Skocz do zawartości

Karmienie pyszczaków saulosi, co dodać co wyrzucić?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po przejrzeniu kilkunastu tematow mam metlik w glowie. Moj bardzo wstepny plan karmienia to (nazwy podawane z glowy wiec sory za pisownie):

Sniadanie: tropical spirulina superforte 36% lub hikari cichild staple i hikari cichild excel (podchodze do niego bardzo sceptycznie bo jest stosunkowo drozszy a nie wiem czy sklad jest tego wart)

Drugi posilek: shramp-mix (jaka ryba mogr zastopic krewetki i co dodac na wybarwienie, poniewaz watpliwy jest sok z marchwi czy papryka w proszku, zdaniem niektorych); gotowane wazywa

Co drugi dzien: rozwielitka, artemia i ichtiovit (ktore juz mam, naprzemiennie oczywiscie

3 razy w tygodniu (czy rzadziej?) wybarwiajacy: hikari gold lub tropical cichlid color


Co o tym sadzicie. Co wybrac, co wyrzucic, ktore pozycje moga sie pokrywac skladem?


Aha. No i jaki granulat wybrac dla saulosi? Baby, mini? Czy lepiej postawić tylko na płatki?

Opublikowano
tropical spirulina superforte 36% lub hikari cichild staple i hikari cichild excel (podchodze do niego bardzo sceptycznie bo jest stosunkowo drozszy a nie wiem czy sklad jest tego wart)

Drugi posilek: shramp-mix (jaka ryba mogr zastopic krewetki i co dodac na wybarwienie, poniewaz watpliwy jest sok z marchwi czy papryka w proszku, zdaniem niektorych); gotowane wazywa


Aha. No i jaki granulat wybrac dla saulosi? Baby, mini? Czy lepiej postawić tylko na płatki?



Zrobisz jak uważasz, ale ja uznaję zasadę, że zarówno na rybach (zakup "czystych ryb" z dobrego i pewnego źródła), jak i na pokarmach nie należy oszczędzać.


Saulosi są wszystkożercami z dietą ukierunkowaną w stronę roślin, a więc jako podstawowy pokarm proponowałbym Ci dobrej jakości spirulinę (np. O.S.I. - jest w płatkach lub granulkach w wersji small) oraz np. NF Cichlid Plant S (granulat w wersji small). Do tego coś uzupełniającego np. O.S.I. Vivid Color w płatkach i NF Premium Cichlid S w granulkach w wersji small. To są pokarmy, które mają tak zbilansowany skład, że nie będziesz się musiała zabawiać w shrimp-mix'a itp.

Małe opakowania tych pokarmów nie kosztują majątku. Odpuściłbym sobie natomiast ten Ichtiovit Tropicala.


Jeśli chodzi o formę pokarmu tzn. płatki czy granulki, to z płatkami jest o tyle gorzej, że częstokroć rozprzestrzeniają się po całym akwarium i część z nich "ucieka" do filtra.


pozdrawiam

Opublikowano

Dzieki wielkie. Ale patrze na ceny osi i nf sa raz drozsze niz np hikari, rownie czesto polecany. A skoro nie mam nic i musze kupic podstawe zywienia to wole kupic jakis tanszy, dobry jakosciowo odpowiednik. Z pewnoscia co miesiac bede uzupelniac o jakas paczuszke tych drozszych ale jako starter musze kupic cos tanszego. Ktorymi pokarmami moge zastapic?


Tzn granulat mini bedzie zaduzy i kupic baby?

Opublikowano

Winner333

Ja karmię Hikari Cichlid Excel mini i jedyną jego wadą jest to, że moje małe trewki nie są w stanie go połknąć. Czyli ten pokarm ma trochę dużą granulację. Rozwiązuję to w ten sposób, że granulki namaczam i rozgniatam na mniejsze części (bywa to ciut upierdliwe). Pokarm jako taki uważam za bardzo dobry, gdyż ma w składzie zarówno spirulinę, czosnek, jaki i kryl na wybarwienie (kryl możesz też dodać do shrimpmixa na wybarwienie ryb).

Do tego karmię NF PREMIUM COLOR PLUS M, shrimpmixem no i spiruliną OSI.

Jednak dla malutkich ryb chyba najlepsze będą płatki.

Co do wydajności pokarmów to perez ma rację, że NF dajesz połowę normalnej dawki. Tylko ja jako początkujący akwarysta zawsze mam problem co to jest normalna dawka (nie wiem jeszcze jak dużo karmy dawać rybom) więc z połową tez mam problem :D

Moim zdaniem na razie jako podstawę kup coś tańszego np Hikari lub jakieś małe opakowanie dobrych płatków np, OSI, aby "poćwiczyć" karmienie a z czasem dokupuj lepsze wymienione wyżej przez kolegów pokarmy (oczywiście zakładam, że jesteś jak ja początkującym akwarystą, jeśli nie to przepraszam).

Opublikowano

Zgadza sie, dopiero pocztkuje i nie mam pojecia jakie dawki beda pozerac pyszczaki. Dlatego chyba jednak zostane przy tanszych odpowiednikach. Mam zamiar kupic jako podstawe jeden z wymienionych + spirulina forte 36%: hikari excel (nie wystarczy spirulina z tropicala?) lub hikari staple.

Na wybarwienie hikari gold.


Moze byc? Czy to bd zly pomysl?

Opublikowano

Winner karmiem pokarmami Hikari i juz konczę jak na razie przygodę. Jest troszkę uciążliwe namaczanie bez tego ani mowy. Na ogół jest to pokarm pływjący tylko hikari excel sinking jest pokarmem tonącym. Musisz też wiedzieć że hikari excel mini jest duży dla maluchów w ogóle się nie nadaje. Jak już bardzo chcesz to co napisałeś może być .Teraz używam nf i osi i jestem bardzo zadowolony i myślę że moje pysie też hihi polecam.

Opublikowano
Jest troszkę uciążliwe namaczanie bez tego ani mowy.

Bez namaczania tez można, tylko ryby muszą być już dość duże, aby połknąć granulki w całości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.