Skocz do zawartości

prośba o instrukje


marjedr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem test do NO3 Aquatest zooleku niestety z instrukcją do woreczków przepływowych. Może ktoś w skrócie napisałby instrukcje jak przeprowadzić badanie? Przy okazji jak zbadać tanio twardośc ogólną i węglanową - jaki test jest godny polecenia. Z góry dzięi za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO3:

-przepłukać menzurkę 3x woda z akwa

-odmierzyć 5ml

-dodać 7 kropli odczynnika 1

-wymieszać

-dodać płaską miareczkę odczynnika 2

-mieszać ok. 20s

-czekać 1min.

-dodać 7 kropli odczynnika 3

-czekać 5 minut i porównać ze skalą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no oczywiście, że testem :shock: - to wiem ale pytam o wasze opinie jakich testów używacie kupiłem taki w małej buteleczce za 4 zł i jak mierze twardość wody dwa razy pod rząd to wychodza skrajnie różne wyniki. W ogóle czytając maile na forum zastanawia mnie dokładność wyników jakie wszyscy podają, np pH 7,4. Taki dokładny wyniki, z tego co wiem można osiągnąć tylko dobrze skalibrownym phametrem i to także uśredniony wynik z trzech pomiarów... Dlatego pytam jakich testów używacie.Co np myślicie o paskach, które mierzą 5 parametrów na raz?

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te paski 5 w 1 to jest kupa:) jak potrzebujesz sprawdzic czy nie ma super wysokiego skoku NO3, ph czy jeszcze cos innego to moga byc ale do sprawdzenia dokładniej miary lepiej używać troszke droższych testów które mniej nas okłamują. Wiadomo też ze jakieś tam odchylenie może byc wkońcu potrzebujemy tylko skontrolować parametry.

Dysponuje pojedynczymi testami Tetry i ostatnio miałem do czynienia z Zoolekiem na NO2 i 3. Muszę powiedzieć, że poza ceną akurat w tym wypadku nie ma dużej różnicy.

Co do PH to ja mierze 2x i jak wyjdzie podobny wynik lub ten sam to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te paskowe, to tak, jak napisał czester, troche badziewne są...

Ja używam zooleka. Może nie jest to najwyższa jakość, ale zazwyczaj mam podobne wyniki. Z resztą twardość od paru lat mam praktycznie stałą, jak się zmieniła o 1-2 stopnie, to już dużo. Także testy ograniczają się tylko do sprawdzenia, czy nie ma jakichś odchyleń od normy. Jeśli wynik jest dziwny, powtarzam test jeszcze 2-3 razy, żeby porównać sobie wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o paskowe, mogę potwierdzić badziewność.


Mam i Tetry i JBL, i jedyne, do czego mogę tego użyć,

to kontrola: czy nie ma 200 NO3 i czy jest więcej niż

zero NO2. Wbrew sugestii producenta, pasek na

przykład w przypadku NO3 pokazuje praktycznie to

samo dla 20, 40, 50, 80.


GH mi nie potrzebne, KH i tak muszę mierzyć

dokładniej niż paskiem... bez sensu.


milc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski to badziewie

Inne testy to róznie np do PH zoolek też bedzie dobry bo to nie jest jakiś skomplikowany parametr do pomiaru natomiast co do innych parametrów to już warto zainwestować w lepszą firmę bo te tańsze np zooleka mogą różnie działać ostatnio u znajomego był problemw kotniku z paletkami i NO3 mierzył zoolekiem i mu wychodziło że ma tak 20-30 tymczasem jak przytargałem moją tetrę to wyszło koło 100 dla sprawdzenia kupiliśmy sere i też wyszło koło 100 wiec jeżeli chodzi o NO3 to przy tym parametrze zooolekowi nie ufam.

jak dla mnie jeszzce są ważne to na ile wygodnie robi sie test [Np szklane fiolki Hagena ciagle mi się wywalały] i łatwość odczytywania wyników [np sera ihmo robi dobre testy ale jak dla mnie fatalnie się je odczytuje] i od dłuższego juz czasu używam Tetry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem miernik elektroniczny do pomiaru Ph i z nim nie ma żadnego problemu, jednak drugi miernik do twardości jaki kupiłem TDS pokazuje w skali ppm i za nic nie wiem jak to się ma do twardości węglanowej i ogólnej :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Hej, posiadamy akwarium 200x60x60 720l. W tym roku zauważyliśmy niepokojące przerwy w spoinie silikonowej na dole frontowej szyby, w załączeniu przesyłam zdjęcia, Akwarium ma 17 lat. Czy silikon się odparzył/rozwarstwił przez co akwarium może się rozszczelnić? Czy to nam się "wydaje", że coś jest nie tak bo tak pada światło? Nie mam porównania jak wygląda spoina w nowym akwarium, w tej chwili jest usunięte podłoże więc zapewne dlatego rzuciło się to w oczy, jaka jest trwałość takiego zbiornika, może już czas na nowe akwarium, proszę o doradzenie czy dalsze użytkowanie jest bezpieczne, może ktoś już coś takiego miał u siebie. Pozdrawiam.
    • Hej mam pytanie. Mam Sumpa i trójkątny komin wklejony w rogu. Akcja ratunkowa to nie małe wyzwanie ponieważ wyłowienie ryby pomiedzy rurkami jest praktycznie niemożliwe i konczy się na zatrzymaniu filrtacji spusczeniu wody z komina. Przez chwilę stosowałem gąbkę umiesczoną na górze ale mimo to rybie udało się jakoś ostatnio prześliznąć. Dodatkowo gąbka po przypchaniu powoduje ze poziom wody podnosi się i jest jej więcej w całym układzie co w przypadku braku prądu i mocno zabrudzonej gąbki może spowodować przelanie sumpa. Zastanawiam się teraz jeszcze nad jednym rozwiazaniem a mianowicie zasypaniem całego komina np żwirkiem lub ceramiką. Czy ktoś próbował czegoś takiego? Czy istnieją jakieś zagrożenia w przypadku wypełnionego komina ?
    • Nie kupujcie tego gówna  .najgorsze badziewie jakie miałem TYLKO FILTRY KUBELKOWE Z KLIPSAMI  WEZ TO SKREC ALBO ROZKREC LEPIEJ BY  BYLO I SZYBCIEJ  NA SRUBY I KLUCZ 13 PRZEPLYW WODY LEPIEJ NIE MOWIC 
    • Pogadaj z @Bartek_De i @aurban6. W duecie zmontują dla Ciebie światło, które się bardzo nadaje. Mam, używam, i wielce zadowolony jestem
    • Ma być pralka. Filtry mają zgarniać odchody ryb. Zupełnie inaczej niż przy roślinnym. Filtry opróżnij bo będziesz miał zgnilca. Wkłady można spróbować przepłukać czy nawet wygotować.  Gąbka 30ppi Punkty 1-3 ok, jak najbardziej. Co do korzeni to z moich wieloletnich obserwacji nic nie wskazywało na zainteresowanie Acei korzeniem. Miałem ze 3 lata i odpuściłem przy restarcie. Szkoda zagracać  akwarium. BTW Acei nie nadają się do tego akwarium tak jak pisał @yaro. To omówmy jednak w innym dziale...  
    • Zaraz będziesz pisał kolejne posty o  obsadzie, a to nie miejsce do tego, więc mod pewnie zaraz zacznie interweniować. Niestety z tego co widzę, zaczynasz iść w tej dziedzinie w złym kierunku, więc załóż w odpowiednim dziale temat i go rozwińmy.
    • Obawiam się, że Twoje akwarium jest za małe na ten gatunek. Nie mam na myśli pojemności, a powierzchnię dna, ta ryba potrzebuje minimum 150cm długości.
    • Dzięki za odpowiedź. Domyślam się że "prosty wylot filtra" oznacza że jest on około 1 ÷ 2cm pod powierzchnią wody i strumień wylotowy jest ustawiony równolegle do powierzchni wody żeby zgarniać napowietrzoną wodę i posyłać do reszty akwarium. Szybkość wypływania wody nie za duża, bo przy braku roślin łatwo można uzyskać "pralkę". Wypełnienie filtrów to wspomniane wcześniej Azoo active 4in1, ale filtry stoją wyłączone już ponad tydzień, więc cały cykl nitryfikacyjny będę musiał startować na nowo. Zakładałem że kupię nowe wkłady bo obecne są w tej chwili pełne martwej biomasy którą może być ciężko wypłukać? Czy przez "gąbka 30" masz na myśli "pory o wielkości 30 ppi" czyli taką gąbkę ? Dzięki za wskazówkę: lampę UV zostawię. CO₂ oraz nawożenie wywalam    Mam jeszcze pytanie: przy robieniu aranżacji, kładę rzeczy w tej kolejności: 1. spienione PCV na czyste dno 2. na spienione PCV kładę kamienie - chyba pozbieram kamienie z plaży nad morzem w Orłowie (mam niedaleko - tam jest taka kamienista plaża). Mam tylko nadzieję że fakt że leżały nad morzem za bardzo tu nie przeszkodzi. Pomoczę je trochę w misce z wodą i popłuczę żeby pozbyć się soli. Będę wybierał kamienie o ciemniejszych kolorach. 3. i dopiero na to piasek, jakiś żwir budowlany z castoramy średnicy około 1mm, np. do tynków, chyba będzie OK? Też go popłuczę w misce, żeby spłukać "pył" z tego piasku. Kolor niezbyt jasny, żeby ryb nie płoszyć. 4. na to chciałbym dać korzenie red moor wood, w książce "Pielęgnice Jezior Tanganika i Malawi - II wydanie" jest wzmianka o jednym gatunku Pseudotropheus sp. „acei” który lubi korzenie, więc ta ryba na pewno będzie w obsadzie akwarium  Do tego one pływają w toni a nie przy dnie, więc tym bardziej je muszę mieć, bo mam akwarium wysokie i nie chciałbym żeby wszystkie ryby siedziały przy dnie. 5. jak ułożę PCV, kamienie, żwir, korzenie to dopiero leję wodę i startuję cykl nitryfikacyjny. Wlewam bakterie (jeszcze nie wiem które) do akwarium żeby osiadły w filtrze i wrzucam dwie kostki mrożonego żarcia, żeby bakterie miały co jeść. zgadza się?   serdecznie pozdrawiam Janek
    • Wiesz, że tych ryb staramy się parami nie trzymać?  Samiec crabro powinien mieć min 3 samice, ale czas pokaże bo może będzie dobrze... z charakterem ryb jak ....
    • Witajcie. Czy ktoś ma w swoim baniaku, którąś z tych belek ? Zastanawiam się, która najlepiej sprawdzi się do malawi i ładnie odda kolory ryb. Z góry dzięki za odpowiedzi. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.