Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja też sprzęt już mam , teraz biorę się za kompletowanie reszty.


PS: panowie skoro doszliście już jak zrobić ładny świt i zmierzch to może podzielicie się tą wiedzą z resztą :)





Też jestem za tym by się ktoś podzielił ustawieniami RGB zmierzchu i świtu :P



Sterownik dotarł, co do obudowy to podzielam zdanie kolegów faktycznie nadruk trochę szpeci oraz sposób przyłączenia jest oporny (może wystarczyło by nawiercić dziurki na obudowie by można było przez nie włożyć śrubokręt by nie rozkręcać pudła za każdym razem jak chcemy coś pepiąć), USB lata jak nie wiem co dobrze by było żebyś je usztywnił (choćby klej na ciepło nie uszkodzi układu a zapewni stabilność).


Do płytki dołącz (jeśli to prawnie możliwe) framework 4.5 bo bez niego nie rusza a link nie działa (nie każdy chce się łączyć z Microsoftem)



Sam sterownik od strony programowej rewelacji jak tylko uda mi się wysępić jakiś plan miesięczny na RGB to zaraz podłącze :eek:


Ps. ogólnie kawał dobrej roboty, jeszcze kilka poprawek i masz super sprzęcik pomiataj tylko o aktualizacjach dla starych klientów :P

Opublikowano

Witam,


W ramach opanowywania chaosu, który zapanował wokół mnie i sterownika ( :) ) założyłem forum na którym można podyskutować czy zgłosić uwagi:


http://forum.palabras.pl


Ten wątek, który miał początkowo służyć do znalezienia testerów, tak bardzo się rozrósł, że już w zasadzie nie wiadomo o czym jest. Poz tym zaczyna się powoli robić z tego targ, więc wolałbym uniknąć posądzeń o dorabianie się kosztem forum. W każdym razie postaram się o Was pamiętać i podrzucić co jakiś czas atrakcyjną promocję (mam nadzieję, że mnie administratorzy za to nie zlinczują? może jakoś to uzgodnimy?).


W tym wątku jest mnóstwo ciekawych uwag, które wezmę pod uwagę, gdy będę robił kolejną wersję sterownika, ale chyba pora zakończyć go.


W każdym razie jeżeli chcecie mnie o coś podpytać czy zgłosić uwagi, to zapraszam na moje forum. Nie znaczy to, że zniknę z forum Klubu Malawi. Oczywiście każdy ma prawo do własnych wyborów i jeżeli wolicie np. wymieniać się plikami ustawień na tym forum, to mi nic do tego :) będę się tylko cieszył, że mogłem pomóc ludziom, którzy mają taką samą pasję jak ja.



Praktycznie wszystkie zamówione sztuki już wysłałem. Zostały 2 sztuki. Jedna już zadeklarowana wpłata i powinna pójść jutro. Czekam też na kontakt od jednego z użytkowników, który się zadeklarował, ale nie odezwał do tej pory.


Na tym proponuję zakończyć ten wątek.

Opublikowano

Czy nie myślałeś żeby skonstruować sterownik do sterowania (założmy w miarę płynnego) cyrkulatorów 12V AC?

Przyznam, że kupiłem sobie cyrkulator Hydor koralia 12V ale nie wiedziałem, że jest sterowany częstotliwością (tak sądzę) i nici z podłączenie do chiniolka ;)

Wydaje się, że jakby udało zbudować się coś funkcjonalnego powiedzmy do 300zł (lub jaka by była cena?) i np z 3 lub 4 kanałami i max obciążeniem powiedzmy 30 W to byłoby zainteresowanie wśród morszczaków, no i oczywiście ja zostałbym klientem :)


tutaj jakies informacje ale pewnie dla Ciebie to żadne tajemnice:

http://www.thereeftank.com/forums/f76/diy-wavemaker-38943.html

http://nano-reef.pl/topic/17336-hydor-koralia-wavemaker-controller/

Opublikowano

Z tego wątku na polskim forum wynika, że sterowanie jest 12V PWM, więc z moim sterownikiem powinno działać. Trzeba by tylko zmienić oprogramowanie żeby było jakieś falowanie.


Proponuję założyć nowy wątek i tam kontynuować dyskusję.


Mam też nadzieję że powstanie nowy wątek z opiniami użytkowników, bo jak na razie nie mam czym się pochwalić. ;-)

Opublikowano

No ja czekam na aktualizację :P


A poważnie to wszystko śmiga, mam tylko pytanie do użytkowników taśm led RGB a mianowicie pisze mi na taśmie 72W a na liczniku za sterownikiem pokazuje mi 42W wiec nie bardzo wiem co jest nie tak.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam.

12 stron, trochę poczytałem ale może przeoczyłem.

Pytanie techniczne.

Sterownik steruje napięciem PWM, tak?

Czy jak podłącze 24V i ustawię 50% to będzie na wyjściu 12V?

Bo chciałbym podłączyć szereg diod z prostym driverem LM317.

Do 24V podłączam szereg z 6 diod.

I nasuwa się pytanie o płynne regulowanie, gdyż 6 diod w szeregu zaczyna świecić przy około 12-15V no i byłoby to powiedzmy kilka % jasności ale około 50% zasilania....

Da się to jakoś ogarnąć?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.