Skocz do zawartości

Ocena obecnych parmetrów wody przy starcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skoro działało od lat i zadziałało u mnie jak i wielu innych osób to chyba sformułowanie "zła metoda" jest trochę na wyrost... Złe to może być wychowanie, ale jeśli coś jest skuteczne (a jest!) to może być co najwyżej nie pasującą lub mniej skuteczną od innych... Jakieś jednak wartości ta woda musi mieć skoro działa, ale to nie jest wątek na dyskusję o tym.

Opublikowano
3 minuty temu, MatiK napisał:

Skoro działało od lat i zadziałało u mnie jak i wielu innych osób to chyba sformułowanie "zła metoda" jest trochę na wyrost..., ale jeśli coś jest skuteczne (a jest!) to może być co najwyżej nie pasującą lub mniej skuteczną od innych... Jakieś jednak wartości ta woda musi mieć skoro działa, ale to nie jest wątek na dyskusję o tym.

A ja twierdzę że nigdy nie działało - stara woda ci przyniosła tylko patogen, NO3 , PO4 i syf  czyli g.. rybie.

Sam napisałeś że jednak wlałeś tam bakterie nitryfikacyjne i ja twierdzę że to tylko one zadziałały.

Robiłem na ten temat próby i opisałem na forum tylko nie pomnę w którym temacie.

Do czystego odkażonego kotnika nalałem z 40l starej wody z 2 letniego baniaka z tropsami bez piasku, bez ceramiki sama stara woda

i wlałem tam dawkę WA 1mg/l NH4 - oczywiście pompka mieszała wodę.

Stało to tydzień potem dwa i zupełnie nie ruszało a gdyby tam były bakterie nitryfikacyjne to po 2 dniach nie powinno być już amoniaku a po 4-5 już tylko powinien NO3 większy pozostać.

Powtórzyłem ten sam eksperyment z warstwą 1cm zgarniętego piasku ze starego baniaka i dałem wodę RO czyli na pewno bez niczego i tu po wlaniu WA reakcja była natychmiastowa.

po 6h już było NO2 ogromne a po dobie nie było wcale NH3 i po 3 dniach koniec przerobu cyklu nitryfikacji - tylko NO3 zostało.

możesz wierzyć lub nie ale możesz także sam powtórzyć eksperyment za który ręczę.

Wnioski same się nasuwają.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Nie mam zamiaru eksperymentować. Kiedyś nie było bakterii, ludzie tak robili i jakoś działało. Nie twierdzę oczywiście, że zupełnie nie masz racji, ale uważam, że jednak jakieś minimalne ilości w tej wodzie są. Natomiast nadal uważam, że sformułowanie "to jest zła metoda"! jest na wyrost, złe to jest mierzenie testami przy świetle innym niż dzienne bo daje złe wyniki, a ta metoda po prostu spowalnia proces dojrzewania akwarium, ale jako taki efekt daje :P I na tym skończę dyskusję bo to nie jest do tego miejsce.

Edytowane przez MatiK
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Coś tam na pewno Heniu przechodzi z wodą i jeśli mają pożywkę, a mają kupę syfu ze starej wody, to prędzej czy później biologia zasiedli taki baniak, lecz jest to metoda stara i moim zdaniem całkowicie bez sensu. Wlewanie prawie że jałowego syfu ze starego baniaka. Skoro wiemy że dobre bakterie są osiadłe i raczej w wodzie ich za wiele nie ma.

Opublikowano

Witam ponownie,

A wiec 11stego dodałem polecany środek przez Deccorativo Quick Start według dawki podanej przez producenta i o to wyniki:

test wody 14stego , wyniki praktycznie bez zmian ,

Nastepny test 15stego :

PH 7,7

KH 7

GH 6

NH4 0,05

NO2 0,6 ( blisko )

NO3 5

Testy z dzisiaj 17-11

PH , GH , KH bez zmian,

NH4 0

NO2 0

NO3 5 ( zaczynam wątpić w wiarygodność tego testu NO3 czy jest OK? ) Ciężko dopasować mi kolor do szablonu, jednak według mnie i mojej żony to coś pomiędzy 5-10 jednak kolor nie daje jednoznacznej wartości. IMG_5540.JPGIMG_5541.JPG

Proszę o opinie.

Pozdrawiam.

 

 

Opublikowano

Czy robisz te testy przy świetle dziennym, czy przy sztucznym oświetleniu? Stosujesz się dokładnie do instrukcji testu na NO3? Jaka jest seria tego testu i do kiedy jest ważny? Jeśli NO2 spadło to NO3 musiało skoczyć do góry...

Opublikowano (edytowane)

Zawsze przy świetle dziennym , sprawdzałem też ważność testów bo nawet tu na forum była dyskusja nt wadliwej serii tego właśnie testu i u mnie jest wszystko ok.

jaka powinna być prawidłowa wartość NO3 przy moim "stadium" akwarium ? 

Oczywiście testy robię według instrukcji..

IMG_5542.JPGIMG_5543.JPG

Wzżne 06.2018 według naklejki na walizce.

Edytowane przez pablo78
Opublikowano
8 minut temu, pablo78 napisał:

jaka powinna być prawidłowa wartość NO3 przy moim "stadium" akwarium ? 

No właśnie dlatego jest to zła metoda Mateuszu:D.

Mateusz odpowiedz - kolega ma dojrzały baniak czy nie ?

Jeśli jakaś metoda startu nie daje jednoznacznej odpowiedzi w wynikach NH3/NO2/NO3 to jest to zła metoda.

Oczywiście jak w poprzednim wieku nie mieliśmy testów na NH3 NO2 i NO3 to wtedy to była dobra metoda - czekałeś miesiąc i wpuszczałeś ryby ale świat idzie z postępem a woda jest coraz gorsza więc już wielu nawet 2 miesiące czekania nie dają dojrzałego baniaka.

Szczerze mówiąc już nie polecana metoda na siki dałaby wyrażną odpowiedz a tak nie wiadomo.

 

pablo - wpuszczaj ryby :Dtylko może nie pełną obsadę na raz.

 

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, pablo78 napisał:

jaka powinna być prawidłowa wartość NO3 przy moim "stadium" akwarium ? 

A tego to Ci nikt nie powie...

 

Moim zdaniem coś jest nie tak i nie wpuszczałbym jeszcze ryb bo po spadku NO2, NO3 musi pójść do góry, a nie zostać przy 0. A kolega po prostu troszkę namieszał na początku i potem dodał jakiś cudowny preparat z Twojego polecenia Heniu, co wcale nie znaczy, że metoda, którą mi wytykasz jest taka ZŁA. Ja takich problemów nie miałem i wszystko przebiegało książkowo, ale nie chce mi się już na ten temat dyskutować... A woda wcale nie jest co raz gorsza i taka zła jak piszesz. Świat idzie do przodu, ale to nie znaczy, że każdy musi chcieć startować akwarium w 3 dni na sztucznych przyspieszaczach. 

Edytowane przez MatiK
Opublikowano

Dzkuje wszystkim za porady ;)

Jeszcze szybkie 2 pytania:

1. Trochę zielonych glonów się pojawiło co z tym zrobić ?

2. Przed wpuszczeniem rybek będę musiał trochę wody dolać ( odparowało przez te kilka tygodni ) czy mogę dolać zwykła bez dodawania już żadnych dodatków bakterii ?

3. Jaka temperature utrzymywać w akwarium , teraz mam około 26.5 stopni ( pytam bo różnie czytałem , jedni że 28 inni piszą że spokojnie 24 wystarczy więc obrałem średnia 26 stopni)...upss to 3 pytania były .

11 minut temu, deccorativo napisał:

 

pablo - wpuszczaj ryby :Dtylko może nie pełną obsadę na raz.

 

Nie ukrywam że żona i córa się ucieszyły:D .. no i ja :biggrin:

Dzięki wszystkim

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.   Podmiana.pdf
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
    • Parametry wody to: NO2 - 0,25mg/l NO3 - 25mg/l Twardość całkowita  GH - 3dH - mam uzdatniacz Twardośc węglanowa KH - 20dH ph - 8,0 Cl2 Chlor - 0mg/l   Przed uzdataniaczem mam GH - około 6-7dH I myślę by przed podmiana przefiltrować bardziej pozbyc się azotynów najwyzej dodac do wody seachem cichlid lake salt + malawi buffor
    • A jakie masz parametry wody w kranie, że aż tyle tego szpeju potrzebujesz?
    • Pytanie zrobił bym zestaw składający się z : - 3x obudowa https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-kp10-14-p-138.html w pierwszej obudowie dał bym filtr do 1mikrona https://sklep.osmoza.pl/wklad-polipropylenowy-gw-ps1-10-p-1580.html w drugiej obudowie węgiel https://sklep.osmoza.pl/wklad-weglowy-blokowy-gw-bl-10-p-732.html w trzeciej obudowa na złoże https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-e-10c-p-1751.html + https://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html wszystko zepnę to https://sklep.osmoza.pl/stelaz-plastikowy-ptbt-1-p-2532.html by trzymało się kupy + złączki aby się wpiąć w kran lub słuchawkę, wodę będę nalewał do wiadra i z wiadra do akwa by nie ciągnąc mega dużo węża. Czy taka konfiguracja będzie okej czy wystarczy tylko węgiel + złoże A520e, wydaje mi się że lepiej wstępnie przefiltrować by nie zapychał się węgiel. Czy będzie okej??
    • Witajcie, po wielu latach czekania zaczynam bawić się w Malawi ,na początek trochę zdjęć. Akwarium kleił niezawodny Marcin Horosz akwaria pro ,szafka zaprzyjaźniony stolarz ,kamienie moje osobiste z ogrodu.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.