Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przekarmić ryby to mogła, niestety, jego córka. Np. podzielić się z nimi chrupkami czy czymś.

Co do zatrucia - chyba tam był cały czas węgiel z tego co pamiętam. On powinien większość szkodliwych rzeczy wyłapać.


Wysłane z telefonu

Opublikowano
chyba bym też nie zapomniał o urynie 800 ml...a co w niej ?


Ja też bym najprędzej szukał tutaj przyczyny. W moczu możesz mieć bakterie lub grzyby, które są dla Ciebie obojętne a już dla pyśków nie. Prędzej oddałbym mocz do badania.


Ja jestem absolutnym przeciwnikiem laniu moczu do akwarium.


Co do filmu to wystarczy spowodować załamanie tafli wody lub jak Stan pisze włączyć na chwilę bąbelki. Po jednym dniu problem zaniknie.

Opublikowano

Olo czy twój zbiornik jest przykryty? Czy jeżeli jest odkryty stoi daleko od kuchni? Film na powierzchni często bierze się z tego co osiada na tafli wody z powietrza np. tłuszcze i kurz.

Ja jednak śmierci ryb doszukiwał bym się gdzie indziej niż bakterie czy pasożyty.

Ale to tylko moje domniemania prześwietlone akwarium,stres,złe/inne warunki i te początkowe skoki NO2.

Opublikowano

Hmm bardzo ciężko jest się wypowiedzieć ze względu na brak fotografii zarówno zbiornika jak i ryb brak jakichkolwiek danych np. dotyczących wody.Brak też informacji o przeprowadzonej aklimatyzacji ryb przy tym rodzaju filtracji i dużej ilości roślin ciężko mi to sobie wyobrazić. Sam nie wiem możemy pisać tylko o domniemaniach szkoda...

Opublikowano

Ja widziałem na fotach i ryby i samo szkło i martwe ryby i znam podstawowe parametry wody i nadal nie wiem co jest przyczyną. Zły start na pewno miał wpływ ale co zabija nie mam pojęcia, bo woda obecnie jest już OK a nowe ryby też trafiło ... oczywiście woda badana w zakresie podstawowych danych ... mierzonych przez wszystkich.

Opublikowano
nadal nie wiem co jest przyczyną.


Czy to mocz, czy ślimaki to już nie ważne, przyczyna w tym momencie to sprawa drugorzędna. Najważniejsze jest to, co w tej wodzie nadal siedzi. Jeśli to są jakieś związki chemiczne (po "dokarmianiu" córki), to może być gorzej. Jeśli to jakieś bakterie (ten film może o tym świadczyć), to myślę, że można to jakoś zwalczyć.

Zaproponowałem ten preparat Microbe-Lift, gdyż ma duży zakres działania i nie ma wpływu na dalsze, lub równoległe działania, ani na akwarium. Może zadziała na te bakterie. Na pewno nie zaszkodzi i nie zablokuje innych działań. Nie ma co dywagować, trzeba działać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.