Skocz do zawartości

Sera Siporax i ogólnie bio ceramika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wnioski z dyskutowanego wątku są bardzo podobne do tego co my proponujemy. Gąbka np. niebieska aquamedica w kuble - czemi nie,rozwiązanie świetne.Chociaż jeśli chodzi o prefiltr na wlocie panowie którzy powątpiewają w jego zasadność, a więcej - uważają nagromadzony w filtrze muł za dobre podłoże dla nitryfikacji - chyba nie mieli do czynienia z rybami o tak dużej przemianie materii jak pyśki.Nie ta skala problemu,tradycyjnie użyty kubeł bardzo szybko się zapcha, wtórnie gromadzone zanieczyszczenia będą fajną bombą azotanową.

Opublikowano

A biobale to się w ogóle nie zapychają, ale wolałbym jednak mieć w filtrze kubełkowym tą samą ilość ceramiki albo gąbek :) Jakaś tam powierzchnia filtracyjna też się liczy,inaczej równie dobrze możnaby nasypać żwiru, pociętego peszla, keramzytu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Napisałem do frmy Sera żeby się odnieśli do podanego przezemnie na samym początku linka i odpisali mi:


cyt. " Witam serdecznie,

Przeczytałem Waszą dyskusję i należy z wieloma wypowiedziami się zgodzić.

Większość ceramik, albo się zapycha albo ma bardzo małą powierzchnię do osiedlania się bakterii nitrifikacyjnych.

Zwykły wkład może mieć większą lub mniejszą porowatość (zał.- „zwykła ceramika”) gdzie jedynie powierzchnia wkładu jest miejscem osiedlania bakterii. Drugim rodzajem co jest zgodne z rysunkiem jednego z kolegów (zał- „odniesienie.jpg”) ma otwory (wgłębienia i puste komory)ale niestety do niczego oprócz marketingu one nie służą.

W obu przypadkach im jest większa porowatość tym lepiej ale wadą tych wkładów jest stosunkowo mała ilość bakterii do miejsca zajmowanego w filtrze przez ceramikę.

W sprzedaży mamy opatentowany produkt o nazwie Sera Siporax(zał.-„siporax zdj 1”). W procesie produkcji jest to stop szkła z solą po czym pod wysokim ciśnieniem owa sól jest wypłukiwana. W efekcie powstaje wkład z milionami kanalików. Praktycznie każdy kanalik ma wlot i wylot co powoduje dużo większą powierzchnię do osiedlania bakterii nitrifikacyjnych i brak zamkniętych „komór”(zał.- „siporax zdj 2”)Porowatość i strukturę można zauważyć pod mikroskopem (zał.- „siporaxzdj 3”) Jeden litr Sera siporax wystarcza na optymalnie urządzone 200 litrowe akwarium przy czym aktywna powierzchnia jednego pierścienia to 1 m2. Warto przeliczyć również jaką objętość musiałby mieć filtr aby pomieścić 34 litry zwykłego podłoża ceramicznego lub 770 litrów plastikowego co jest odpowiednikiem jednego litra siporaxu- chyba stawowyJ


Osobiście, rzecz naturalna, jestem zwolennikiem Sera SiporaxJ

Warto go używać z Sera Filterbiostart oraz /sera Bio Nitrivec.



Pozdrawiam

Robert Zdunek

Dyrektor d/s sprzedaży

Tel.kom. 0501 289 750

e-mail: robert.zdunek@aziarko.pl http://www.aziarko.pl


dołączono też zdjęcia zwykłej ceramiki i i firmy Sera


ceramika zwykła

c9c3e29f6be84fe2bc27fa63edd53748.jpg

ceramika Sera

f39701ff96d4415cb4766629a2a42baa.jpg

odnośnik

52084bf91f494d589bbe27e47d631a58.jpg


56945f32dff54df096f352b6a97a6ba8.jpg


f86fc603bcdb41f7be7598975ba7813d.jpg

Opublikowano

Wszystko ok.tylko zastanawia mnie jedna rzecz. Jak można wypłukać sól zalaną szkłem? Jakie to jest ciśnienie? To lite szkło, czy domieszka jakiegoś krzemianu ? A może chłyt materkindody?

Nie żebym się czepiał, ale jest fajny temat i trzeba precyzyjnie go rozwinąć.

Opublikowano

Przypuszczam, ze moga to robic podobnie jak sie robi sztuczna zywa skałe w morskich. Mieszasz cement z sola kamienna 1:1 czekasz az wyschnie, a potem chyc do wody i wiekszosc soli sie rozpuszcza zostawiajac bardzo porowata, naturalnie wygladajaca skałe z masa kanalikow i dziur w srodku...


Wystarczylo by przelamac jeden ring i zobaczyc czy w centrum ma mniej dziurek niz przy brzegach. Jesli tak to raczej robia wlasnie cos takiego..

Opublikowano

Po tym można stwierdzić że bio ceramika raczej nie jest taka lux i się zapycha bo nie a kanalików na wylot. Siporax ma takie kanaliki to znaczy że się nie zapycha ? myślę że jednak się zapycha, ale jak szybko ? pół roku czy ze dwa tygodnie ? i czy można ją później jakoś wyczyścić ? np wypukać w czymś , wysuszyć ? i użyć ponownie.


Czy gąbka nie jest lepsza można ja zdusić wypłukać i jest czysta, ma w sobie mnóstwo kanalików i po czyszczeniu ma dalej w sobie bakterie nie trzeba czekać na zasiedlenie się ich i filtracja biologiczna nie zmniejsza się tak.


Czy ceramika to bzdura ?. Pozdrawiam.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.