Skocz do zawartości

start 21 XI 2011 300l -parametry


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!


Jak w temacie wystartował mój baniak

dzisaj tj. 29 XI 2011 zrobiłem testy i oto wyniki


temp. - 26stC

pH - 8

KH - 6

GH - 7

NO2 - 0

NO3 - 10


Powiedzcie proszę co sądzicie o tych pomiarach. Dodam, że nie dodawałem żadnych starterów.

Opublikowano

Idealne! Wpuszczaj.


Żartuje. Co można powiedzieć o parametrach odrazu po zalaniu. Wszystko sie zmieni jeszcze z 500 razy, łącznie z wahaniami PH.


Masz zamiar coś dodawać tam żeby przyspieszyć zamknięcie cyklu? Startery, mocz, chemie, żarcie?

Opublikowano

wolałbym aby to samo śmigało jak powinno bez mojej pomocy Cierpliwości ma sporo więc mogę czekać z wpuszczeniem rybek

Opublikowano

Jak nic nie dodasz to możesz czekać i czekać ;) Musisz coś dodać aby zainicjować cykl azotowy, jak masz dużo czasu to wrzuć kostkę mrożonki.

Opublikowano

Dodaj 2 rybki startowe z planowanej obsady. Na pewno im nie zaszkodzi, a już będzie cieszyć oko.

No i oczywiście starter bakteryjny, lub wodę z działającego i zdrowego zbiornika.

Opublikowano
Dodaj 2 rybki startowe z planowanej obsady. Na pewno im nie zaszkodzi, a już będzie cieszyć oko.

Szkoda ryb


najlepiej to (nasikać || wrzucić mrożonkę) + ( sera bio nitrivec || prodibio biodigest)

Powinno wystartować z kopa

Opublikowano

Przy takim litrażu 2. rybom nic nie zaszkodzi, a zapewnią podtrzymanie cyklu, bez konieczności dodawania " czegoś od siebie", no może poza karmą.

--

Szkoda ryb


najlepiej to (nasikać || wrzucić mrożonkę) + ( sera bio nitrivec || prodibio biodigest)

Powinno wystartować z kopa



Uryna praktycznie nie zawiera amoniaku, a jedynie mocznik. Czyli wymaga dodatkowych szczepów bakterii w cyklu azotowym.

Mrożonka zapoczątkuje procesy gnilne, w wyniku czego można spodziewać się toksycznych diamin.

Opublikowano

Jeżeli zdecydujesz się na rybki startowe, to wcześniej tj. kilka dni przed ich wpuszczeniem dodaj bakteri... Po ich(ryb) wpuszczeniu karm normalnie i za jakieś 3tygodnie wpuszczaj pozostałe pyśki.


Lepiej żeby tymi rybkami startowymi nie były twoje przyszłe pyszczaki. Najlepiej jeżeli bedziesz miał możliwosć ich oddania, w przeciwnym razie lepiej poczekać...

Opublikowano
Jeżeli zdecydujesz się na rybki startowe, to wcześniej tj. kilka dni przed ich wpuszczeniem dodaj bakteri... Po ich(ryb) wpuszczeniu karm normalnie i za jakieś 3tygodnie wpuszczaj pozostałe pyśki.


Lepiej żeby tymi rybkami startowymi nie były twoje przyszłe pyszczaki. Najlepiej jeżeli bedziesz miał możliwosć ich oddania, w przeciwnym razie lepiej poczekać...




Ad 1. Sam nie wiem. Na zdrowy rozum to bakterie do rozwoju i przeżycia będą potrzebować NH3 oraz NO2, Wątpię aby pożywka zawarta w takich preparatach podtrzymała je przy życiu te kilka dni w temperaturze 25+ stopni.

Ad 2. Pyszczaki są szeroko opisywane jako odporne ryby, wiec jeśli nie jest to F0, to naprawdę niewiele ryzykujesz ( mniej niż 10 zł sztuka? ).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.