Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Styro wiadomo, że trzeba :) z życia wiadomo,że kamienie dają nacisk na szkło któ re jest łamliwe pod wpływem ciężaru....

Ja u siebie nie tylko będę dawał do akwa ale i pod akwa z tego względu iż mam w bloku trochę nie równą podłogę.

Ktoś wyżej napisał żeby tylko podłożyć po kamień ok...ale co jak będę chciał go postawić gdzie indziej po zasypaniu piasku...szukać styro nie widzę tego :?

Lecz dając na całe dno,zostawiając z przodu jakieś 3 cm też źle...jak wiadomo rybki lubią robić remonty...i jak tak zaczną to non stop będzie widać styro.

Więc jakie wyjście?

Opublikowano
Styro wiadomo, że trzeba z życia wiadomo,że kamienie dają nacisk na szkło któ re jest łamliwe pod wpływem ciężaru....

Jeśli szkło leży na dobrej podstawie to i kilka ton kamieni można na nim położyć, najgorzej jak kamień upadnie/uderzy w szybę

Ja u siebie nie tylko będę dawał do akwa ale i pod akwa z tego względu iż mam w bloku trochę nie równą podłogę.

Styro (lub coś innego) pod akwa przede wszystkim, to ważniejsze niż styropian pod piaskiem/kamieniami

Ktoś wyżej napisał żeby tylko podłożyć po kamień ok...ale co jak będę chciał go postawić gdzie indziej po zasypaniu piasku...szukać styro nie widzę tego

Zależy jak dekoracje zaplanujesz, niektórzy na przykład kleją styro do kamienia (no ale wtedy go nie obrócisz) – fakt najprościej dać na całe i z głowy

Lecz dając na całe dno,zostawiając z przodu jakieś 3 cm też źle...jak wiadomo rybki lubią robić remonty...i jak tak zaczną to non stop będzie widać styro.

Więc jakie wyjście?


Według moich obserwacji, ryby kopią głównie w okolicach swojej kryjówki/rewiru czyli głównie koło/pod kamieniami, więc raczej rzadko się zdarza żeby odkopały piasek z przedniej szyby – prędzej ją zasypują. U mnie ryby kopią na potęgę ale jeszcze styro nie widziałem – tu odkopią, tam im się piasek zsunie albo ja trochę pomogę :wink: , jak nawet odkryją to nie skubią bo jest pomalowany ceresitem

Opublikowano

a Wy w swoich akwach co macie?


Mamy przycisk "edytuj" przy postach i sumiennie go używamy, kiedy chcemy coś dodać do uprzednio napisanego postu... Polecam się dostosować, bo dzisiaj jakiś wysyp ludzi luźno podchodzących do regulaminu i przypadkowo możesz się dołączyć do grupy zbanowanych...

Opublikowano

Ja może tylko wyjaśnię swojego posta z poprzedniej strony dotyczącego styro nie na całym dnie.

Miałem na myśli fakt, że jeśli mamy konkretną koncepcję ułożenia kamieni i np. środek akwa jest pusty, to styro tam nie trzeba dawać. Oczywiście wokół kamieni zostawiamy "margines bezpieczeństwa" w przypadku, gdyby coś miało się obsunąć, ale kamienie daleko nie polecą, a tak silnego pyszczaka, co rzuca kamieniami, nie znam :mrgreen:

Opublikowano
Lecz dając na całe dno,zostawiając z przodu jakieś 3 cm też źle...jak wiadomo rybki lubią robić remonty...i jak tak zaczną to non stop będzie widać styro.

Więc jakie wyjście?


jak ladnie okleic styro piaskiem na bezbarwny silikon to go nie widac , robota moze zmudna ale mnie sie chcialo

pozdrawiam

Opublikowano

Pamiętając o tym że pyszczaki uwielbiają podkopywać kamienie, pamiętajmy że kamienie układamy na styropianie a nie styropian piasek a potem układamy kamienie. Dzięki ułożeniu kamieni na styro a potem wsypanie piasku może nas to uchronić przed przewróceniem się kamienia np na przednią szybę, albo przygnieceniu ryby kopiącej.

Podsumowując styro, na styro kamienie a potem dopiero sypiemy piasek.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zauważyłem, że wątek dotyczy wykorzystania baterii słonecznych do zasilania akwarium. To interesujący temat, zwłaszcza w kontekście poszukiwania alternatywnych źródeł energii. Warto jednak pamiętać, że małe baterie słoneczne, takie jak te montowane na parapetach, mogą nie dostarczyć wystarczającej mocy do utrzymania całego systemu akwarium, zwłaszcza jeśli chodzi o urządzenia o wyższym poborze energii, takie jak grzałki czy filtry.
    • @VrzechuWarto poczytać poniższy temat. Ilu akwarystów tyle różnych teorii.  
    • Może to zbieg okoliczności... Ale jak namoczyłem dzisiaj jeszcze pokarmy Naturefood Premium Cichlid M oraz Tropical Softline Africa Carnivore M to okazało się że one też dosyć mocno puchną. Dzwoniłem jeszcze dzisiaj do Zakładu Higieny Weterynaryjnej i okazuje się że niedrogo można zrobić badania w kierunku obecności pasożytów zewnętrznych i wewnętrznych. Najlepiej tylko żeby przywieźć żywą rybę. Jeśli ten mały Exo dotrwa do środy to może go dostarczę do zbadania żeby widzieć czy to jakieś dziadostwo z którym podjąć walkę medyczną czy po prostu przypadek dwóch ryb którym przydarzyło się coś innego.
    • Od lat karmię w 85% tym pokarmem i nigdy nie namaczałem. Daję małym i dużym rybom, nawet dla narybku kruszyłem i podawałem niemoczone .To nie to, na 100%.
    • Witam, Od kilku miesięcy posiadam akwarium z Sauloisi (kupiłem 10 młodych, niestety jedna padła). Do tej pory myślałem, że mam układ idealny 2 + 7. Jednak teraz kolejne ryby zaczynają zmieniać barwy. 3 samce są już mocno wybarwione. Pytanie (pewnie trochę naiwne :)) czy na zdjęciach są zdominowane samce ?  Obie ryby mają widoczne plamki na dolnej płetwie - imitujące ikrę (jak u samców). Przepraszam za jakość zdjęć ale jak podchodzę do akwarium to ryby wariują i ciężko zrobić zdjęcie.  Jeśli to są samce to okaże się, że mam 5 samców i 4 samice... co powinienem zrobić z takim układem ?     
    • Mała aktualizacja pamiętnika akwarystycznego. Pierwsza niemiła akcja. Samica Stigmatochromis Tolae pożegnała się z tym światem  Podejrzanie też się prezentuje najmniejszy egzemplarz Exochochromis Anagenys. Najpierw podejrzewałem jakieś pasożyty. Teraz zastanawiam się czy sam nie doprowadziłem do tej sytuacji... Przez pierwszy tydzień karmiłem delikatnie 2 razy dziennie płatkami HS Aqua Artemia. Po tygodniu zrobiłem rybom dzień głodówki i następnego dnia (wtorek) na śniadanie podałem pokarm Hikari Vibra Bites. Posiłek był nieco bardziej może obfity. Wieczorem podałem płatki artemii. Następnego dnia (środa) zauważyłem dziwne zachowanie tej samicy. Ten dzień jeszcze karmiłem normalnie (rano Naturefood Premium Cichlid M a wieczorem płatki). Wieczorem samica już nie przyjmowała pokarmu. W czwartek podałem jeszcze śniadanie i zrobiłem głodówkę. W sobotę nie było mnie w domu i w niedzielę rano znalazłem samicę Tolae już martwą. Zauważyłem, że najmniejszy Exo ma lekko powiększony brzuch i po tej głodówce mimo, że wystartował do pokarmu (płatki artemii) jak szalony to każdorazowo pobrany pokarm wypluwał. W niedzielę wieczorem zrobiłem eksperyment i namoczyłem pokarm Hikari. Zwiększył nieco swoją objętość (zdjęcie poniżej). Po tym wszystkim zastanawiam się czy nie spowodowałem tej katastrofy tym, że podałem ten pokarm bezpośrednio do zbiornika, bez żadnego namaczania. Reszta ryb śmiga jak odrzutowce, jedzą jak odkurzacze. Czasami Nimbochromis Polystigma otrze się o coś. Zamówiłem Capisol i Protosol Zooleka ale sam już nie wiem czy przeprowadzać jakąś kurację czy wziąć to na klatę jako elementarny błąd podania pokarmu w takiej formie... Na górze zdjęcia pokarm przed namoczeniem, na dole zdjęcia po namoczeniu. Zastanawiam się czy po prostu nie "zatkało" mi tych ryb...   Z wieści pozytywnych, odpaliłem moduł filtrujący (ten przyklejony do lewej bocznej ściany zbiornika). Jako medium filtracyjne zdecydowałem się w końcu na kształtki K1. Zmieściło mi się ich tam 14 litrów. Moduł napędza pompa Aqua Nova o przepływie z tego co pamiętam 8000 l/h. Pompa działa sobie na drugim biegu. Chyba na takiej mocy ją pozostawię bo "sika" naprawdę słusznie i przy tej mocy spadek lustra wody w module jest całkiem sensowny. Spada o jakieś 2-3 cm poniżej poziomu wody w baniaku. Nieźle zasysa ta pompa skoro wloty do modułu są dwa o średnicy 50mm  Wycięcie na skimmer też świetnie spełnia swoją rolę. Wylot z pompy poprowadziłem rurkami pcv 32mm. Jest około 20cm prostej rurki, później dwa kolanka 45* (stwierdziłem, że zada to mniej strat niż jedno kolano 90*), póżniej jakieś 5cm prostej rurki, kolano 45* w dół i kolano nastawne jako bezpośredni wylot. Mam nadzieję, że filtr będzie się dobrze spisywał. Mam teraz doskonałe porównanie poziomu hałasu wydawanego przez kaseciak napędzany falownikiem JVP oraz moduł napędzany pompą. Wiem już, że muszę wymienić ten falownik na drugą pompę  Pompa pracuje tak cicho, że w zasadzie tylko po falowaniu wody w okolicy wylotu można stwierdzić, że jest włączona.
    • Oddam Sciaenochromis fryeri młode 2,5 cm Za darmo w pakietach po 10 sztuk jest około 40 sztuk Odbiór Gliwice   https://www.olx.pl/d/oferta/sciaenochromis-fryeri-mlode-2-cm-malawi-CID103-ID142RBn.html?bs=olx_pro_listing
    • Wczoraj wpłynęły Chindongo saulosi i zaczęło się miały być umiarkowanie łagodne a zadyma w akwarium na całego aż miło popatrzeć 😁😜 widać że brakowało właśnie tych inżynierów 😁
    • Zdjęcia można dodać bezpośrednio do postu, tak jest wygodniej dla czytajacych.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.