Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A czy uzyskałeś jakąś odpowiedź w sprawie karmienia?

jakie koszty dorosłych były orientujesz się?


Owszem, podstawa to cztery razy dziennie cyklop.

Ceny to jedyne 300 euro/szt.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Owszem, podstawa to cztery razy dziennie cyklop.

Ceny to jedyne 300 euro/szt.



Mrożony czy eeze czy jeszcze coś innego.?


No to faktycznie cena zaporowa !

Opublikowano

Tak pytałem !


Powiedzieli mi tak, że mają w sumie cztery rodzaje pokarmu:


1. Gotowa mieszanka 3 pokarmów płatkowych O.S.I. niedostępna w sprzedaży( tylko dla hodowli -wiadra 15 l), ale jest to mieszanka:


- O.S.I. SPIRULINA FLAKES

- O.S.I. VIVID COLOR FLAKE

- O.S.I. BRINE SHRIMP FLAKES


2. O.S.I RED TINY BITS


3. Mrożony cyklop


4. Mrożona artemia



Młodym rybom takie jak kupiłem dają tylko dwa pokarmy :


Mrożony cyklop i O.S.I RED TINY BITS


Większym i dorosłym wszystkie 4 pokarmy.


Pokarmy są podawane raz dziennie w odstępach co 30 minut . ( jeden pokarm , potem 30 minut przerwy , potem następny i znowu przerwa i przy dorosłych tak cztery jeden za drugim.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

No i gdzie taka dieta ma do stricte roślinożernego hongi? A może on wcale nie jest taki roślinożerny? A może da się przestawić mięsożerców na bardziej mięsną dietę?

Opublikowano
Tak pytałem !


Powiedzieli mi tak, że mają w sumie cztery rodzaje pokarmu:


1. Gotowa mieszanka 3 pokarmów płatkowych O.S.I. niedostępna w sprzedaży( tylko dla hodowli -wiadra 15 l), ale jest to mieszanka:


- O.S.I. SPIRULINA FLAKES

- O.S.I. VIVID COLOR FLAKE

- O.S.I. BRINE SHRIMP FLAKES


2. O.S.I RED TINY BITS


3. Mrożony cyklop


4. Mrożona artemia



Młodym rybom takie jak kupiłem dają tylko dwa pokarmy :


Mrożony cyklop i O.S.I RED TINY BITS


Większym i dorosłym wszystkie 4 pokarmy.


Pokarmy są podawane raz dziennie w odstępach co 30 minut . ( jeden pokarm , potem 30 minut przerwy , potem następny i znowu przerwa i przy dorosłych tak cztery jeden za drugim.



Jestem ciekaw czy takie karmienie nie zaszkodzi innym domownikom akwarium (saulosi,rdzawy). co myślicie?

Opublikowano

Ja napisze tak.. moje hongi z czasem tracą już swoje czerwone barwy .. Jeśli chodzi o samice to zachowały jeszcze swoją czerwoną "poświatę" ale jeśli chodzi o samca u ,którego wcześniej barwa była najwyraźniejsza to teraz jest odwrotnie płetwy ma juz praktycznie pomarańczowe. Wygląda tak samo jak u użytkownika szczep85 na zdjęciu wklejonym na poprzedniej stronie.. A też kupowałem je u pewnego hodowcy... Gdy je kupowałem zadałem pytanie sprzedającemu czemu jego dorosłe ryby nie mają takich kolorów jak na zdjęciu tłumaczył że wiele osób o to pyta ale słabe oświetlenie ,które ma w zbiornikach hodowlanych nie odzwierciedla ich prawdziwych barw.. a prawda jest taka że mimo dobrego oświetlenie poprostu ryby dalej wyglądały by tak samo i jest to taki chwyt marketingowy a z czasem barwa tych rybek zanika i honga sweden staje się poniekąd mitem.. ale przedewszytkim eksperymentem hodowców ,którzy chcieli uzyskać inną barwę tych ryb poprzez stosowanie różnorakich karm nieodpowiednich dla diety tych ryb. Takie jest moje zdanie.

Opublikowano

Dlatego na poprzedniej stronie tego wątku napisałem conieco o tym, sweden stał się taką 'komercją' akwarystyczną i chwytem $$ :(

Opublikowano

Właśnie, jakoś. Mają na to swoją receptę, w domowych akwariach już nie są takie piękne, a pamiętajmy, że to roślinożerca i nie można futrować go tylko oczlikami, krylem, krewetka... może i będzie ładnie wyglądał, ale co z tego jak pożyje taki otłuszczony rok? Dla mnie to się kłóci z odpowiednim chowem tych pięknych roślinożerców.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.