Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hmmm albo mnie oczy mylą , albo zapodałeś zdjęcia Argusa, a jakoś nie mogę się dopatrzyć , że masz akwa innej firmy. Jedyne co piszesz to to ,że zdjęcia są poglądowe.

Opublikowano
:roll: :evil: :shock:dANIELJ i SKOCZEK :roll: :evil: :roll:


Prosze czytac uwaznie!NIE MAM AKWA ARGUSA I MIEC NIE BEDE! reszte jest wczesniej w tym samym poscie......wrrrrr 8) :twisted::arrow::arrow: :roll: :arrow::P




Sorki zwracam honor :oops:


DanielJ - na poczatku postu jest napisane że akfa będzie odwzorowane :wink:


Vigaba - wybacz mi tą pomyłkę.... eh człowiek ślepnie na starość.

Opublikowano

tak skoczek :) ,taki napewno srodek bedzie(zblizony),ale "kolorystyka"-mimo,ze okreslenie to jest absolutnie nieprofesjonalne i nie na miejscu-jest taka wlasnie jaka sobie wymarzylem :P i temu i tylko temu maja te fotki sluzyc :roll:


ps


keine problem skoczek,chcialem tylko wyprostowac dezinformacje,ktora sie nam wdarla :arrow::wink:


ps 2 prawda jest tez ,ze rozwaazalem zamiar kupna akwa w Argusie :!: :roll: ,ale zarowno ekonomia ( :!: :!: 28tys :!: :!: ) jak i malo przekonywujace,nazwijmy to "wypowiedzi",odnoszace sie roznych aspektow -ogolnie ujmujac akwa malawi-ktore nawet mnie ,w pewnym sensie laika swiata malawi,zwalily z nog,zdecydowaly o zaniechaniu tego zamiaru


i juz koniec mili forumowicze prosze ,wracamy do tematu ,bo nam adminek pousuwa wszystko :D

Opublikowano
:D Panowie,ze sie wyraze-zwolennicy non-mbuna-mam tylko jeden dylemat wiecej przez Was 8) . Mozecie mi podac jakas obsade,i tu bardzo lakoniczne stwierdzenie-kolorystyka odpowiadajaca w moje gusta,a i tak zeby pyski mi sie nie wytlukly w 1 tygodniu :D,ale ta uwaga chyba nie na miejsu,ze wzgl na Wasze doswiadczenie takiego bledu nie poplenicie:)
Opublikowano

Ja non-mbuny wogóle nie rozkminiałem, a w mbunie

czuję się za młody stażem, żeby doradzać obsadę, ale

wiem jedno. Możesz dostać najlepsze rady, zbudować

obsadę wzorcowo, a i tak jakieś zejścia w wyniku pobić

nastąpią. To nie rybki z plastiku, trafia się i Yellow Killer :-)


milc

Opublikowano

Co do obsady to sie powtórzę, można by było zrobić świetna obsade nonmbunową ale jednak na poczatek polecam Ci Mbune jako bezpieczniejszą i lepszą dla początkującego. Napisałeś o kolorystyce bo ona Ciebie urzekła u pyszczaków i u mbuny to masz a u non mbuny masz jednego mega wypasionego samca który mam wszystkie mbuny pod sobą :wink: i stadko samic przypominające śledzie. te ryby trzeba po prostu kochać akwa z nonmbuną jest zdecydowanie mniej barwne od mbunowego. Inna kwestja jest czas u mbuny masz ryby kolorowe od razu u non mbuny to np mój Dimidio wybarwił się jak miał około 12 msc Fossorochromis jak miał około 15 to zaczoł a przy 18 doszedł do kolorów, a mój rekordzista to Lichnochromis któremu zajeło to dwa lata i dobiero zaczyna nabierac kolorów, już myślałem że nie mam samca, już miałem je oddać i były wyłowione i dopiero spojrzenie pod ogon spowodowało szybsze bicie serducha, samiec jest. Fakt że Copadochromisy, Protomelasy itd wybarwiają się szybciej co nie zmienia faktu ze przez wiele miesięcy w akwarium pływają Ci ryby śledziopodobne. Wątpie aby ktokolwiek poczatkujący w tym temacie miał tyle cierpliwości, no chyba że od razu kupi podrosnięte osobniki. Inna sprawa to zachowania, u non mbuny potrafia być gwałtowniejsze niż u mbuniaków choć te tez moga dać popalić, ale najczęściej u mbuny można agresję zaobserwować i przeciwdziałać bo ataki i przesladowanie trwa troche czasu u niektórej nonmbuny to mogą być sekundy i nie ma o czym rozmawiać tylko trzeba wyłowić trupa z akwa.

Opublikowano

Witam wszystkich (jest to mój pierwszy post tutaj),


Ponieważ jestem na podobnym etapie (planuje dopiero obsadę do baniaka i również zastanawiam czy wybrać mbune czy non mbune), może zaproponuje coś z nonmbuny a bardziej doświadczeni użytkownicy podpowiedzą czy taki zestaw może być czy nie a ja od razu . będę miał u siebie problem z głowy. Chociaż jak czytam post powyżej to mbuna jednak zyskuje przewagę nad nonmbuną.


Copadichromis azureus – 8

Otopharynx lithobates - 8

Copadichromis borleyi - 8

Protomelas steveni taiwan reef – 8

Aulonocara jacobfreibergi– 8


Razem 40 szt co daje 25 litrów na ogon


I jeszcze pytanko z mojej strony czy w 460l można trzymać:

Copadichromis azureus – 8

Protomelas steveni taiwan reef – 8

Aulonocara jacobfreibergi– 4

Rdzawy – 4


Pozdrawiam.

Opublikowano
:D Ed ....niestety ja Ci nie pomoge,ale koledzy napewno CI doradza,ostatecznie decyzja nalezy do Ciebie(poza oczywiscie zakazami-jak unikanie muatanciorow :o ) :P
Opublikowano
Witam wszystkich (jest to mój pierwszy post tutaj),


Ponieważ jestem na podobnym etapie (planuje dopiero obsadę do baniaka i również zastanawiam czy wybrać mbune czy non mbune), może zaproponuje coś z nonmbuny a bardziej doświadczeni użytkownicy podpowiedzą czy taki zestaw może być czy nie a ja od razu . będę miał u siebie problem z głowy. Chociaż jak czytam post powyżej to mbuna jednak zyskuje przewagę nad nonmbuną.


Copadichromis azureus – 8

Otopharynx lithobates - 8

Copadichromis borleyi - 8

Protomelas steveni taiwan reef – 8

Aulonocara jacobfreibergi– 8


Razem 40 szt co daje 25 litrów na ogon


I jeszcze pytanko z mojej strony czy w 460l można trzymać:

Copadichromis azureus – 8

Protomelas steveni taiwan reef – 8

Aulonocara jacobfreibergi– 4

Rdzawy – 4


Pozdrawiam.



jaki masz wymiar tego akwa?? od tego trzeba zaczac aby wybrac obsade :wink::D


co do 1 obsady C. Azureus i C. Borley beda sie laczyc w pary i beda sie nawzajem rozmnazac wiec to odpada. Othoparynx i Protomelas OK. Aulona moze dostawac baty wiec jej bym nie dawal.


co do 2 obsady Aulona moze byc za slaba do copadichromisa, rdzawy nie wiem jak sie zachowuje z silniejszymi rybami wiec sie nie wypowiem.


jezeli chcesz miec nonmbune to polecam ci taka obsade:

S.Frei

C.Borley

P.Milomo


takie 3 gatunki powinny ladnie wygladac... lecz jezeli jestes poczatkujacy w tym temacie to chyba dobrze zrobisz jak zaczniesz od mbuny dla poczatkujacego jest to najlepsze rozwiazanie. Nonmbuna jest dosc trudna ryba do utrzymania dla poczatkujacego, jej zachowania i przyzwyczajenia sa zupelnie inne od mbune, do tego jeszcze wchodzi pare spraw m.in. gdy sie trzyma nonmbune powinna byc mala dekoracja, gdzie niegdzie jakies kamienie oznaczajace rewiry, poniewaz nonmbuna potrzebuje duzo miejsca do plywania, pokarm tez sie rozni nonmbuny duzej nie wychowasz karmiac ja suchym pokarmem lecz trzeba dawac przedewszystkim pokarmy miesne (np. dafnia, wodzien, mysis, kryl... ja osobiscie podaje rowniez biale mieso). Wiec tak jak napisalem juz wczesniej zacznij od mbuny, ale zeby wybrac obsade podaj pierw wymiar akwa.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.