Skocz do zawartości

start 21 XI 2011 300l -parametry


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prezentacja zawiera istotne przekłamania. Zasadniczo w granicach pH 7- wzrost pH o jednostkę istotnie zmniejsza stężenie około 5x, ale podnosi stężenie NH3 jedynie o ~0,5%. Cytując z prezentacji "Podwyższenie pH o jednostkę podwyższa koncentrację NH3 około dziesięciokrotnie". Nijak ma się to rzeczywistości. Rozważanie wpływu pH na stężenie NH3//NH4+ można zacząć w granicach pH od 5.5 w dół. Dla uściślenia stopień dysocjacji NH3 w pH 5.5 wynosi raptem 15%, z czego wynika, że 85% amoniaku występuje w bardziej toksycznej formie tj. NH3.

Opublikowano
Prezentacja zawiera istotne przekłamania.
Rozumiem że ściągnąłeś ją sobie z netu i oceniłeś całość?

Rozważanie wpływu pH na stężenie NH3//NH4+ można zacząć w granicach pH od 5.5 w dół. Dla uściślenia stopień dysocjacji NH4 w pH 5.5 wynosi raptem 15%, z czego wynika, że 85% amoniaku występuje w bardziej toksycznej formie tj. NH3.

Jeśli dobrze zrozumiałem, to twierdzisz że jest odwrotnie niż w tabeli i im niższe ph tym większe stężenie NH3 ?

Opublikowano

Im niższe pH tym stopień dysocjacji NH3 większy, lub jak kto woli, maleje stopień hydrolizy jonów NH4. wartość dla pH 5.5 to tylko przykład, aby pokazać iż nawet w tak niskim pH większość amoniaku w ośrodku ma formę niezdysocjowaną.

Opublikowano

Tak abyśmy się dobrze zrozumieli ta tabela z postu #108 jest OK czy do d.... (nie chodzi o szczegóły tylko zasadę). Jeśli do d... to proszę podaj jak to powinno wyglądać?

--------

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=wp%C5%82yw%20ph%20na%20amoniak&source=web&cd=2&ved=0CCMQFjAB&url=http%3A%2F%2Fc.wrzuta.pl%2Fwo7366%2F46de08460026596c4dc979db%2F0%2Famoniak_do%2520wydruku.ppt&ei=AHXzTvnlLMmaOqb0pKsB&usg=AFQjCNHnjyKJtKZbCr-s0_rPPLQQszYpSA&sig2=b3I2D2OQ2rF43Mt_AQSWMw&cad=rja

Przez ten link można pobrać całość prezentacji.

Opublikowano

Jeśli stosujemy wzór z 103. postu, przy warunkach normalnych to tabela z 108 postu mija się z rzeczywistością, oraz wcześniej przyjętymi założeniami.

Opublikowano

Może inaczej :) Czy w warunkach nienormalnych ;) wynik pomiarów standardowym testem na NH3/4 wskazuje obecność związków amonowych, bezpiecznie możemy podnosić Ph (ryby w akwa)? Według mojej wiedzy w naszym biotopie jest to ryzykowne, bodajże Ad Konings w którejś książce ostrzegał przed podnoszeniem Ph bez podmiany wody. Chodziło właśnie o to aby zminimalizować ryzyko zamiany NH4 w toksyczne NH3 (podczas podmiany rozrzedzamy związki amonowe które w sytuacji nienormalnej mogą pojawić się w akwa).

Opublikowano

W nieustabilizowanym zbiorniku stanowi to duże zagrożenie. W dojrzałym akwarium powolne podnoszenie nie powinno stanowić istotnego problemu, przy założeniu stężenia amoniaku ~0. Mimo to problem jest bardzo złożony np: zagrożenie stanowi NH3 w wodzie a ryby truje jon amonowy NH4 w ich organizmach.

Opublikowano

Czyli co do zasady się zgadzamy :). Jakby ci się chciało przystosować tą prezentację do naszych potrzeb, to nie tylko ja byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam i do usłyszenia po świętach, bo wybywam w miejsce bez netu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tak. To się wszystko zgadza, ale Sebastian ma ceny bardzo zaporowe. Ostatnio poszukiwałem Dimidiochromis strigatus - wycenił mi parę ryb 11-13cm na kwotę 400zł ryby f-1 Jacek Stuś z Żor. Ma dobre jakościowo ryby, ale fosorochromisow niestety nie ma w ofercie. W cichlidenstadel ryby są w cenie 30% tego co np.  w tanganika Konin Ale wysyłka bardzo droga.  Więc. Sam już nie wiem, gdzie teraz pozyskiwać dobrej jakości ryby 
    • Potwierdzam. Kupiłem u Sebastiana ryby do obecnego zbiornika. Są naprawdę ekstra. Szczerze mówiąc to po "wypadnięciu" z obiegu TAN-MAL to gatunki mniej popularne jest możliwe dorwać tylko u Sebastiana.
    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.