Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pytanie. Jaki wymiar kaseciak polecacie do akwarium o wym.: 70x45x30h?

Sercem kaseciaka będzie pompa wielofunkcyjna:

Dane techniczne:
- napięcie 220-240V / 50Hz
- Moc: 18W
- Maksymalna wydajność: 1400l/h
- Wysokość słupa wody do 1,7 metra
- Waga: 0,61kg

Jakieś sugestie? Będzie to pierwsza rzecz DIY jaką wykonam :D

Opublikowano

Oczywiście, ze nie. To jest wlasnie taki bankak zeby sie na nim nauczyć pare rzeczy a mam drugi 540l i tam tez bym chciał kaseciaka zrobić. Jak najmniejszy czyli? 30x10x20h?

Opublikowano
Dnia 24.11.2016 o 18:31, suricade napisał:

W wymiarach musisz uwzględnić wielkość pompy i zaplanować jak największą powierzchnię gąbki.

Podpowiedz coś konkretnego, planuję wstawić pierwszy kaseciak do akwariu około 1100 litrów, wymiary 270x60x70. Myślałem o wymiarach filtra około 60-70 x 12 x maksymalną wysokość jaka będzie możliwa czyli około 60-65 cm, chcę go umieścić na tylnej ściance na środku., dwa wloty z obu stron, skimmer., pompa jebao dct6000.

 

Co o tym wszystkim sądzicie?

Opublikowano

Nie no nie żartuj, po co Ci skrzynka na pół akwarium, dwa wloty też chyba nie potrzebne.
Ja bym to widział w ten sposób, że dajesz kaseciak na któryś bok, normalny bez udziwnień, na przykład taki jak mój:

27640296491_99ec100f2e_h.jpg

Ewentualnie możesz go spłaszczyć do tylnej ściany, do niego wejdzie 3 litry lawy wulkanicznej i to będzie w sam raz na ogarnięcie biologii. 

Twoje akwarium będzie bardzo długie więc potrzebne będą dwa falowniki, tego chyba nie przeskoczysz... jeden przy kaseciaku kierujący wodę w górę i w stronę pleców a drugi po przeciwległej stronie kierujący wodę prostopadle wzdłuż przedniej szyby.

Wylot z pompy powinien wspomagać któryś z falowników, czyli wyprowadzony do połowy baniaka i zawrócony przy przedniej szybie.

W wątku o wielkości otworów zasysowych opisuję jak to u mnie działa, akwarium 666.7l więc maluszek w porównaniu z Twoim projektem, ale zasada jest niezmienna, wprowadzić wodę w ruch i śmieci mają kończyć podróż przy zasysach, najłatwiej uzyskać przy jednym z boków.

Kurczę, będziesz chyba pierwszym kaseciarzem 1000+l :) chyba, że coś mi gdzieś umknęło ;)

Opublikowano

Umknęło Rafale umknęło:D znam już kilka szkiełek powyżej 1000l z kasetą.

Wszystko pięknie piszesz pod pompę 4000l/h a kolega chce 6000l/h i w tak wielkim baniaku słuszna decyzja.

Możliwe że wystarczy te 6000l/h z pompy + jeden falownik RW15 jak kolega za wiele gruzu nie wrzuci.

Robiłem próby z pompami 5500l/h i jvp102 oceniony na pow 4000l/h i tu IMHO raczej już tylko wersje turbo-kaseciaków.

Po prostu woda tak zap... że gąbka musi być wielka ( to akurat dobrze ) a okno wlotowe wody ok 30cm2   jeśli już wersja standard kasety czyli przegroda wsuwana to okno dolne na pewno wysokości nie 5cm a 10-15cm i za oknem złoże w odstępie 1-2cm od przegrody.

Nie wiem czy ci Piotr mówił jak wypadły jego próby z tą moją kupioną Grech CTP4800 która faktycznie daje na wylocie 5500l/h.

wyssało mu całą wodę z kaseciaka. :D.

Do takich pomp po 6000l/h to cała konstrukcja kasety musi być dostosowana od wlotów aż po wielkość komory pompy.

Kaki mogę ci tą pompę Grech 4800 - sprawdzone 34W sprzedać za 180zł - też ma regulację tyle że ręczną a nie elektroniczną.

Wadą kaseciaka o której dopiero teraz piszemy jest to że stanowi pudło rezonansowe dla każdej pompy bez wyjątku.

Nawet taki Hydor Pico1200 jest słyszalny jak ucho przyłożyć do akwarium.

Wszystkie pompy w dużej przestrzeni wody są ciche a włożone do kasety są słyszalne.

Te pompy DC w postaci świstu a te AC w postaci buczenia.  Nawet ten falownik jvp102 w kasecie buczy a w toni mój jest nie słyszalny.

Przy okazji ci którym falowniki buczą muszą je odsunąć od ścian , tła tak by bok falownika nie był blisko przeszkody.

Dziwne ale tył i przód falownika blisko przeszkody nie powoduje buczenia - falownik buczy tylko bokami.

Podobnie jest z pompami AC , co zrobić z DC nie wiem bo tak drogich pomp jeszcze nie mam.

Opublikowano
Godzinę temu, deccorativo napisał:

Podobnie jest z pompami AC , co zrobić z DC nie wiem bo tak drogich pomp jeszcze nie mam.

Czekałem Henryku na Twoją wypowiedź mając nadzieję że nas zaskoczysz jakaś nową konstrukcją bez efektu pudła rezonansowego :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.