Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W tej sprawie mam złe wieści.

Firma Wodatech wycofuje się z allegro i z docinania gąbek na wymiar  chyba że zlecenie przekracza 300 zł.

Nadal można do nich pisać na adres

biuro@wodatech.pl

albo kupować gotowe gąbki od  użytkownika allegro  galeriazoo

https://allegro.pl/uzytkownik/galeriazoo?string=gąbka&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-hou-1-2-1003

 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 10.11.2017 o 20:16, RavenPl napisał:

 

 

IMG_20171111_201154.jpg

IMG_20171111_201046.jpg

Hej,

Nie masz obaw, że przy tylu otworach na dole, ich sporej wysokości oraz grzebienia na górze, siła zasysu znacznie spadnie? Oczywiście wodę przefiltruje ale kupska mogą już tak łatwo w niego nie wpadać. 

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 15.11.2017 o 19:34, maqus napisał:

Hej,

Nie masz obaw, że przy tylu otworach na dole, ich sporej wysokości oraz grzebienia na górze, siła zasysu znacznie spadnie? Oczywiście wodę przefiltruje ale kupska mogą już tak łatwo w niego nie wpadać. 

 

Panie to bedzie napedzane dct 8000:)

Wlasnie po to ich tyle zrobilem aby mi pompa nie wyschla.:)

Spokojnie po kilku nieudanych testach doszedlem do (moim zdaniem) super konstrukcji.Dla mnie malych rozmiarow i spelniajaca wszystkie zalozone funkcje.Tutaj relacja z budowy i skladania.Troche się z tym bawilem ale efekt jest (moim zdaniem) mega.

IMG_20171116_200312.jpg

IMG_20171116_194839.jpg

IMG_20171116_202825.jpg

IMG_20171116_200241.jpg

IMG_20171116_194851.jpg

IMG_20171116_200255.jpg

W tej dziurze jak się napewno kazdy zastanawia beda gabki.Zrobilem kratki pod wymiar gabki.Od dolu bedzie 3cm ppi 30 i na gorze ppi 45.Otwarta konstrukcja nie przeszkadza bo itak bedzie przy szybie .Do czyszczenia lekko odchyle sobie filter wyciagne gabki i po sprawie.Itak zawsze mialem problem kiedy gąbka byla z przodu wsunac ja bez wyciagania filtra aby doszla do samego dna.Dzieki temu zmiejszylem rozmiary do minimum.Tu bedzie dct 8000 a ta pompa jest ogromna.Filter ma zaledwie 42x10,5x27 cm.

Edytowane przez RavenPl
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Też uważam że wykon - 6+ ale konstrukcja nie przemyślana.

1/ Podstawowa wada - ograniczasz powierzchnię czynną gąbki o 50% bo szczeliny to 50% tej powierzchni i to z obu stron gąbki.

Po to robimy komorę eljota z tyłu gąbki a komorę śmieciową z przodu gąbki by cała powierzchnia czołowa gąbki i to z obu jej stron była czynna.

2/ Nie wiem jaka jest powierzchnia  tej gąbki wygląda na 10x30cm ale na pewno dla 8000l/h to o wiele za mała.

3/ Wyjmowanie gąbki do czyszczenia to jak zdejmowanie gąbki z AqC2000 - cały syf idzie na akwarium.

4/ Skimmer nie będzie działał wcale albo tylko na samym początku gdy wszystko jest idealnie czyste.

5/ Tak silna pompa w kaseciaku to będzie nie zły gwizd na wyższych biegach. Chyba że pierwsze 3 biegi ale wtedy po co tak wielka i droga pompa - ale może jestem  przewrażliwiony.

6/ Taka konstrukcja podnosi pompę wysoko do góry więc blisko  powierzchni wody, a to potęguje gwizd . Jak dasz tam jeszcze złoża ceramiki i cośik do usuwania NO3 oraz PO4  w co powinien być wyposażony każdy kaseciak by nazwa była uprawniona - to pompa  od razu będzie siorbała i gwizdała.

Do pompy 8000l/h - tylko kaseciak dwustronny z pompą na dnie komory i 2x gąbki o dużej powierzchni czołowej.

ale nowe formatki to circa 50 zł i masz wprawę w cięciu i klejeniu.:D

 

Edytowane przez deccorativo
  • Dziękuję 1
Opublikowano

już odpowiadam.W 80 % decorativo masz racje.

Pompa bedzie pracowac na max 50% mocy.Jak widac na zalaczonyc obrazkach zrobilem już 6 filtrow wiec jesli po przyjmijmy miesiacu(czas na czyszczenie gabek) spadnie mi poziom wody w komorze pompy pomysle nad przemieszczeniem jej na dol. Przyznam ze dla mni3 najwazniejszy jest maly rozmiar i umiejscowienie filtra.Jak narazie w wannie  wszystko ladnie wspolpracuje.Ssanie jest bardzo dobre, wir nie powstaje w komorze pompy.Jesli chodzi o absorbery-raczej niczego nie zastosuje.Chyba ze zeolit.Pompa bedzie lezec na dnie tej ze kratki zasypana ceramika po sama powierzchnie komory.póki co zmontowlem filtracje czekam na kuriera z gabkami.I jutro wstawiam gabki ustawiam kamienie i zalewamy.

IMG_20171117_081326.jpg

IMG_20171117_081933.jpg

Opublikowano

Ja czegoś nie rozumiem " Pompa bedzie lezec na dnie tej ze kratki zasypana ceramika po sama powierzchnie komory". Przecież ceramika powinna leżeć pod pompą aby ta mogła przeciągać przez nią wodę. Co da jeśli na pompie położysz ceramikę ? Przecież wodę wypompowujesz w rurkę, a nie ceramikę.

Opublikowano (edytowane)

A to da ze w komorze pompy jesli bym nie zasypal ceramika przy tym rozmiarze komory pompy faktycznie moglby mi się zrobic wir.Dzieki temu nie powstanie bo nie bedzie swobodnego ruchu wody nad pompa.Ceramika tak czy tak spelni swoja funkcje. Ona nie ma byc jako czesc filtracj a woda chcac nie chcac przy tej pompie bedzie przez nia przeplywac(krazyc).

Zreszta jak wszystko bedzie skompletowane i uruchomione na 100 wstawie filmik z dzialania na poczatku i po miesiacu.Jesli nie wyjdzie bede musial zrobic wiekszego kaseciaka.póki co mam nadzieje ze moje plany wyjda.W wannie ladnie to wygladalo :) Ale narazie bez syfu,gabek i ceramiki.

Ewentualnie jesli nie bedzie tak duzej rotacji wody w komorze pompy jakiej się spodziewam w rurce tuz nad pompa zrobie kilka otworow aby czesc wypompowywanej wody uciekala na ceramike i z powrotem byla zasysana przez pompe, w koncu moc pompy itak jest za duza a to czy ja ja uruchomie na 40 a czy na 60 % nie ma znaczenia.

Edytowane przez RavenPl
Opublikowano

Tym torem rozumowania równie dobrze mógłbyś rozsypać ceramikę na piasku bo tam też woda krąży. No  nic pozostaje trzymać kciuki i czekać na efekt finalny bo tu złamałeś większość założeń projektowych kaseciaka :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.