Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy forumowicze rozumiem, że rura o fi110 jest dobrym wyborem, tylko pompa napędzająca musi być wystarczająca? Nikt nie próbował wpakować tej żywicy w coś ala pończochę a dopiero później w korpus/rurę czy coś podobnego? Tak ułożyć by nie było zbite ale woda spokojnie przechodziła przez wszystko, chyba regeneracja byłą by łatwiejsza :D?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Moje dzisiejsze NO3 to 7,ale z bloku wylatuje 15,coś nie halo.Przed blokiem mam filtr z adsorberem fosforanów,który tam siedzi już 2,5 miesiąca,czyżby tam się odbywała produkcja azotanów ? Blok regenerowałem 16 lipca.

Opublikowano

Marku toż ty morski a nie posłuchałeś jak radziłem ci "atrament"  nie miałbyś dzisiejszych dylematów. :)

Ile g.. w tym absorberze fosforanów przez 2,5 miecha się ukryło trudno dociec ale Purolite działa na jednym poziomie zależnym od pH wody aż do zapchania więc jak w baniaku NO3 -7ppm a z bloku wylata 15ppm to znak że się zapełnił. Pytanie dlaczego tak szybko to już inna bajka:e_geek: i tylko ty możesz sobie odpowiedzieć.

Opublikowano (edytowane)

Atrament stosowałem,w morskim jednak nie zbijał do zera i był zalecany powyżej 20mg/l.Ja mam PO4-0,05 więc malutko.W okresie jego działania raz go chyba płukałem,ale dziś go chyba wymienię.Czy blok może oddawać azotany ? Odpiąłem teraz ten filtr,dam czas na przepłukanie się bloku Purolite i sprawdzę jeszcze raz poziom NO3.Teraz zbadałem PO4 i mam poziom 0,04 więc teoretycznie zmiana nie jest potrzebna.

Filtr z Phosphate Minus jest OK,z bloku purolite wylatuje wylatuje więcej niż wlatuje,czyli blok oddaje ?

Edytowane przez inmar
Opublikowano (edytowane)

Cośtam Marku pokręciłeś z przecinkiem w tym PO4 pow 20ppm:D to chyba poziom tak w Malawi jak i morskich nie do akceptacji.

Atrament stosujemy w tych mniejszych dawkach do osiągnięcia prawdziwego poziomu PO4 =0,2ppm ( nie ma poziomu =zero zawsze coś tam jest fosforanów) przypominam że test JBLa kłamie i dla niego test musi pokazać PO4 = 0,05ppm wtedy jest na prawdę 0,15-0,2ppm jaki jest górny poziom fosforanów by stosować atrament to nie wiem ale i producent chyba nie określa. Przestrzega tylko przed przedawkowaniem.

Z mojego doświadczenia wiem a stsouję stale od dawna że atrament nie usuwa ze zbiornika fosforu tylko wytrąca PO4 do innych nie rozpuszczalnych w wodzie związków fosforu - dlatego korzystają  z tego rośliny i zapewne bakterie, glony ,grzyby. Dopiero jak wyrwę kubeł valisnerii i podaruję Plezi to wiem że wywaliłem ten fosfór z baniaka:biggrin: i tak co kilka miesięcy od dawna i bez PhosphateMinus.

Z moich doświadczeń wiem że blok może oddawać NO3 czyli na wylocie jest więcej niż na wlocie i w całym akwarium. Tak się dzieje w dwu przypadkach.

1/ gdy podniesiemy pH wody wtedy blok ustawia się na wyższy poziom adsorbcji np z 7ppm na 10ppm i szybko oddaje zgromadzony azotan czyli tę różnicę miedzy 7 a 10ppm

2/ gdy zrobimy dużą podmianę wody o niskim poziomie azotanów i w baniaku jest niższy poziom niż wynikało to z dotychczasowej pracy bloku . Czyli gdy pracował na poziomie 7ppm a zrobiłeś wodę o poziomie 5ppm.

Nie znam wpływu tego preparatu Phosphate Minus który stosujesz na pracę bloku więc nic nie podpowiem. Myślę że jak pracował 2,5 miesiąca to dawno się zapchał fosforanami i jest do wywalenia.

 

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano

Racja,zamiast ppm wpisałem mg/l i 0,20 miało być,tutaj jest opis http://erybka.pl/product-pol-1274-Microbe-Lift-Phosphate-Remover-473-ml.html

Zaraz zabieram się za regenerację.Wkład na fosforany powinno się wymienić jeśli zacznie rosnąć poziom fosforanów a mi nawet spadło od poprzedniego pomiaru z 0,5 na 0,4 choć to może być granica błędu pomiarowego.Pomiary wykonuję dużą Hanną.W morskim dążyliśmy do 0,00.Na razie mam 5kg adsorbera fosforanów a jak się skończy kiedyś to spróbuję z atramentem.

 

Opublikowano
Dnia 16.07.2016 o 13:54, daniel1022 napisał:

Taka sól tabletkowa mogę użyć? Bo w pracy mamy worki po 25kg

Z tego co mi wiadomo to tak.Tylko musisz to czymś roztłuc,bo inaczej rozpuszczanie tych tabletek zajmuje trochę czasu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dnia 16.07.2016 o 21:57, Jargos napisał:

Andrzeju właśnie oto chodzi, że korpus jest zamocowany odwrotnie do kierunku przepływu i puszka nie spełni swojego zadania. Myślałem, że ktoś już to przetestował, ale chyba będę pierwszy. stan w swoim filmie ma właśnie w puszce, ale korpus zamocowany jest zgodnie z kierunkiem przepływu.

Odwrotnie  jak dasz plus puszkę zasypową też będzie działać ( a nawet jakiś czas temu rozmyslałem nad tym i nie wiem czy czasami nie będzie nawet lepiej) bo jest nadal zachowana zasada wolnego przepływu przez złoże purolite.

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Myślę , że @Bartek_DeBartkowi chodziło o ich agresję. Miałem stado Demasoni w akwa700 litrowym z dwoma czy też trzema gatunkami.  Były spokojne to znaczy nie agresywne wobec innych ryb. Jedne z piękniejszych ryb w moim akwarium. To , że były spokojne to miało na to wpływ kilka czynników: wielkość akwarium , reszta obsady , aranżacja. Pewnie o to chodziło Bartkowi , że jak będzie je miał  "mało doświadczony " akwarysta z naszym biotopem to mogą być problemy gdy nie dochowa wspomnianych warunków. Ale jeżeli będzie je miał jednogatunkowo ( to jest moje zdanie ) to da spokojnie rade. Ktoś powyżej napisał , że są delikatne. Z tym akurat się nie zgodzę ale każdy może mieć i ma swoje obserwacje. Dodam tylko , że w ówczesnym składzie była to najczęściej i bez kontroli rozmnażająca się ryba. Bartku..sorry , że wystąpiłem w charakterze Twojego mecenasa  . Pozwoliłem sobie wrzucić zdjęcie jednego z osobników Dmasoni z mojego akwarium:    
    • @ironcladKrótka odpowiedź. Nie zachwieje na tyle aby coś stało się rybom.  Biologie już masz w jednej Ikoli.  Możesz dodać ampułkę  lub dwie prodibio biodigest. Kupisz u Michała ( w Trzmielu).
    • @jarasdzięki za informacje w takim razie wyleczę się z mdok, a zrobię mbunarium oparte na 1 gatunku z non mbuny czyli: 1) Protomelas steveni taiwan reef  2) Pseudotropheus acei luwala lub itungi jakaś większa grupa  3) Metriaclima fainzilberi maison reef  4) Maingano lub perlmutt lub rdzawy
    • Moi mili potrzebuję porady krótkiej i treściwej na  niżej zamieszczony temat do rzeczy. Mam obecnie 2 kubły Sunsun 304 i ikola 600maxx chcę zastąpić sunsun drugą Ikola drugą ikole już mam w domu i teraz sunsun ma być oddany kumplowi ale zażyczył sobie cały z wkładem filtr pracuje już ponad miesiąc jeden i drugi pytanie czy jak pójdę na skróty do drugiej ikoli włożę nową ceramikę,matrix i purigen mocno to zachwieje biologią w akwarium akcja ma być szybka, dlaczego chcę wymienić Ikola ciągnie 17W czyli 2 zużyją tyle co jeden sunsun on tacha 34 Warty i tylko dlatego chcę wymienić sam filtr jest ok pompuje zdrowo i po miesiącu zrobił się znośny w zamkniętej szawce można spać przy nim dzięki za pomoc 
    • @Bartek_De dawaj tutaj swoją opinię odnośnie Chindongo Demasoni  W sensie dlaczego wg Ciebie nie jest polecany dla osób rozpoczynających przygodę z Malawi? Może powstanie w tym wątku jakaś lista gatunków, na które początkujący Malawiści powinni zwrócić uwagę  
    • Cześć wszystkim   Inny wątek na forum zachęcił mnie do rozpoczęcia tego tematu. Utarło się, że pewne gatunki malawijskich pielęgnic nie są polecane dla początkujących malawistów. Ciekawi mnie skąd taka opinia się wzięła i czym jest spowodowana. Zakładam, że jeśli ktoś rozpoczyna dopiero przygodę z akwarystyką jako taką i na pierwszy baniak wybrał właśnie biotop jeziora Malawi, to niektóre gatunki mogą być problematyczne. Mam na myśli bardziej bezmyślne łączenie niektórych gatunków z innymi czy to pod kątem diety, czy zachowania. Czy natomiast jakiś gatunek może być nie polecany dla osoby, która ma już jakąś świadomość akwarysty i wie co to jest cykl azotowy, wie że do zbiornika 100l nie wpuszcza się dużych ryb albo dużo ryb, poczytał trochę o wymaganiach poszczególnych gatunków ale wcześniej nie miał do czynienia akurat z biotopem Malawi? @Bartek_De nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku, a pomyślałem, że może wyjdzie z tego ciekawa dyskusja  
    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.