Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przekonaliście mnie do tego rozwiązania :-)

Chciałbym zrobić filtr kasetowy do zbiornika Juwel Rio o wymiarach 121x41x55.

Chciałbym aby to był jedyny filtr (bez filtra zewnętrznego). Na obudowę kaseciaka chciałbym nakleić maskownicę filtra Juwel (takie tło strukturalne o grubości ok 5 mm).

Zależy mi na możliwości prostego wyjęcia kaseciaka z akwarium (bez przyklejania go do szyby).

Niestety mam do Was sporo pytań dotyczących wariantu z poniższego obrazka

uploadfromtaptalk1471607073083.jpeg


1. Czy do zbiornika 121x41x55 będzie wystarczający filtr kasetowy o wymiarach całkowitych 300x135 ?

2. Czy dluższy bok filtra powinien przylegać do ściany bocznej ?

3. W akwarium Juwel nie ma wzmocnień do których można podwiesić filtr kasetowy. Jakie są inne możliwości "powieszenia" ?

4. Na tylnej szybie planuje tło strukturalne o grubości ok 3 cm. Czy mogę zrobić tło na całej szybie i do tła dosunąć filtr kasetowy ?

5. Czy można zamienić koleność komór tak by komora 180x135 z pompą była od strony tylnej szyby a komora 120x135 była bliżej środka akwarium ?

6. Jak w komorze 180x135 zamontować pompę DCT-4000 ?

7. Czy taki filtr zapewni mi prawidłową cyrkulację w tym zbiorniku bez konieczności użycia dodatkowego cyrkulatora ?

8. Czy komora 120x135 powinna być podzielona ścianką ?

9. Czy w tej konkretnej konstrukcji można zrobić otwory na górze aby dodać funkcję skimera ? W której komorze najlepiej ?

10. Jakiej wielkości powinien być otwór na dole pomiędzy dwoma głównymi komorami ?

12. Czy filtr kasetowy powinien mieć pokrywkę od góry aby ryby nie wskakiwały ? Ile cm powinien wystawać nad taflę wody ?

13. Jakie media filtracyjne powinienem umieścić w każdej z komór:

120x85

120x50

180x135

 

 

Opublikowano

Odpowiadam

1. będzie wystarczający i to w zupełności tylko 1 filtr nic więcej (pamiętaj jak będziesz zamawiał formatki żeby uwzględnić grubość pcv),
2. filtr mam umieszczony po prawej stronie akwarium na tylnej szybie, tak więc prawy bok mam dłuższy o 10 cm (jest oparciem o dno),
3. ja mam przyklejony do tylnej szyby na Soudal Fix All Turbo,
4. tło mam do kaseciaka a kaseciak przyklejony do szyby,
5. troszkę nie rozumiem pytania, ja mam komorę pompy z lewej, a komorę gąbki, grzałki, bloku purolite po prawej stronie (rys. odbicie lustrzane w poziomie),
6. leży na złożu (np: matrix, ceramika, i inne co tam masz (u siebie mam 1 litr matrixa, 0,5 wystarczy a że miałem 1 litr i duża komora to nie żałowałem)),
7. mi zapewnia cyrkulacje już na 3 biegu (nie ma kupek)  ale to jest sprawa indywidualna (peszel pod wodą jakieś 10 cm i dmucha na około środek przedniej szyby, ale ja mam profilowane i stąd u mnie najlepsza cyrkulacja),
8. tak (otwór na dole szer. 75mm x wys. 50mm, szer. tak wyszło od prowadnicy gąbki do tylnego boku)
9. dokładnie mam wycięcie grubości 5mm na około 10 mm od tafli wody w komorze pompy,
10. paczaj pkt. 8
12. nie musi być pokrywki u mnie wystaje jak się nie myle jakies 20 mm ponad tafle ale uważam że troszkę za dużo, lecz w niczym nie przeszkadza
13. w komorze pompy domek dla bakterii, przekładasz to co masz, za gąbką mam blok na purolite i grzałkę

Dodatkowo w komorze pompy nad otworem wlotowym z bloku "gąbki" mam naklejone z pcv obramowanie wewnątrz (prostokąt po wszystkich ściankach po środku wzmocnienie) do którego mam przyklejoną siatkę ogrodową (oczko jak się nie mylę 5 mm) i na to wrzuciłem matrixa (nie musiałem robić koszyków) i na to pompa.

Opublikowano

Szkoda że nie przeczytałeś tematu kaseciaka to by nie było tylu pytań, ale ja jestem cierpliwy:angry: chyba że się wkurzę.

Jak znowu ja znam te Rio to toto ma taką ramę plastikową z plastikową spinką całość naklejona na wierzch szkiełka.

wody i tak lejesz tam do tej ramy. Odgarnij piasek do dna ( a może do podkładki pod kamienie na dnie ) w miejscu gdzie przewwidujesz że będzie stał ten kaseciak i zmierz wymiar do krawędzi ramy. Kasetę postawisz na dnie wsyniętą pod ramę i złapiesz silikonem  a na dnie przysypiesz piachem i podeprzesz kamieniem. - stoi jak mur bez klejenia do szyb.

ad1 - ten kaseciak ma wymiary wewnętrzne 140x300mm zapomniałeś że przed  wymiarem 50 jest taki nie napisany 5 i on musi być. - to jest kaseciak pod pompę DCT4000 a więc od tego twojego Rio aż do takiego do którego z czasem dojdziesz tak z 1560l  czyli 320x70x70 wszystkie wymiary pośrednie także obsługujemy tym kaseciakiem tylko pompa DCT pracuje na coraz wyższych biegach.

Więc nie pytaj czy starczy do Rio on starczy do Rio de Janeiro.

ad2 - boki nie muszą dolegać do szyb ale jak odstają to minimum 3-5cm by ryby swobodnie tam wpływały jak zostawisz ciasną szczelinę to na pewno się tak wcisną a nie zawsze dadzą radę wypłynąć i wiesz co będzie.

ad3 podałem powyżej

ad4 możesz sobie dowolnie maskować kasetę jak dusza zapragnie i czym chcesz a nawet tak połączyć z tłem że całkiem zniknie w takim zgrubieniu tła

ad5 to się nazywa "lustrzane odbicie" i jak najbardziej OK

ad6 jakbyś poczytał to byś wiedział. pompę DCT4000 o wymiarach 17x9x12 stawiamy wprost na 1 litrze złoża ceramicznego przełożonego z tego kubła . 1 litr wystarcza na baniak 400l więc masz i tak ogromny nadmetraż dla bakterii.

ad7 pytanie naiwne - ty spytaj czy ta pompa na tak od 3  biegu nie będzie  wylewać wody wierzchem baniaka.

reszt nie piszę bo kolega mnie uprzedził - dzięki

Opublikowano

Panowie, skoro ten kaseciak opisany w tym wątku jest wystarczajacy na zbiornik o pojemności dużo większej niz 240l to co byscie polecili bardziej skrojonego na pojemność 240l (no może z dużym zapasem). Jeśli mój zbiornik nie bedzie duży to po co marnować miejsce na tak duży filtr. Jaką moc pompy zatem proponujecie i jakie wymiary komór abym przy 240l mógł być spokojny ze filtracja będzie wystarczajaca.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Z góry wiedziałem że w te mańke pójdziesz:)

Niby zaden problem bo komplet nowych formatek na ten docelowy kaseciak to ok 50zł więc nie ma sprawy podaję co i jak .

Pompa Atman 306 - 2000l/h postawiona mordą w dól:D a na wylocie kolanko z kompletu tylko papierem ściernym trzeba je nieco przelecieć by weszło., dalej ten kranik albo od razu peszel.

wymiary kaseciaka wtedy mogą być mniejsze.

dla wersji z blokiem adsorbera na Purolite A520E

 w grubości kasety wymiar 5 , 50 , i z 85 na 75

w długości kasety wymiar 120 na 100 a wymiar 180 na 120

 

dla wersji bez bloku wymiary kasety mogą być jeszcze mniejsze ale nie podam bo to głupi pomysł:huh:

Opublikowano

A czemu po zmniejszeniu kaseciaka wskazany jest absorber Purolite A520E. NO3 w tym kaseciaku szybciej rośnie niż w tym większym ? Wolałbym uniknąć tego absorbera :-)

Opublikowano

Grzesiu lepiej czasami nic nie napisać.^_^

Jak za rok przeczytasz co dziś piszesz to się ze wstydu spalisz.

W tym większym i w tym mniejszym kaseciaku adsorber na Purolite był i teraz też jest.

24 minuty temu, XGrzesX napisał:

Wolałbym uniknąć tego absorbera :-)

A wolisz kubłować co tydzień po 8 wiaderek wody i dalej mieć wodę nie klarowną?:( -  gdybyś poczytał temat Purolite to byś wiedział.

Proszę poczytaj to i ze zrozumieniem obejrzyj obrazki - dowiesz się od czego zależy przyrost NO3

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=cykl+azotowy+w+akwarium

a także to - tu się dowiesz co i dlaczego jest szkodliwe

http://www.pawiookie.pl/artykusy-topmenu-12/choroby-nowemenu-380/zatrucia-azotem

tematy z naszego forum już podpowiadałem więc się nie powtarzam.

 

 

 

 

Opublikowano
2 minuty temu, deccorativo napisał:

A wolisz kubłować co tydzień po 8 wiaderek wody i dalej mieć wodę nie klarowną?

Henryk.. nie będzie kubełkować przy wlewaniu co faktycznie jest upierdliwe ale będzie kubełkować przy wylewaniu wody najprawdopodobniej. Taka nasunęła mi się teraz refleksja czytając o klarowności wody uzyskanej za pomocą Purolite :  też używam od niedawna Purolite  i osobiście nie zauważyłem wzrostu klarowności w związku z używaniem Purolite . Ja mam kubełek o pojemności ponad 14 litrów  i uważam ,że ilość wkładów powoduje to ,że miałem i mam bardzo klarowną wodę ( nie mówię o biologii). Po włożeniu w takich okolicznościach Purolite nie zauważyłem wzrostu klarowności..Ale w przypadku małej ilości złoża pewnie wpływ Purolite na klarowność jest..Ale ja bym tego nie uogólniał.

Opublikowano
30 minut temu, AndrzejWalb napisał:

Taka nasunęła mi się teraz refleksja czytając o klarowności wody uzyskanej za pomocą Purolite :  też używam od niedawna Purolite  i osobiście nie zauważyłem wzrostu klarowności w związku z używaniem Purolite .

Też ostatnio nabyłem z ciekawości purolite i szczerze powiem, zbija NO3 fantastycznie ale "klaruje" wodę na podobnej zasadzie co purigen, czyli usuwa zażółcenie. Może jak pisze Andrzej, u osób ze "słabą" filtracją mechaniczną (mętnawa woda) wrażenie jest większe. Purolite działa w takim przypadku jak dodatkowa spora i bardzo gęsta gąbka ;) .

Opublikowano

To nie temat o purolite ale używam go od 2 tygodniu. Różnica w klarownosci wody zauważalna natychmiast.
A wydawało mi się że mam klarowna przed użyciem purolite.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.