Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No faktycznie trochę to nie przemyślane. Jeśli filtracja w module wypali, a myślę że tak bedzie, to zostają Ci trzy potencjalne miejsca przecieku. Oby tylko nic takiego nie miało miejsca, trzymam kciuki, powodzenia

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam, mam pytanie filtracja odpalona ustawione na oko, ale mam pytanie mianowicie pompa chodzi na minimum "dcp 10000" czyli 3000L/h poziom wody w module ok 5cm poniżej poziomu wody w zbiorniku. Jeśli zwiększę moc pompy pompa zaczyna zasysać powietrze. Czy poziom wody w module to wina możliwe ściśniętych za bardzo gąbek? Czy otworów do zasysu? Dałem 2 sztuki i ich nie modyfikowałem

Opublikowano (edytowane)

Możesz spróbować wzruszyć te gąbki,  ale wydaje mi się że problem tkwi w tym, że zasysy nie nadążają podawać odpowiedniej ilości wody do modułu. Czyli stosunek mocy pompy do średnicy zasysów jest źle dobrany. 

Rozwiązania widzę dwa:

- wyjąć kratki z zasysów i je zmodyfikować (powycinać co drugi okrąg)

- na górze modułu zrobić nacięcia przez które woda będzie wpadać do modułu (da to jeszcze funkcję skimmera) 

 

Edytowane przez Mróz
  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, edzzio napisał:

 Czy otworów do zasysu? Dałem 2 sztuki i ich nie modyfikowałem

Jeśli dałeś gąbkę 20ppi lub rzadszą to zdecydowanie jest to wina kratek zasysowych. Masz jakąś fotkę tych kratek.

Zwróć też uwagę na to że te pompy bez zbędnych węży i podnoszenia na wysokość pompują więcej niż podaje producent. U mnie przy dwóch kratkach zasysowych nie modyfikowanych pompa dcp3000 nie była w stanie pracować na pełnej mocy. Pomogła modyfikacja jednej z kratki, ale to też zależy od tego jakie masz kratki.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ok, cóż dziś był bardzo pozytywny choć pracowity dzień. 

Efekty? Efekty takie, pompa chodzi do 60% bez problemów myślę że 6000L/h nie będzie mi potrzebne przy tym litrażu :)

Podmieniłem gąbki dałem rzadkie na dół gęste pod pompę plus pokombinowałem z zasysem jednym bo drugi jest od dna i nie ma opcji coś z nim zrobić. 

Kolejne sprawy to takie że obsada już jest taka jak planowałem. Nasz kolega z forum robił małe modyfikacje i się tak złożyło że się udało dojść do porozumienia :) Serdecznie Dzięki Norbert za pomoc, cenne uwagi dobrą kawę a co najważniejsze Ryby.

Pysie zadomowiły się u mnie chyba na dobre po pierwszych 30 minutach zapoznały się z małym szkłem :P hehe kolory wróciły i rozpoczęły się pierwsze przygotowania do tarła u fosso. 

Mam nadzieję że będą miały dobrze.  

Modyfikacje przeszła rura zasysowa która będzie służyć do automatycznej podmiany, została przycięta ponieważ moduł filtracyjny blokował trochę poziom wody mi się wydaje i pod wzmocnieniami jak było po 1 stronie zbiornika koło zasysu brakowało. 

Jest to poprawione działa prawidłowo. Gąbki podmieniłem rzadkie na dole gęste u góry pompa działa teraz obserwacje czy potrzebny cyrkulator czy nie. 

Start zbiornika był trudny przeciek przelotu co było spowodowane prawdopodobnie przesuniętą uszczelką, pełno nerwów. 

Wystartowałem na wodzie z filtra po RO, wyjęta jest membrana i są 2 sznurki +węgiel dodałem 3 fiolki bakteri biodigest plus został dołączony filtr z starego zbiornika. Tak pracował przez tydzień czasu parametry wody w porządku.

Dziś był dzień kiedy pojechałem po ryby :) Efekty w załącznikach, woda jeszcze mętnawa bo dochodzi po mieszaniu gąbkami.

Myślę dorobić 1 moduł na dno w formie kamienia między dwa pionowe na szybie tylnej ale to z czasem zaobserwuje jak się ryby zachowują i czy jest taka potrzeba. 

Liczę na obiektywną opinię 

IMG-0286.jpg

IMG-0285.jpg

IMG-0282.jpg

IMG-0280.jpg

IMG-0278.jpg

IMG-0276.jpg

IMG-0273.jpg

IMG-0270.jpg

  • Lubię to 9

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.