Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
18 minut temu, krycha92 napisał:

obawiam sie tylko jak to zrobic zeby wybrac pare mlodych zeby nie bylo tak ze samice okaza sie samcami

..wszystkie małe  "saulosi " są żółte i nie odróżnisz samic od samców. Zrób tak jak Ci radzimy.Kup 10 szt a jak się wybarwią to zrobisz redukcję w zależności od układu jaki będziesz miał:)

Opublikowano

To bedzie rzeczywiscie najlepsze wyjscie. Dzieki bardzo za pomoc. Teraz musze zaczac pozbywac sie mojej obsady i startuje z Malawi chociaz troche sie boje bo to jednak co innego niz gupiki 

Opublikowano
7 godzin temu, krycha92 napisał:

Teraz musze zaczac pozbywac sie mojej obsady i startuje z Malawi chociaz troche sie boje bo to jednak co innego niz gupiki 

...na pewno co innego ale z drugiej strony bardzo proste w "prowadzeniu". Ja zawsze twierdzę ,że to odwrotność roślinnego. Dasz radę bez najmniejszego problemu.

Opublikowano

Witam,

Pojeździłem dziś po kilku zoologach i sprzedawcy raczej odradzają saulosi w 120 litrach:/ teraz mam dylemat zaczynać czy  jednak nie. Nie chciałbym męczyć ryb ale bardzo mi sie podobają ich kolory:P nieznam bardziej koorowych ryb no chyba że morskie, ale to już wyższa szkoła jazdy na którą chyba mnie nie stać :P

Opublikowano

Pewnie gupiki? A tak na poważnie to musisz kolego się zdecydować kto ma u ciebie większy autorytet sprzedawca z zoologa, który na pewno nie zna poprawnej nazwy pyszczaków  które sprzedaje czy hodowcy tych rybek co niektórzy zkilkunastoletnim stażem. 

Opublikowano

No troszkę dziwne nie ? zazwyczaj to w sklepach wciskają co się da do byle czego, poza wyjątkami np. Acropora w Wawie, tylko to solonez ;)

Krycha nie przejmuj się tym co mówią sprzedawcy w sklepach, oni niewiele wiedzą ;) jak ktoś z klubowiczów Ci poleca obsadę do 120 i mówi że Saulosi i Rdzawe lub podaje inne możliwości, to znaczy, że jest to sprawdzone i ryby mogą pływać w takim litrażu.

Oczywiście lepiej mieć minimum 240l i to dość długie i szerokie, albo jeszcze lepiej 700+ :) ale na to przyjdzie czas, jak załapiesz bakcyla.

A teraz marsz do lektury  z linka Poznera i dobieraj obsadę.

 

Opublikowano

Proponuję haremik Saulosków i Rdzawych i intensywne rozważania w domu jak wstawić większy baniak, ryby zanim podrosną nacieszą oko w 120l :) a potem przeniesiesz do mam nadzieję 450 :) i dołożysz kolejne gatunki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.