Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozumiem. Czyli większa ilość złoża to rzadsza regeneracja, bo myślałem, że ilość żywicy dobiera się do pojemności netto wody? Czy przypadkiem zawór nie powinien być na wyjściu bloku, żeby było większe ciśnienie?

Opublikowano
3 godziny temu, led4grow napisał:

Rozumiem. Czyli większa ilość złoża to rzadsza regeneracja, bo myślałem, że ilość żywicy dobiera się do pojemności netto wody? Czy przypadkiem zawór nie powinien być na wyjściu bloku, żeby było większe ciśnienie?

Wydaję m się że przez podniesione ciśnienie miałem nieszczelność na uszczelce, i raz na próbach podniósł  mi się korek.  

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Witam.

Pytanie do tych co mają blok złoża w rurze kanalizacyjnej położonej na wzmocnieniu akwarium.

Ja u siebie zrobiłem taki blok na rurze fi 75 długość 32cm jednak po wciśnięciu gąbek w kapsle rury 2cm i wsypaniu 1l. złoża w rurze pozostało jeszcze z 5cm luzu.

Podłączyłem to wszytko pod pompę wylot dałem cienkim wężykiem akwariowym i musze stwierdzić, że złoże nie za bardzo chcę działać. Przepływ raczej poprawny zastanawiam się czy może nie skrócić tej rury o 5cm aby złoże było bardziej ściśnięte. Bo wydaje mi się, że woda omija złoże ?

Opublikowano

No pewno że omija jak rura leży poziomo, a jest luz na złożu - mozesz uciąć rurę ale najprościej

Od strony pompy napchaj 5cm waty to dodatkową filtrację będziesz miał i złoże syfem wolniej będzie zachodzić

Opublikowano

Coś jest nie tak z moim blokiem na purolite złoże mam jak wcześniej pisałem w rurze fi 75 poziomo na wzmocnieniu w ilości 1litra. Purolite jest w rurze ściśnięty więc nie ma możliwości aby woda go omijała. wypływ jakieś 15l/h przejrzystość bdb. a mimo to w baniaku NO3 20 ze złoża wychodzi też 20. Co prawda złoża jak wielu z Was nie formowałem - zastanawiam się czy ma to wpływ na jego działanie ?. Czy ktoś tak miał, że przed formowaniem złoże nie działało?. Testy robiłem zoolekiem jednak zoolek u mnie działa bo na wodzie zdemineralizowanej pokazuje 0, a gdy zmieszam do testu pół na pół z nią wodę z akwarium to pokazuje 10 więc to nie wina testu

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy któs tak miał ale producent dla ludzi wymaga formowania wstępnego z jakiegoś sobie tylko znanego powodu i tym się nie chwali co w tym dziewiczym złożu szkodliwego dla ludzi. Wiem że gdyby czegoś takie nie formowane złoże nie wydzielało to by nie wymagali. Ja tam za każdym razem przy formowaaniu wstępnym czuję silny bardzo dziwny zapach ze złoża a solanka robi się dziwnie inna - więcej nie wiem.

Podaj pH w baniaku ale testem kropelkowym z zakresu 7,4-9

podaj poziom siarczanów w kranówie

podaj od kiedy ten blok siedzi w baniaku i pracuje i ile miałeś NO3 przed uruchomieniem bloku..

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano (edytowane)

Ph wody 7.8 mierzony zoolekiem. Blok siedzi od niedzieli w wodzie No 3 poczatkowe pokazywał między 20-50. Siarczanow w wodzie nie wiem ile jest-woda z własnej studni dodana jedynie soda bo wyjściowe ph 6.8. Jutro będę regenerował złoże kupiłem sól do zmywarek - może pomoże

Edytowane przez jaras
Opublikowano

Kolego radzę zacząć od zakupu wiarygodnych testów kropelkowych .np  Salifert NO3 .i pH  oraz  NO2 JBL

Test Zooleka na azotany nie jest wiarygodny, a jaką masz pewność że jak pokazuje 20ppm to na prawdę nie jest 5ppm i blok działa doskonale???:D to że  proporcjonalnie zmienia wynik po zmieszaniu dwu różnych NO3 które sam zmierzył nie znaczy że jest OK.

Wiem tylko że kranówę wodociągową czasami mierzy dobrze natomiast wodę ze studni lub baniaka to już nie koniecznie prawdziwie - dużo zależy od poziomów jonu amonu i azotynów jakie tam są. Mało prawdopodobne też jest by k. Bydgoszczy woda w studni była o pH 6,8 - to nie są góry i czysta deszczówka.  Kup test KH JBLa  i zmierz wodę ze studni to ci podam ile ma pH.- albo kolega G szybciej zdąży.

Ta studnia z jakiej głębokości wodę czerpie?

 

 

Opublikowano

Test na PH mam zooleka kropelkowy i nie sądzę aby kłamał , studnia tzn. rura wbita w ziemię jest na głębokość 18metrów. Może masz rację z tym testem na azotyny kupię JBL i wtedy pomierzę

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.