Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem dlaczego. Mi się otwierają na komputerze i na telefonie. Może coś się pochrzaniło z tym Tapatalk, bo widzę, że używasz. Ciągle coś robią przy sofcie.

Opublikowano (edytowane)

A

 Lethrinops sp.”red cap”

Copadichromis borleyi „Mbenji” 

B

Copadichromis trewavasae 

Protomelas teaniolatus Boadzulu "Red"

Placidochromis sp.phenochilus Tanzania

Placidochromis Mdoka ?

 Aulonocara baenschi 

 Aulonocara baenschi to moja glowna rybka

C

  Labidochromis caeruleus

Aulonocara jacobfreibergi Otter Point

  Protomelas sp.”johnstoni solo”

czy moze byc jakies odstepstwo z grupy mbuna ?  Protomelas sp.”johnstoni solo” ?  Demasoni ?

Czy rzeczywiscie moge miec tylko jedna auloncare? 

Prosze o pomoc zrobienia fajnego zbiornika z mala iloscia szarych mizernych samic 

wlasnie dostalam oferte z Waszego sklepu kolo Gorzowa to rzut beretem od zielonej gory gdzie mieszkam:

Bede w PL za tydzien i cos bym kupila  :biggrin: jakie duze rabaty maja bedac czlonkiem? inaczej jest się traktowanym? ladniejsze zdrowsze ryby? :o

Mam patrzec na F1? Duze czy male?

Edytowane przez cyganeczka
Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, cyganeczka napisał:

Prosze o pomoc zrobienia fajnego zbiornika z mala iloscia szarych mizernych samic 

45 minut temu, cyganeczka napisał:

Czy rzeczywiscie moge miec tylko jedna auloncare? 

Rzeczywiście, z tego powodu j.w.

45 minut temu, cyganeczka napisał:

Aulonocara baenschi to moja glowna rybka

czyli mamy 

B9/ Aulonocara baenschi (grzebacz)

do tego:

A3/ Placidochromis phenochilus Mdoka white lips (wyjadacz towarzyszący kopaczom, raczej bliżej dna, ale wszędobylski) - stadko niebieskich samców i niebieskich samic

C1/ Labidochromis caeruleus (skalniak) - harem żółty samiec i żółte samice

lub

C4/ Protomelas sp.”johnstoni solo” (raczej toniowiec, raczej blisko dna) - harem pionowopasiastych samców  (czarne pasy na tęczowym tle) i samic (czane pasy na białym tle) - nie są to ryby agresywne jak "roślinolubne protomelasy - miałem jedne i drugie).

Kupiłbym B9 większe , a A3 i C1 (lub C4) malutkie.

Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Niezależnie od podjętej decyzji, życzę powodzenia:biggrin:

Edytowane przez tom77
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, cyganeczka napisał:

czy moze byc jakies odstepstwo z grupy mbuna ? 

Jest, Labidochromis caeruleus.

Godzinę temu, cyganeczka napisał:

jakie duze rabaty maja bedac czlonkiem? Inaczej jest się traktowanym?

10%, nie jest się inaczej traktowanym, a przynajmniej nic o tym nie wiadomo.

Godzinę temu, cyganeczka napisał:

Mam patrzec na F1?

Możesz, ale nie musisz. Generalnie mają ryby dobrej jakości.

 

Godzinę temu, cyganeczka napisał:

Prosze o pomoc zrobienia fajnego zbiornika z mala iloscia szarych mizernych samic 

Z pyszczakami non-mbuna masz ograniczone możliwości. Są Placidochromis mdoka. Nie patrz na zdjęcie z artykułu toma77. Nie pokazuje ono prawdziwego koloru mdok. No i są Labidochromis caeruleus. Obydwa mają samice w kolorze samców i wymienił je Tomek. Jeśli zdecydujesz się na te dwa gatunki, to Aulonokara baenschi nie bardzo pasuje. Samce są żółte, więc nie bardzo będą się wyróżniać i odróżniać od Labidochromisów. Możesz jako trzeci gatunek dodać Protomelasa sp."johnsoni solo", który wymienił tom77, ale możesz pomyśleć nad którymś z takich trzech gatunków: Otopharynx tetrastigma, Tramitichromis intermedius i Lethrinops lethrinus. Są to gatunki podobne do siebie z wyglądu. Tetrastigmę możesz zobaczyć na moim profilu w galerii, żeby mieć pogląd. Można je trzymać wielosamcowo. U mnie były 3 i wszystkie były wybarwione. Na pewno będą się odróżniać od pozostałych dwóch gatunków i dojdą nowe kolory. Jeśli chcesz mieć mało szarych samic, to punktem wyjścia powinny być Placidochromis mdoka i Labidochromis caeruleus. Do nich powinnaś dobierać trzeci gatunek.

Edytowane przez pozner
Opublikowano

Witam,

Z niecierpliwością czekam na propozycje gdyż mam już Mdoki i Yellow a chciałbym tego Mister od Aqua własnie może spośród Aulonocar, ewentualnie inne typy.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Placidochromis phenochilus mdoka 

aulonocara red rubin? 

Otopharynx tetrastigma 

Copadichromis borleyi

Acei 

Iodotropheus sprengerae

labidochromis caeruleus yellow

Tramitichromis intermedius

Copadichromis geertsi Gome

 

Pogrubione to rybki na ktore jestem zdecydowana , jest OK? czy wstawic inne wymienione za ktores?

15 minut temu, lukaszk napisał:

Witam,

Z niecierpliwością czekam na propozycje gdyż mam już Mdoki i Yellow a chciałbym tego Mister od Aqua własnie może spośród Aulonocar, ewentualnie inne typy.

Pozdrawiam

ja Tobie nie pomoge bo jestem tzw swiezakiem :biggrin:

Edytowane przez cyganeczka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.