Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A co byście powiedzieli na taki układ :


-Metriaclima Msobo Magunga


-Melanochromis maingano


-Pseudotropheus Kingsizei likoma (pulpican)


Ewentualnie jakiś inny gatunek zamiast Msobo z żóymi rybkami bo nie wiem czyby Yellowek żywieniowo pasował zastanawiam się jeszcze nad saulosi.Pulpican jst mniejszy od socolofi a kolorki podobne.Wszystkie rybki dostępne u dr. Pawlakab co też nie jest bez znaczenia bo mógłbym osobiście odebrać.

Opublikowano
-Metriaclima Msobo Magunga


-Melanochromis maingano


-Pseudotropheus Kingsizei likoma (pulpican)



Chyba najlepsza z dotychczasowych obsad.Pod względem żywieniowym wręcz idealna.Wszystkie można spotkać w strefie przejściowej(siedlisko).Metriaclima pulpican ma jednak szare samiczki ale za rozjaśnienie zbiornika posłużą samiczki msobo.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A ja odnośnie callainosa mam inne spostrzeżenia. Mój samiec po prawie dwóch latach miał ok 11-12 cm.

Agresja wewnątrzgatunkowa bardzo duża, natomiast totalnie olewał saulosi i yello które schodziły mu z drogi. Agresja względem innych gatunków tylko podczas tarła i ogranicza się do przepędzania z rewiru (w 240 pół akwa :) ) Imo w zestawieniu w którym będzie dominował będzie spokój, natomiast łuski się posypią gdy będzie miał godnego rywala.




w związku z tym postanowiłem jednak zaryzykować z callainos. Perez czy z własnych doświadczeń zauważyłeś żeby ten gatunek przekraczał 12 cm,bo szukałem nawet na zagranicznych stronach i zawsze było że max to 12 cm w akwarium. Więcjak na razie to zaplanowane mam:


- Pseudotropheus saulosi


- Metriaclima callainos


Jeszcze chciałbym dorzucić trzeci gatunek ale już nie mam pojęcia jaki. Myślałem o P.elongatus mphanga ale nie wiem czy się nada. zaczynam się już zastanawiać nad tymi 2 gatunkami z saulosi wielosamcowo.


Mam pytanie do eljota:

Na jednej z zagranicznych stron (tu podaję link http://www.ciclideos.com/metriaclima-callainos-f136.html )-wyczytałem że callainos może krzyżować się m.in z Labidochromis caeruleus. Wiem że miałeś te gatunki razem czy zauważyłeś zeby takie zdarzenie miało u ciebie miejsce?


Prośba do osoby zarządzającej tym forum:

Czy można by usunąć moje zablokowane wątki.Niepotrzebnie tylko zajmują miejsce,chciałem zrobić to sam ale nie mam takich uprawnień.

Opublikowano
)-wyczytałem że callainos może krzyżować się m.in z Labidochromis caeruleus
IMHO jeśli tak piszą to piszą pierdoły :) , choć z drugiej strony w przyrodzie wszystko jest możliwe :wink::mrgreen:
zaczynam się już zastanawiać nad tymi 2 gatunkami z saulosi wielosamcowo.

Osobiście wybrałbym to rozwiązanie.
Opublikowano
Perez czy z własnych doświadczeń zauważyłeś żeby ten gatunek przekraczał 12 cm,bo szukałem nawet na zagranicznych stronach i zawsze było że max to 12 cm w akwarium.


12cm. to osiąga w naturze,w akwarium jak większość pyszczaków rośnie większy,callainos nawet do 15 cm.U mnie 12cm. miał już w wieku nieco ponad roku(może 1,5).

Opublikowano
12cm. to osiąga w naturze,w akwarium jak większość pyszczaków rośnie większy,callainos nawet do 15 cm.U mnie 12cm. miał już w wieku nieco ponad roku(może 1,5).

Po raz kolejny się z tobą nie zgodzę :) mój samiec był "starszy" od saulosi i był od niego większy nie więcej niż 1-1,5 cm więc saulosi powinien dorosnąć do 13-14cm skoro callainos do 15 :)

Opublikowano
12cm. to osiąga w naturze,w akwarium jak większość pyszczaków rośnie większy,callainos nawet do 15 cm.U mnie 12cm. miał już w wieku nieco ponad roku(może 1,5).

Po raz kolejny się z tobą nie zgodzę :) mój samiec był "starszy" od saulosi i był od niego większy nie więcej niż 1-1,5 cm więc powinien dorosnąć do 13-14cm skoro callainos do 15 :)



Adek podaje w BTN iż osiąga 12cm,samica 10cm.No może z tym 15cm trochę przesadziłem ale 14 to całkiem realne.Mój samiec tak szybko rósł że gdy tylko dorównał msobo(niebawem go przerósł)pokazał kto jest władcą.

Tak więc rozmiar osiągany w naturze mój samiec miał po kilkunastu miesiącach,a gdzie tam jeszcze...fakt ,później rosną wolniej ale jednak rosną :wink:

Opublikowano

No może mój saulosi albo twój callainos to taki Shaq czyli Shaquille Rashaun "Shaq" O'Neal w gatunku :) . Nie wiem może się mylę ale IMO mbuna najbardziej rośnie w pierwszym roku (jak na sterydach :mrgreen: ) a później już z roku na rok znacznie zwalnia.

Opublikowano
Nie wiem może się mylę ale IMO mbuna najbardziej rośnie w pierwszym roku (jak na sterydach ) a później już z roku na rok znacznie zwalnia


Zgadza się,czyli jeśli w około rok osiągnął "ten" rozmiar to przez kolejnych kilka lat podrośnie jeszcze te kilkanaście-dziesiąt mm. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.