Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

niestety to nie wina światła ale kiepskiego filmiku nagranego komórką w ciemnym pomieszczeniu aby światło zewnętrzne nie odbijało sie od akwarium

Opublikowano

Przyszły 3 naświetlacze led 10W dziś instaluję je w pokrywie ciekawe jak bedzie wyglądał zbiornik po zmianie oświetlenia. Jeszcze tylko 2 dodatkowe wyłaczniki czasowe i ryby bedą usypiały spokojniej;)

Opublikowano

zbiornik z 3 naświetlaczami 10W niestety to nie takie światło jakie bym chciał mieć a może to tylko przyzwyczajenie tak wygląda zbiornik w oświetleniu z 3 naswietlaczami i jednym. Dodam że naświetlacze leżą bezpośrednio na szybach nakrywowych, nie grzeją się w ogóle od strony szybki, grzeją się od korpusu na razie testuję jak bardzo. Koszt każdego 29,90 + koszt kabla 3 metry + wtyczka


zfah.jpg


Uploaded with ImageShack.us



ak56.jpg


tak wyglada naświetlacz 10 W światło zimne


e33x.jpg


Uploaded with ImageShack.us


4b4r.jpg


Uploaded with ImageShack.us




korekta naświelacze po godzinie pracy grzeją sie od strony szybki nie bardzo ale jednak

Może 20W-owe były lepsze a może sie przyzwyczaję na pewno ryby mają inne kolory


udało mi sie zrobic lepsze zdjecia


bhn0.jpg


Uploaded with ImageShack.us


g567.jpg


Uploaded with ImageShack.us


imkc.jpg


Uploaded with ImageShack.us

  • Dziękuję 1
Opublikowano

to zaciemnione zdjęcie to przy włączonym jednym naświetlaczu właśnie siedziałem przed zbiornikiem i nawet zaczęło mi sie to podobać jutro podjadę i zakupie 3 wyłaczniki czasowe aby regulować zapalenie i zgaszenie każdego z 3 naświetlaczy osobno. Zostawię sobie świetlówki aby zapalały sie np na jakieś 2 godziny.


Naświetlacze na razie nie są przytwierdzone do pokrywy wiec mogę przesuwać je dowolnie nad całym zbiornikiem, na razie znajdują sie najbliżej jak się dało przedniej szyby akwarium



Obecnie na zmianę pracują 3 naświetlacze od 14 do 17 włączają się świetlówki od 17 do 20.30 później ponownie włączają się naświetlacze do 22.30 wyłączając się stopniowo co 15 minut. Cały czas kombinuję aby do naświetlaczy dodać barwę niebieską w postaci pasków led RGB w listwach aluminiowych ponieważ światło z naświetlaczy ma barwę która nie do końca mi odpowiada.


Będę wymieniał diody w naświetlaczach na inną temperaturę barwową 14000 K i 1000 lm obecna to 6500 i 700lm choc i tego nie jestem pewien moc ta sama 10 W


Zbiornik po wymianie samych diód 12000K i 1000 Lm z włączonym jednym naświetlaczem




zbiornik z wymienionymi 2 diodami po prawej po lewej została stara dioda o temp 4500 i 700 lm




nowe ledy przyszły czas na wymianę co do ilości swietlówek ja mam 2x58W wiec to dla mnie duży zysk.


yq75.jpg


Uploaded with ImageShack.us


zdjeta dioda stara obook widać opkakowanie pasty termoprzewodzacej która trzeba posmarować podstawe diody koszt na jedną diodę 1 zł


i996.jpg


Uploaded with ImageShack.us



wyglad zbiornika z 2 lampami z podmieniona dioda LED barwa 12000 K śwaiatło wpada w niebieski widać to po prawej czesci zbiornika na koncy po lewej stara dioda led


7qbs.jpg


Uploaded with ImageShack.us


slabe zdjecie ale widac lepiej roznicę


5aw9.jpg


Uploaded with ImageShack.us



efekt końcowy

bf4v.jpg


Uploaded with ImageShack.us


i widok ze starymi diodami nie wiem czy widać różnicę na pewno jaśniej ale światło w rzeczywistości jest o niebo lepsze choć może odrobinę za niebieskie



imkc.jpg


Uploaded with ImageShack.us


Mam podejrzenia ze zasialcze w naświetlaczach nie odpowiadają rzeczywistym wartościom czyli 600mA Wydaje mi sie że diody świecą za słabo na razie nie wymieniałem zasilaczy jedynie dioda za diodę. Na zdjeciach nie widać rzeczywistej róznicy która jest kolosalna z poprzednią barwą światła.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Po 6 miesiącach działania zbiornika przeszedłem na świetlówki tymczasowo ze względu na to że spaliły się diody w naświetlaczach zamówiłem już nowe. Wrzuciłem trochę valisnerii z nadzieją że rozrośnie się między kamieniami.


Obecna obsada

Saulosi 3+7

Melanochromis joanjohnsonae 1+3

Metriaclima estherae -RED RED 6 młodych

Maingano 7 sztuk 1 samica na pewno

Labeotropheus trewavasae 1+2

Labidochromis caeruleus 6 sztuk młode


Zrobiłem ostatnio małą podmianę i redukcję - do ludzi poszło 25 sztuk



xzc7.jpg


0s52.jpg

Opublikowano

dziś wymieniłem przepalone ledy w naświetlaczach 2x 10000 K i środkowy 12000K; poprzednio były 3x12000K. Światło jest na pewno lepsze


tak to wyglada


d7aj.jpg


yoy4.jpg


jhwo.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.