Skocz do zawartości

Przymiarki do 370L, ale .....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witaj! 

Przydał by się kawałek prostej rurki i kolanko 90°, aby wylot skierować na przednią szybę. Cyrkulacja będzie w tym przypadku bardziej wydajna i nie będzie wymiatać piachu. 

Zasys jest po środku akwarium, a wylot pompy w lewym rogu. Trochę się to rozjerzdża, ale powinno być dobrze. Jeśli planujesz dodatkowy cyrkulator w lewym rogu, to syfek będzie się zbierał pod nim. Czyli zmierzam do tego, że syfek zbiera się pod najmocniejszym źródłem cyrkulacji i w tym właśnie miejscu dobrze mieć zasys.

 

Edytowane przez przemo-h
  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, przemo-h napisał:

Witaj! 

Przydał by się kawałek prostej rurki i kolanko 90°, aby wylot skierować na przednią szybę. Cyrkulacja będzie w tym przypadku bardziej wydajna i nie będzie wymiatać piachu. 

Zasys jest po środku akwarium, a wylot pompy w lewym rogu. Trochę się to rozjerzdża, ale powinno być dobrze. Jeśli planujesz dodatkowy cyrkulator w lewym rogu, to syfek będzie się zbierał pod nim. Czyli zmierzam do tego, że syfek zbiera się pod najmocniejszym źródłem cyrkulacji i w tym właśnie miejscu dobrze mieć zasys.

 

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Tak, ten zasys na środku to problem zdaję sobie z tego sprawę, ale większego kamienia na model nie znalazłem, choć pewnie z większym już bym sobie nie poradził.
Chyba że źle to zaplanowałem i zasys powinien być w kamieniu po tej samej stronie co wylot?

117817124_660078707939117_7928352596191580205_n.thumb.jpg.a121523c130a9ee6d0b763660b9f91f1.jpg

Nie wiem czemu ale uważałem że wylot po jednej stronie a zasys po przeciwnej :(

Jeszcze nie wspomniałem ale na akwarium będzie hydroponika, to czerwone na zdjęciu. Zasys z tego małego kamienia, a wylot obok tego dużego, może dać rurkę tak do połowy wysokości niech miesza, ruszy, tą wodę pod głównym wylotem. Co prawda to tylko mała pompka jakieś 150-200L/h, ale zawsze coś.

bitmap.png.2ab40adcacce344904d7bcdb29e64c31.png

 

Albo inna opcja, to mam jeszcze jeden ten mniejszy kamień, tylko taki troszkę gorsze wykonanie, przy malowaniu służył jako próbnik. Może do niego wsadzić jakis malutki cyrkulator i go postawić tam na dole po lewej a cały duży kamień przesunąć w prawo.

117817124_660078707939117_7928352596191580205_n.thumb.jpg.37570886a779c8ad6488544da05055a2.jpg


Pompka, a raczej cyrkulator, w tym kamieniu ma być Tunze Turbelle Nanostream 6020, już kupiona i czeka. Ona ma jeszcze taki swój oryginalny wylot kierunkowy. Musiałbym go przykleić do rurki wylotowej.

  Tunze-NanoStream-6020.jpg.62eacbd0bad262c9fbdf237ab8ccefcc.jpg

 

Edytowane przez artjur
Opublikowano

Ten falownik jest bardzo ceniony przez akwarystów. Jeśli uda się go zainstalować prostopadle do ściany modułu, to zrobisz tylko przedłużkę z rurki i na to oryginalna końcówka. Wtedy będzie dmuchać pod kątem 45° na przednią szybę, a do tego masz jeszcze regulację na taflę, lub na dno. Sprytne i proste👍. W ten sposób powinno to chulać jak trzeba. Tym zasysem się nie przejmuj. Można by jeszcze ewentualnie zamienić moduły stronami, ale wtedy trzeba by od nowa pomyśleć nad cyrkulacją. 

Opublikowano (edytowane)

W moim zbiorniku jest to rozwiązane podobnie, z tym, że ten zasys jest trochę bliżej względem wylotu pompy. Widać ten zasys nawet na fotce, jak się przyjrzysz. Jest przy wiszącym kablu od pompy. Drugi moduł jest na grzebieniu i wylot zrobiłem w tym samym kierunku. Wszystko dmucha pod kątem, w kierunku dna. To rozwiązania jest żywcem wyjęte z poprzedniego, mniejszego zbiornika, gdzie miałem tylko ten duży moduł po lewej. W lewym rogu był jeszcze falownik, który dmuchał w tym samym kierunku. Wtedy pod falownikiem delikatnie zbierało się syfku, ale raz na ruski rok zebrałem wężykiem przy podmiance i było dobrze. Tetaz falownika w lewym rogu nie mam, więc powinno być lepiej. Poniżej fotka do wglądu:

 

IMG_20200807_201342.jpg

Edytowane przez przemo-h
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Pompka już ma swoje mocowanie i rurkę przedłużająca.

IMG_20200816_192937.thumb.jpg.9b6229c2933aa1706bf8061b8afcf86e.jpg

Na zdjęciu poniżej widać nałożoną końcówkę, jeżeli faktycznie woda zakręci na niej o 90°, to będzie skierowana prawie na środek przedniej szyby.

IMG_20200816_193055.thumb.jpg.0eb10425a0b7d8974b073d16a898016f.jpg

Rurka jeszcze nie docięta na długość i będę chciał ją dociąć tak żeby końcówka była przy samym module, żeby się tak nie rzucała w oczy.

IMG_20200816_194305.thumb.jpg.a822aedb31d669afca2e1c85fbcdc60f.jpg

Moduł wkleję chyba maksymalnie po prawej (dotyczy zdjęcia powyżej, bo patrząc poniżej to moduł max. w lewo) zostawiając dosłownie 2-3cm od bocznej szyby.

Wylot skieruję lekko do góry w stronę tafli wody i może będzie taki efekt.

pomysl.thumb.jpg.1b4c570324bc66325872c052bf493350.jpg

Główny strumień - czerwony, pójdzie w przednią szybę i lekko do góry, odbijając się od niej. Jak dotrze w okolice wlotu to część wody pójdzie w zasys a część zostanie przepchnięta po dnie w stronę wylotu. Pociągnie ją strumień z wylotu :)
Trochę naciągana teoria ale może coś z tego wyjdzie. Wyjścia chyba nie mam, trzeba wkleić moduły, przygotować kamienie ułożyć, zalać woda i się przekonać.

W każdym razie dzięki za uwagi i zainteresowanie tematem.

Edytowane przez artjur
Opublikowano

Kamienie wklejone, tak jak na ostatnim zdjęciu/rysunku. Zobaczymy jak to się sprawdzi, jak będzie problem to dojdzie jeszcze jeden cyrkulator wspomagający mieszanie wody :D

A jeszcze mam pytanie bo czytam, czytam i im więcej to się bardziej gubię.
Czas zalania wodą się zbliża i chciałbym zamówić testy i wszystko co potrzebne do startu akwarium.

1. Z testów chcę zamówić NH4, NO3, NO2, KH i PH 7.4-9.0. Przewija się jeszcze w opisach NH3, albo zapis NH3/4, trochę już tego nie łapię - co tak naprawdę potrzebuję?

2. Kolejna sprawa to bakterie, raz są SEACHEM STABILITY, lub PRODIBIO BIODIGEST - czy to jest to samo, czy potrzebuję jedne i drugie?

3. NO i sprawa WA, czy wystarczy mi TETRA AQUA SAFE uzdatniacz, czy w tą wodę amoniakalną też muszę się zaopatrzyć?

Jeszcze muszę doczytać o pokarmie, co lubią i co jest najlepsze dla tych przyszłych domowników, bo z tego co doczytałem to też jest dobrze na starcie dosypać troszkę pokarmu.

Opublikowano

Dobra odpowiem sobie sam,

1. Testy NH3, NH3/4 nie znalazłem, JBL ma tylko NH4 i taki kupuję, a dokładniej zestaw:
NH4, NO3, NO2, KH i PH 7.4-9.0

2. Wiem że można i bez tego, ale żeby było szybciej bezpieczniej to najlepiej właśnie te dwa. Kupię więc 5 fiolek PRODIBIO BIODIGEST oraz SEACHEM STABILITY 100ml - powinno wystarczyć na 300L wody

3. Powinien wystarczyć uzdatniacz TETRA AQUA SAFE i tylko w niego się zaopatrzę.

Pokarm jeszcze do rozpoznania, będzie zależny co dokładnie będzie pływać. Niby wstępnie wybrana obsada, jednak napiszę jeszcze do p. Dariusza z Żor, bo tam chcę zakupić całą obsadę i pewnie jeszcze namiesza mi w głowie - podobno wspaniały człowiek i chętnie służy poradą i pomocą.

A na teraz to sąsiad ma jakieś akwarium słodkowodne, takie z mieczykami skalarami itp. więc jak coś to łyżeczkę pokarmu mi udostępni i wystarczy na wystartowanie.

i nie ma co ukrywać, najgorsza robota przede mną - mycie kamieni, wyparzenie ich i płukanie żwiru (w bloku to lekkie wyzwanie, żona mnie powiesi jak będę jej to do wanny znosił)

Opublikowano
10 godzin temu, artjur napisał:

3. NO i sprawa WA, czy wystarczy mi TETRA AQUA SAFE uzdatniacz, czy w tą wodę amoniakalną też muszę się zaopatrzyć?

W tym jednym zdaniu piszesz o dwóch różnych sprawach. Woda amoniakalna jest Ci potrzebna do startu akwa aby zacząć cykl azotowy. jest to jeden ze sposobów na start. W poniższym linku bardzo dobrze opisał to Sławek @SlavekG:

Natomiast  Aqua Safe  - Tetra,  to jest tylko uzdatniacz wody. Wiąże chlor ( i ponoć metale ciężkie). Ale takie coś stosujesz wtedy kiedy masz ryby  i robisz podmianę wody lejąc ją prosto z kranu. Chodzi o pozbycie się chloru i jemu pochodnych. Przy starcie akwa nie ma znaczenia czy użyjesz tego specyfiku czy nie  bo ryb nie masz a sam chlor i tak ulotni się z wody. Na przyszłość możesz sobie zrobić coś takiego do nalewania wody prosto z kranu jak w linku poniżej. Wtedy jak będziesz miał ryby i robił podmiany wody to obędzie się bez uzdatniaczy :

 

Poczytaj sobie dokładnie to co napisał Sławek .

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za wyjaśnienie, to teraz już łapię o co biega.

To testy kupuję tak jak podałem wyżej, do tego z 5 ampułek PRODIBIO BIODIGEST i wodę amoniakalną.

 

Edytowane przez artjur

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.