Skocz do zawartości

Ocena obecnych parmetrów wody przy starcie


gasperro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Dwa tygodnie temu założyłem zbiornik 192 litrów. Dziś zmierzyłem parametry wody testami kropelkowymi JBL, wyniki są następujące:

pH 7,6

KH 8*d

GH 13*d

NO2 0,2

NO3 15/10


Odnośnie do NO3 mam pytanie, ponieważ na skali do sprawdzania parametrów są podane dwie wartości, natomiast nie wiem, z której korzystać, ponieważ jestem początkującym akwarystą ;( (zdjęcie skali poniżej).

Proszę o poradę, jak oceniacie obecne parametry wody i czy coś na tym etapie powinienem zrobić, aby je polepszyć? :)


Dziękuję za pomoc.

post-16934-14695727317731_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość odczytujesz ze środkowego paska.

Jeśli chodzi o parametry to żeby je polepszyć musisz spokojnie czekać:)

Pojawiło się NO3 (chyba, że masz w kranówie), ale NO2 jeszcze nie spadło, więc jeszcze "chwilę" i będzie git.

Potem tylko podmiana i można zarybiać (mam nadzieję, że nie zarybione w tej chwili, tylko czekasz aż dojrzeje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieję, że nie zarybione w tej chwili, tylko czekasz aż dojrzeje).


@timi czekam, czekam cierpliwie i powiem szczerze, że nie mogę się doczekać, aż pojawią się rybcie :)

ps: za chwilę sprawdzę NO3 w kranówce i podam parametry :)

-- dołączony post:

W wodzie kranowej NO3 jest takie samo....:???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób startowałeś? W oparciu na WA deccorativo czy wlałeś tylko wodę i czekasz ?

Jeśli NO3 jest takie same w akwa i kranówie a NO2 = 0,2 tzn, że pojawiło się NO2 i teraz powoli będzie spadać a NO3 rosnąć. Henryk pewnie napisze Ci szczegółowiej jeśli jest taka potrzeba, ale już widzę, że będziesz miał "dylemat" z takim dość wysokim NO3 w kranówie.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach