Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mam pytania odnośnie tego filtra. Czy ktoś go miał, ma i jak wyglada jego praca, awaryjność obsługa itd. ? Nigdy nie miałem sprzętu tej marki, więc jakoś nie mam przekonania ale parametry wyglądają fajnie.


Opis:

BLUMODULAR 03

marka: Ferplast

max. przepływ: 1200 l/h

pobór mocy: 16W

wysokość tloczenia: 150 cm

objętość filtra: 1 litr

Posted
Mam pytania odnośnie tego filtra. Czy ktoś go miał, ma i jak wyglada jego praca, awaryjność obsługa itd. ? Nigdy nie miałem sprzętu tej marki, więc jakoś nie mam przekonania ale parametry wyglądają fajnie.


Opis:

BLUMODULAR 03

marka: Ferplast

max. przepływ: 1200 l/h

pobór mocy: 16W

wysokość tloczenia: 150 cm

objętość filtra: 1 litr



Ja mam ten model w akwa 660L - niezły wir robi , jest dosc cichy , płynna i skuteczna regulacja siły napowietrzania, dobrze filtruje . Ma 3 segmenty z gabkami o róznej porowatości . Kupilem za ok 145 zł ( wysyłka gratis) w jakims krakowskim sklepie internetowym . O awaryjnosci nic nie powiem gdyz chodzi dopiero ok 6 tygodni . Ale np. nie strach mu głebokie zanuzenie w przeciwieństwie do UNIFILTER 1000 , który zanuzony ledwie 10cm ponizej tafli wody juz praktycznie nie napowietrza wody .

Posted

Dzięki za odpowiedz Neno. Już myślałem, że tego nikt niema. A tak w ogóle to jakaś nowość czy coś? Nigdzie w necie nie mogę znaleźć opinii o tym filtrze. Jak na razie wybieram między aquamedic PF1000, fluval 4+ no i ostatnio ten bluemodular mi wpadł w oko. A może ktoś może coś powiedzieć o samej firmie Ferplas?


I tak przy okazji pytanie żeby nie śmiecić na forum:

Akwa 300l 120/50/50

Kubełek eheim 2228 (jako bio z prefiltrem z gąbki)

Filtr wew. zasilający hydroponikę jakieś 40 cm nad akwa.

W związku z tym pytanie czy będę potrzebował jeszcze jednego filtra wewnętrznego? Bo wydajność tego zasilającego hydroponikę pewnie drastycznie spadnie.

Posted

tak - weź wężyk, załóż na filtr i podnieś na tą wysokość, a zobaczysz jak bardzo spadnie - będziesz IMHO potrzebował wewnętrznego...


ja bym w takim wypadku zastosował małą głowicę do hydroponiki, a "normalny" filtr wewnętrzny jako mech, albo poszedł w poniższe rozwiązanie...


a czemu nie puścisz rury z tego eheima do hyroponiki?

zalety:

- woda z NO3 prosto do roślin

- brak dodatkowych gratów w akwa

- przepływ nawet wyżej niż akwa wystarczający dla hydroponiki

- dodatkowe natlenienie wody wracającej z kubła (odtlenionej)

- łatwiejszy do zmontowania układ

- woda w hydroponice oczyszczona lepiej niż tylko prefiltrem

wady:

- mniejszy przepływ - chociaż to pewnie nie będzie kubłowi przeszkadzać

- jeśli rośliny pobierają równie chętnie NH3/4 i NO2 to ich nie dostarczysz

- praca hydroponiki przez 24h - niektórym roślinom to nie pasuje i gniją korzenie


i wada, która IMHO może być również zaletą:

- złoże w donicy nie będzie w pełni zraszanym (czyli dodatkowym poza kubłem), ponieważ nie będzie na wyjściu z kubła substancji odżywczych (NH3/4 i NO2) - kubeł przejmie całą biologię poza denitryfikacją - zaletą jest to że nie będziesz musiał czyścić czy wymieniać złoża w donicy i kwiaty będą rosnąć stabilniej, bo zawsze będzie NO3 z kubła, w przeciwieństwie do sytuacji, kiedy rośliny zużyją całe NH3/4 i NO2 i dopiero ryby będą musiały doprodukować (praca skokowa - zależy od wielkości hydroponiki, obsady i zastosowanych gatunków roślin, oświetlenia filtra)

Posted
a czemu nie puścisz rury z tego eheima do hyroponiki?

Jeśli hydroponikę będzie zasilał kubeł to niema sensu robić w donicy złoża zraszanego, złoże nie będzie miało czego usuwać.


woda w hydroponice oczyszczona lepiej niż tylko prefiltrem

Woda podawana do donicy przez filtr wew. będzie dostatecznie oczyszczona mechanicznie. Co do samego prefiltra. Mam teraz w kubełku przedfiltr DIY z żyłki i sprawuje się znakomicie, otwierałem ostatnio kubeł po 4 mies. I niebyło co czyścic.


I trochę z innej beczki: Załóżmy, że rośliny pobierają całe nh4, czyli nie mamy jako takiej produkcji no2 no3? (zakładając dodatkowo, że mniema kubełka i pomijając bakterie pracujące w samym akwa)

I pytanie – jeśli rośliny odżywiają się nh3/4 to czy potrzebują jeszcze odżywki w postaci no3?

Posted

właśnie brakuje w necie dość szczegółowych informacji, co takiego, w jaki sposób i w jakich ilościach pobierają rośliny, a już najlepiej w jakich ilościach i przy jakich parametrach wody/gleby (się rozmarzyłem)...

albo ja na to nie trafiłem - jest najwyżej bardzo ogólnie o obiegu materii w przyrodzie :cry:


no nie ma potrzeby budowy takiego złoża, ale i tak musisz w czymś posadzić rośliny, a moim zdaniem najważniejszym i jedynym celem budowy hydroponiki jest osiągnięcie NH3/4, NO2 oraz NO3 na poziomie niemierzalnym testami i jeśli to osiągniesz bez dodatkowej pompki to tym lepiej chyba...

Posted
właśnie brakuje w necie dość szczegółowych informacji, co takiego, w jaki sposób i w jakich ilościach pobierają rośliny, a już najlepiej w jakich ilościach i przy jakich parametrach wody/gleby (się rozmarzyłem)...

albo ja na to nie trafiłem - jest najwyżej bardzo ogólnie o obiegu materii w przyrodzie


Czy nie wymagasz za dużo? ;-) Każda roślina pobiera inaczej. Wystarczy postudiować składy nawozów dla roślin. Przykłady:

Uniwersalny nawóz dla roślin balkonowych

azot całkowity 6,0%

azot w formie amonowej 3,0%

połowa azotu w nawozie jest w formie amonowej.

Uniwersalny nawóz dla roślin ogrodniczych, pomidory itp.

azot całkowity 10,0%

azot w formie amonowej 3,0%

tu już tylko 33% azotu jest w formie amonowej.

Nie da się dokładnie przewidzieć w jaki sposób działa filtr hydroponiczny. Ja tylko w innym wątku zasygnalizowałem, że korzenie roślin pobierają azot z wody w różnej formie, bo do tej pory z tego co zauważyłem panowało przekonanie, że tylko azotany. Uważam, że w akwariach, w których hydroponika i filtracja biologiczna w sensie kubła, sumpa itp. funkcjonuje obok siebie, wyłączenie hydroponiki może (nie musi) skutkować gwałtownym przyrostem NH3/NH4.

Posted

Też nietrafiłem na takie informacje, pozostaje czekać na wyniki experymentu całego.

W początkowej fazie u mnie celem hydroponiki było usunięcie NO3, w kranie mam raz 0 raz 30 i meczy mnie ciągłe bieganie z testami. W tej chwili radze sobie z no3 nitratexem, spisuje się znakomicie, ale hydroponika byłaby lepszym rozwiązaniem. Ale widzę, że otwierają się nowe możliwości tej filtracji, szkoda tylko, że póki co jest to wszystko jeszcze dość mgliste.

Co do pompki to idealnie by było jakby jedna dała rade (głównie ze względu na miejsce zajmowane w akwa), cacy pisze, że u niego jedna daje rade. Dużo rzeczy do przemyślenia :)

Makok jakbyś trafił na wiarygodne informacje to te rośliny właściwie potrzebują, co i jak szybko przerabiają to daj znać. :wink:

Posted
a czemu nie puścisz rury z tego eheima do hyroponiki?

Jeśli hydroponikę będzie zasilał kubeł to niema sensu robić w donicy złoża zraszanego, złoże nie będzie miało czego usuwać.



A tego to nie rozumiem :?

Przecież z kubełka pięknie będzie wypływało NO3 zasilając rośliny , więc dlaczego nie będzie miało czego usuwać? :D

Posted
Przecież z kubełka pięknie będzie wypływało NO3 zasilając rośliny , więc dlaczego nie będzie miało czego usuwać?


Złoże zraszane z założenia ma usuwać to samo co usuwa kubełek. Pomińmy na chwile hydroponikę – wode z akwa puszczamy do kubełka w celu oczyszczenia z nh3/4 i no2 poczym z kubełka płynie ona do filtra ze złożem zraszanym znowu w celu usunięcia nh3/4 i no2. Myślę, że ma to sens tylko w przypadku niewydolnego kubełka. Natomiast jeśli ktoś buduje hydroponikę tylko w celu usunięcia no3 to najlepiej zasilać ją z fabryki no3 czyli kubełka.

Z drugiej strony złoże w którym są rośliny (czy to złoże zraszane czy tylko zalewane) zawsze w jakimś stopniu zadziała jako filtr bio – szkoda byłoby tego nie wykorzystać podając do hydroponiki wodę z kubła już oczyszczona z nh3/4 . Poza tym cacy pisał, że rośliny same pobierają z wody nh3/4 więc chyba szkoda im podawać wodę już oczyszczoną przez kubełek. Tylko warto wziąć pod uwagę to co pisał cacy:


Uważam, że w akwariach, w których hydroponika i filtracja biologiczna w sensie kubła, sumpa itp. funkcjonuje obok siebie, wyłączenie hydroponiki może (nie musi) skutkować gwałtownym przyrostem NH3/NH4.


Chodzi pewnie, ubogą ilość bakterii nitryfikacyjnych, którym brakuje pożywki w skutek szybkiego jej pobierania przez rośliny. Wyłączamy hydroponikę – rośliny nie pobierają nh3/4 – bakteri jest tak mało, że nie radzą sobie z przyrostem nh3/4.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Witam Niedawno wróciłem do Pyszczaków, postawiłem akwarium 375L. To z czego jestem najbardziej zadowolony to automatyzacja podmian wody na klik w smartfonie lub według harmonogramu i wizualne odnowienie i wzmocnienie starej komody. Aranżacja - póki co jeszcze trochę mieszam, ale powoli nie ma już pomysłów i chyba zostanie jak jest. Oświetlenie to żarówki e27 od Govee - o wskaźniku oddawania barw RA90 w 6500K. Do tego pełne sterowanie diody WRGB, każdy kolor z palety, ale tu wykorzystuję głównie biały 6500K i wieczorem biało jasnoniebieski - wydaje się odpowiednio oddający realne odcienie panujące na głębokościach. Oczywiście poustawiane aby stopniowo się rozjaśniało i ściemniało, bez stresowania ryb. Co do obsady, docelowo to mniej więcej po 7-10 Saulosi, Rdzawego i Acei. Aktualnie pływa trochę mniej, dobieram obsadę szukając po połowie z dwóch źródeł. Ryby mają od 2 do 5 cm. Automatyczna podmiana oparta na podłączeniu instalacji pod wodę i odpływ do kanalizacji. Podmiana startuje przez uruchomienie na 30s pompki usb- aktywacja Tuya, wpięta w smart gniazdko. Następnie pompka się wyłącza i woda sobie odpływa grawitacyjnie, tak z 40min(margines 10min) aż poziom zejdzie poniżej zanurzonej pompki. Następnie otwiera się zawór wifi, przepływ ustawiony na wcześniejszym zaworze na powolny przepływ - woda przez filtr węglowy leci przez zawór pływakowy do akwarium. Jak osiągnie poziom docelowy - tutaj jest czujnik zalania wifi - aktywuje się odcięcie zaworu wifi. W razie jakiejś awarii po drodze - zawór pływakowy, niezależny od elektroniki odetnie dopływ na kilka cm poniżej krawędzi akwarium. W aplikacji Tuya można sobie programować to wedle harmonogramu. - pompka USB - zawór wifi - czujnik zalania - zabezpieczenie awaryjne - zawór pływakowy   Elementy powyżej kupione na aliexpress, a do tego oczywiście jeszcze jakieś odpowiednie węże i zawory to na allegro. Myślę że ten system podmiany, tak szybko licząc wyszedł mnie mniej niż 300zł.  
    • Czołem koledzy malawiści, troche mnie tu nie było a więc chwile o tym. Z powodów najróżniejszych nowe malawi zostało odłożone na pare miesięcy, pare długich miesięcy w których to temat pyszczaków wracał do mnie cyklicznie i nieprzerwanie aż do jakiś 2 tyg temu. Tak też po uporządkowaniu mojego pozornie uporządkowanego życia zabrałem się za uporządkowanie mojego pozornie uporządkowanego malawi. Po pierwsze zabrałem się za wymiane wody która była podmieniana przez ten czas tylko wtedy jak mi się przypomniało. Z ciekawości sprawdziłem parametry i odziwo było ideolo, niemniej jednak postanowiłem nalać w 100% nową wodę - tak dla spokojności. Gruzowiska nie ruszałem bo jestem z niego bardzo dumny. Pomijając aspekt wizualny udało mi się uzyskać dużo grot o wymiarach 3 a nawet 4 męskich pięści, jeszcze więcej takich 2-3 „pięściowych” i jeszcze więcej mniejszych. Dodatkowo uważam, że całość nie wygląda zbyt sztucznie. Przerobiłem również pokrywę i przymocowałem do niej własnoręcznie zrobione oświetlenie. Jest ono oparte na kawałku czegoś ala plexi który znalazłem w piwnicy. Frezarką wywierciłem w tym otwory tak aby pasowały listwy led. Całość oczywiście robiona od tylca ażeby nie dostała się do nich woda. Dzięki temu, że kawałek ten zrobiony jest z pół-mlecznego plastiku uzyskałem fajny efekt rozproszenia światła. Rozwiązanie o tyle fajne że mogę w dowolnym momencie nawiercić dziury od strony tafli wody i dzięki temu światło będzie bardziej skupione w danym miejscu. Cała płyta przytwierdzona do pokrywy na śruby. Wybrałem je, bo to chyba najprostsza opcja do ewentualnego demontażu. Mam drugą taką płytę już przygotowaną pod moduły led - tak na wrazie czego. Póki co natomiast ten efekt mnie satysfakcjonuje i tak zostawie. Całość podpięta do manualnego ściemniacza a następnie zasilacza. Gdyby ktoś się zastanawiał to mam ledy 12V 4000K Ostatnimi czasy pracuje również nad modułami, które planuje umieścić w wolnych przestrzeniach toni. Z tym, że jest jeden problem - wersja bez modułów mi się podoba. Biorąc pod uwagę fakt, że już zacząłem je robić to je skończe i zobacze, która wersja jest lepsza. Z sekcji mechanicznej to zmieniła się filtracja. Jako biolog pracuje mój poczciwy HW-302 a mechanik to Aqua Nova NCF 1500. Wspólnymi siłami fajnie dają radę. Wspierającym ruch tafli jest Falownik SunSun JVP-110 a pomocnikiem utrzymania jej w czystości jest skimmer Aqua Nova NSK-200. Oświetlenie jak i skimmer mam kontrolowane telefonem - tak aby skimmer pracował 2h w dniu a światło nie świeciło się całą noc. Po tym tygodniu pracy akwarium prezentuje się następująco: Na żywo jest o wiele lepiej... Myśle, że jest nieźle. Możecie dać znać co wam się podoba a co nie. Z miłą chęcią poczytam wasze zdanie na ten temat. No to na koniec obsada. Wybrałem 3 gatunki i skontaktowałem się z hodowcą, w tym przypadku jest to malawian. - Metriaclima hajomaylandi Chizumulu - Pseudotropheus Polit - Metriaclima "msobo" Magunga Jeśli chodzi o te wybory to polit jak i hajomaylandi to są moje must have’y w nowym malawi. Bardzo podobają mi się te gatunki. Jeśli chodzi o ich szarawe samice to mi to nie przeszkadza. Tak się składa, że szary to mój ulubiony kolor a nie zależy mi na tym ażeby mój zbiornik wyglądał jak kolorowanka wyjęta z tornistra 3-cio klasisty. Zdaje sobie sprawę, że gatunki dosyć agresywne a połączenie specyficzne. Niemniej jednak zapewniam, że nie zamęczę ryb. Dodatkowo zdradze, że większy zbiornik już jest w planach (spokojnie nie będę się do niego zbierał jak do tego). Dajcie prosze znać co myślicie o takiej obsadzie jak i o tym hodowcy. Tym tematem zakończę ten i tak przydługi wpis. Życzę udanego wieczoru i jak zawsze zapraszam do dyskusji. Niebawem pojawią się aktualizacje, pozdro.
    • Cześć Panowie, przygotowałem projekt z pomocą GPT i właśnie szukam pomocy a właściwie oceny tego co on mi napisał zgodnie z założeniami i oczekiwaniami które mu podałem. Czy to ma sens ? i czy to się trzyma kupy :)  Generalnie akwa mam 200x60x60 w którym trzymam pielęgnic amerykańskich, czyli pawiooki, dempseye, Vieja fenestrata i inne Akary kolorystycznie wychodzi że czarno-niebiesko-zółto-białe ryby. Biorąc pod uwagę, że niszczą mi wszystkie rośliny to prawdopodobnie będę miał tylko i wyłącznie rośliny z grubymi liśćmi czyli takie niewymagające.  Założenia projektowe: Oświetlenie o mocy około 100 W z wykorzystaniem diod POWER LED 1W. Belka LED będzie wisieć 20 cm nad akwarium, o długości 190 cm. Zastosowanie sterownika z możliwością programowania świtu, zmierzchu, światła nocnego oraz sterowania z telefonu. Optymalne wybarwienie ryb i minimalne potrzeby niewymagających roślin. Czarna tylna szyba akwarium, biały piasek zmieszany z żwirkiem i dekoracje z drewna. 2. Dobór diod LED: Białe zimne 6500K - dla ogólnego oświetlenia (ok. 40-50% wszystkich LED) Czerwone 620-630 nm - wybarwienie czerwonych ryb (ok. 10-15%) Niebieskie 450-470 nm - podkreślenie kolorów niebieskich ryb i roślin (ok. 10-15%) Zielone 520-535 nm - dla lepszej równowagi kolorów (ok. 5-10%) UV 395-400 nm - profilaktyka zdrowotna ryb, ograniczenie rozwoju glonów (ok. 5%) Royal Blue 440-450 nm - podkreślenie głębi kolorów ryb (ok. 10%) 3. Rozmieszczenie diod na belce: Belka o szerokości około 16 cm (profil aluminiowy dla lepszego chłodzenia) Diody rozmieszczone równomiernie, ale w strefach kolorystycznych dla lepszego efektu wizualnego. 4. Schemat podłączenia: Diody łączone szeregowo lub mieszanie szeregowo-równolegle (zależnie od sterownika). Zabezpieczenie przed zmianami napięcia (stabilizator napięcia lub moduł zabezpieczający przed przepięciami). Możliwość indywidualnego sterowania każdym kolorem LED osobno dla lepszego dopasowania wybarwienia ryb i klimatu akwarium. Zasilanie odpowiednim zasilaczem stałoprądowym (np. 350 mA) z zabezpieczeniem. Sterownik z możliwością sterowania przez aplikację na telefonie (polecane TC420 lub TC421). 5. Montaż: Profil aluminiowy z taśmą termoprzewodzącą do odprowadzania ciepła. Diody lutowane na płytkach PCB lub bezpośrednio na profilu. Przewody o przekroju 0,5 mm² dla diod. Zasilacz umieszczony poza obszarem akwarium dla bezpieczeństwa. 6. Lista materiałów: Diody LED POWER 1W (kolory wg powyższych proporcji). Profil aluminiowy o szerokości 16 cm, długości 190 cm. Zasilacz stałoprądowy 350 mA (dostosowany do ilości diod). Sterownik TC420 lub TC421. Przewody, taśma termoprzewodząca, pasta termiczna. Zestaw lutowniczy i koszulki termokurczliwe. Z góry dziękuje z krytykę  :) 
    • Na wstępie chciałbym się przywitać  Siemanko grupowicze !!    Od dłuższego czasu zamierzam się do akwarium malawi, w końcu zakupiłem zbiornik o wymiarach 130x50x60.  Do filtracji mam dwa filtry:  Tetra 1000 plus i aquaela ULTRA MAX 2000  ( wydaje mi się ze powinno wystarczyć) Dodatkowo kupiłem grzałkę przepływowa,  i porządny cyrkulator, jakieś lampki  ceramiki i inne pierdoły. Wydaje mi się że na start wystarczy.   Na dno wysypałem drobny piasek budowlany zmieszany ze żwirkiem  żeby wyglądało "naturalnie"    Zbudowałem według mnie potężne gruzowisko  (ok. 55kg kamienia). I powoli nadchodzi czas na zalewanie baniaka. I tu zaczynają się schody Mam stare ok. 190l akwarium które likwiduje, a z niego przeniosę filtr tetra 1000 plus oraz przeleje wodę do nowego zbiornika a resztę uzupełnię świeżą.     Pytanie nr 1. Czy dzięki temu akwarium szybciej dojrzeje? Kiedy powinienem wpuścić rybki?  (wiem powinienem zbadać wodę, ale musze kupić testy)  Pytanie nr 2. Jakie testy polecacie?  Bo jestem zielony w temacie.   I pytanie 3 najważniejsze:  Jaka obsada do tego zbiorniczka?  Myślałem o jednogatunkowym akwarium żeby skupić się na obserwacji jednego gatunku ( za parę lat jak się znudzi wymienię najwyżej na inny) Skoro ma to być jeden gatunek to zależy mi żeby samiczki też ładnie się prezentowały.  Wstępnie wytypowałem do zbiornika: Labidochromis perlmutt Labeotropheus trewavasae       Macie może jeszcze jakieś propozycje gatunków z ładnymi samiczkami? (nie chciałbym jednak żeby były to te najpopularniejsze wybory typu Saulosi). Od szukania kandydatów już dostaje joba. Co innego oglądać zdjęcia a co innego obserwować rybki na żywo  dlatego liczę na wasze porady bo moje doświadczenie z rybami z  Malawi jest równe 0.    Labeotropheus trewavasae  da rade w takim akwarium? W wielu miejscach piszą że wymiary są ok. ale widziałem tez odmienne zdania. Proszę też o informacje ile  szt. danego gatunku powinienem kupić na start   Z góry dzię kuje za każdą odpowiedz i przepraszam ze się tak rozpisałem           
    • A to Ty myślałeś, że to do Ciebie? 🤣 Jak coś, to też mogę pomóc 🤣 To ile tej podmiany dziennie/tygodniowo? 😛
    • Pytanie chcę do swojej gromady dokooptować Acei 10-12 sztuk co myślicie będzie ok? 
    • Sam sobie lekarzy polecasz 🙆🤔 grubo 🤣🤣🤣
    • @bojack znam dobrych lekarzy gdybyś potrzebował
    • @Moonlight ja mam u siebie dwa wloty w postaci rury kanalizacyjnej 50mm wepchniętej w moduł i do tego idealnie mi wpasowały się kratki wentylacyjne do drzwi. Narybek na pewno wciągnie jeśli jakiś w ogóle przeżyje ale jakoś muszę z tym żyć 😉
    • Tego się obawiam. Mam wizje, że te wciągnięte rybki rosną między gąbkami, a ja nawet o tym nie wiem 🙈 A taka na moskitiery, to chyba zaraz się zapcha... @Vrzechu , co masz na wlocie swojego modułu?
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.