dnia na dzien cenie naswietlaczy led polecam kazdemu kupic i w razie niezadowolenia z jakosci swiatla zabrac do garazu. Z pewnoscia sie przyda.

Opublikowano

Nie chodzi o dzielenie czy chęć posiadania LED, to mam. Chcę mieć płynne sterowanie zmierzchem i świtem, zwykłe ON/OFF już mi nie wystarcza, tak zwykła fanaberia bo ryby u mnie i tak mają płyny świt gdyż mam akwarium prze wzierne i okno dachowe więc jak dzień wstaje tak ryby mają to co za oknem, a z nudów wymyśliłem że będzie świt i zmierzch za cenę rozsądną bo gotowe zestawy Aqualed kosztują koło 1k i pewnie bym je kupił gdybym zaczynał zamiast inwestować w T5, sterowniki i inne pierdoły, które suma summarum zbliżone są do tej samej kwoty.

Opublikowano
[ciach]gdyż diody są sterowane napięciowo czego nie można powiedzieć o zwykłych ledach w żarówkach.

Relacja wkrótce.



Bo nie jest przypadkiem tak, że do takiego regulatora jest potrzebny

zasilacz z opcją ściemniania ?

http://allegro.pl/transformator-elektroniczny-yt-70-emc-70w-i2962061432.html

Jutro będę próbował pogadać ze sprzedawcami jak to działa

Opublikowano

Ten co dałeś się do tego nie nadaje, zasilacz musi współpracować ze ściemniaczem triakowym (A). Z tym diody zwyczajnie mrugają jest pod inny ściemniacz, taki którym regulujesz napięcie(V).

To może coś Ci podpowie: "Przykładem mogą być tu zasilacze prądowe serii PCD, które przeznaczone są do współpracy z tradycyjnym ściemniaczem oświetlenia (np. triakowym z nacinaniem lub odcinaniem fazy) podłączanym w obwodzie pierwotnym (...) Wiele serii zasilaczy ma wbudowaną funkcje ściemniania 3 w 1, którą można realizować na trzy sposoby - napięciem 1~10VDC, sygnałem PWM lub zewnętrznym rezystorem." źródło: http://elektronikab2b.pl/prezentacja-artykul/16925-zasilacze-led-firmy-mean-well


Daj znać co się dowiedziałeś Bojar.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Solar engine czy jak to się tam zwie nie działa na dłuższą metę z żadnym statecznikiem na świetlówkę T5 . Pisałem do producenta i się wysypuję po użytkowaniu dłuższym :-(

Opublikowano
Pisałem do producenta i się wysypuję po użytkowaniu dłuższym
rozumiem, że zastosowałeś ten co zalecają? oraz co odpisał producent?

Napisz trochę więcej o tym co podłączyłeś, ile świetlówek, moce, okres testowania, warunki (temp. pracy) będzie to bardzo pomocne.

--

Chciałbym podpiąć takie moduły

http://allegro.pl/samsung-modul-4-le...982723990.html

No i ten ściemniacz czasowy

obawiam się, że z tym ściemniaczem te ledy nie dadzą się płynnie ściemniać bo będą potrzebowały ściemniania 1-10V zamiast skracania sinusoidy, nasz Solar Engine niestety okazuje się nie taki cudowny. Z żarówką robi swoją pracę świetnie, zobaczę jeszcze jak z diodą mocy będzie ale Ledy testowałem -6 różnych wersji i żadna nie dała rady.


Tu wyciśnięty sok o sterowaniu LED, http://www.mikrokontrolery.org/artykuly/elektronika/130-pwm-modulacja-szerokoci-impulsu oraz dalsza część tego co dałem na 2 stronie tematu http://sterowanieled.pl/faq-czesto-zadawane-pytania/faq1-modulacja-pwm/

Opublikowano

Będąc zainteresowany tematem uderzyłem bezpośrednio do IBISu producenta Solar Engine z zapytaniem odnośnie obsługi przez SE modułów led

Jestem w trakcie korespondencji mailowej ale już mogę powiedzieć, że się do tego nie nadaje :(

Producent polecił mi to ustrojstwo

http://allegro.pl/rampa-miekki-start-do-tasma-led-soft-start-i3006647486.html w połączeniu z programatorem cyfrowym.

Wiecej możliwości ustawień i wg producenta zadziała bez problemu

cyt "

Rampa ma rozdzielczość 4000 kroków i częstotliwość 1kHz, to raczej jeden z najlepszych wyników na świecie więc praktycznie żadnego migania nie da się zauważyć."


Wkleję całość ustaleń razem z rysunkami jak tylko uzgodnię szczegóły. Projekt nie powinien być drogi a w połączeniu z np takimi modułami

http://allegro.pl/show_item.php?item=2982723990&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

powinien być wydajny.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
rozumiem, że zastosowałeś ten co zalecają? oraz co odpisał producent?

Napisz trochę więcej o tym co podłączyłeś, ile świetlówek, moce, okres testowania, warunki (temp. pracy) będzie to bardzo pomocne.



Nie kupiłem tego.

Pisałem do nich przed zakupem czy działa to z jakimś statecznikiem do T5 39W.

Odpowiedzieć była mnie więcej taka:

Że urządzenie działa lecz występują jakieś problemy i nie polecają tego montować ! Pracują nad tym aby dopracować urządzenia ale nie wiadomo kiedy coś będzie nowego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.