Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kazda z led ma 1 W, wiec 21 led białych zimnych + 6 niebieskich daje 27 W (ładowarka 50W)

Jedna dioda 250 lm/W i są od 50 razy jaśniejsze niż standardowe diody LED.

Tyle wiem. Po wyłączeniu świateł w domu, w pokoju robi sie dzien. A co do gwarancji?

Nie ma gwarancji. Za lekko ponad 100 zł i jako DIY ma, słowo twórcy listwy, ze gdyby cos sie zepsuło, to wymieni, ale on mieszka ode mnie szmat drogi, wiec jak cos sie zepsuje, to sam sobie lede wymienię. Koszt jednej to 7,50 PLN :)

Opublikowano

Powiedz co to są za ledy, 250lm z W, nie chcę mi się wierzyć.

Przy tej cenie to raczej china led więc 50-70lm z W to bym może uwierzył.

Wrzuć może fotki jak to świeci, ale najważniejsze to by podobało się Tobie;)

Opublikowano

Jak pisałem, jestem w elektryce amatorem. Zapraszam dyskusji twórcy listwy, w ktorej dowiesz sie wszystkiego.

http://www.discusforum.pl/jak-robilem-akwarium-cz9-oswietlenie-led-vt7889.htm

Ja potrzebowałem tej jednej listwy, bo robie druga RGB oparta o tasmy led wysokiej jakosci 5060 oraz moduły rgb Samsunga 5060 super light. Razem uzyskam zestaw dający mi oczekiwane parametry światła na ktorych mi zależało (dobre swiatlo, ale nie za mocne, za to wybarwiajace i dające efekt bystrzenia światła w tafli wody). Dodatkowo robie nietypowe swiatlo nocne. Wszystko znajdziecie w artykule i zachęcam do obejrzenia tam dzieł Andrzeja.

Facet jest sumienny, jego listwy cieszą sie spora popularnością. Ja jestem bardzo zadowolony.

-- dołączony post:

A co do mocy led polecam ten artykuł.

http://www.cyfronika.com.pl/diodyleddd.htm

-- dołączony post:

Jak tylko oswietle akwarium, zaprezentuje fotki :)

Gość pemergency
Opublikowano
Jak pisałem, jestem w elektryce amatorem. Zapraszam dyskusji twórcy listwy, w ktorej dowiesz sie wszystkiego.

http://www.discusforum.pl/jak-robilem-akwarium-cz9-oswietlenie-led-vt7889.htm

Ja potrzebowałem tej jednej listwy, bo robie druga RGB oparta o tasmy led wysokiej jakosci 5060 oraz moduły rgb Samsunga 5060 super light. Razem uzyskam zestaw dający mi oczekiwane parametry światła na ktorych mi zależało (dobre swiatlo, ale nie za mocne, za to wybarwiajace i dające efekt bystrzenia światła w tafli wody). Dodatkowo robie nietypowe swiatlo nocne. Wszystko znajdziecie w artykule i zachęcam do obejrzenia tam dzieł Andrzeja.

Facet jest sumienny, jego listwy cieszą sie spora popularnością. Ja jestem bardzo zadowolony.

-- dołączony post:

A co do mocy led polecam ten artykuł.

http://www.cyfronika.com.pl/diodyleddd.htm

-- dołączony post:

Jak tylko oswietle akwarium, zaprezentuje fotki :)



Przejrzałem ten artykuł i nie widzę tam diody led 1w i 250lm... ? coś chyba pokręciłeś kolego. Tak czy inaczej fajna belka, pozdrawiam

Opublikowano

Teraz ja sprawdziłem i to ja pokręciłam :) moje ledy maja z 1 W/20 lm = 540 lm z 1 listwy 140 cm. Patrzyłem nie na właściwe zestawienie.

Mea culpa. Juz zmeczony jestem i cos mi na mózg padło. 250 lm/w mozna uzyskac przy Diodach LED mocy 5W w obudowie STAR. sorry.

Efekt końcowy jest naprawde swietny. Nie da sie jednak tego pokazać inaczej niz w zbiorniku. Ale z tych kilku fotek widać sporo.

Gość pemergency
Opublikowano
Teraz ja sprawdziłem i to ja pokręciłam :) moje ledy maja z 1 W/20 lm = 540 lm z 1 listwy 140 cm. Patrzyłem nie na właściwe zestawienie.

Mea culpa. Juz zmeczony jestem i cos mi na mózg padło. 250 lm/w mozna uzyskac przy Diodach LED mocy 5W w obudowie STAR. sorry.

Efekt końcowy jest naprawde swietny. Nie da sie jednak tego pokazać inaczej niz w zbiorniku. Ale z tych kilku fotek widać sporo.



chętnie zobaczę jak to świeci w baniaku, czekam na fotkę :)

Opublikowano
Teraz ja sprawdziłem i to ja pokręciłam :) moje ledy maja z 1 W/20 lm = 540 lm z 1 listwy 140 cm. Patrzyłem nie na właściwe zestawienie.

Mea culpa. Juz zmeczony jestem i cos mi na mózg padło. 250 lm/w mozna uzyskac przy Diodach LED mocy 5W w obudowie STAR. sorry.

Efekt końcowy jest naprawde swietny. Nie da sie jednak tego pokazać inaczej niz w zbiorniku. Ale z tych kilku fotek widać sporo.




Widzę że dostrzegłeś błąd jaki napisałeś odnośnie wydajności z 1 W tej diody.:wink:

Dla porównania powiem Ci tylko, że z 1 diody cree 3 W można uzyskać 300Lm i więcej.

Jak możesz podaj cenę tej belki wraz z zasilaczem.:)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.